Vegatopia Forum

Terreur van dierenvrienden

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #240 Gepost op: 17 september 2003, 10:52:25 »
Achter fanatieke dierenliefde zit soms mensenhaat, helaas...ik heb het gezien als vrijwilliger: mensen die verbitterd zijn geraakt en/of die sociaal "gehandicapt" zijn. Dan kun je frustraties gaan botvieren onder dekmantel van een "nobel" streven. Plus dat je met gelijkgezinden, in het geheim, iets van sterke verbondenheid kunt voelen die je elders niet kent...huis-tuin-keukenspsychologie misschien, maar er zitten mensen bij m.i.
de tuin: dat ben ik

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #241 Gepost op: 17 september 2003, 19:16:17 »
Maar Oplaat pakt ook niet de juiste strategie. Door te zeggen dat er niet valt te praten met deze mensen zullen de dierenbevrijders ook geen poging doen (als er al te praten zou zijn met die mensen) en zullen ze juist meer van die acties doen.
Heb je militantvegan al eens goed bekeken? Denk je echt dat er met die mensen te praten valt als je niet onmiddellijk bereid bent al hun eisen in te willigen?
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #242 Gepost op: 17 september 2003, 19:30:56 »
Heb je militantvegan al eens goed bekeken? Denk je echt dat er met die mensen te praten valt als je niet onmiddellijk bereid bent al hun eisen in te willigen?

Elke partij wil toch hun zin? En dat laten ze altijd wel zien via websites. En ook politieke partijen laten hun punten zien, maar gaan ook niet zeggen op hun site 'dit zijn onze punten, maar we willen hier en daar er wel vanaf zien en dan jullie punten aannemen' e.d.

website geeft weinig weer, maar ik ken persoonlijk niemand van de DBF, dus kan niet echt zeggen hoe deze personen zijn.

« Laatst bewerkt op: 17 september 2003, 19:31:37 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #243 Gepost op: 19 september 2003, 01:05:21 »
Ik kan natuurlijk ook niet zeggen hoe die personen zijn, maar ik kan het Oplaat niet echt kwalijk nemen dat hij geen zin heeft om met ze te gaan praten. Ze wekken niet de indruk dat er zaken met ze te doen valt (om het maar even in VVD-jargon te zeggen). Als je een dialoog met de politiek wil, dan zul je dat ook moeten uitstralen.
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #244 Gepost op: 19 september 2003, 08:37:25 »
Elke partij wil toch hun zin? En dat laten ze altijd wel zien via websites. En ook politieke partijen laten hun punten zien, maar gaan ook niet zeggen op hun site 'dit zijn onze punten, maar we willen hier en daar er wel vanaf zien en dan jullie punten aannemen' e.d.
Maar ze zeggen ook niet dat ze door zullen gaan met het geweld totdat ze hun zin krijgen.

Eerlijk gezegd vind ik dat erg terroristisch klinken.

Citaat
website geeft weinig weer,
Nee, die is ook afgesloten ;)

Citaat
maar ik ken persoonlijk niemand van de DBF, dus kan niet echt zeggen hoe deze personen zijn.
Ze lijken te denken dat geweld een goeie optie is. Dan ben je in mijn boekje of crimineel of gestoord.

Let wel, ik kan hun frustraties goed begrijpen. Maar ik heb geen sympatie voor de manier hoe ze daar mee omgaan.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2003, 08:40:32 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #245 Gepost op: 01 oktober 2003, 11:40:23 »
ik zag net voorbijkomen op rtl5 nieuws dat er een voorstel komt om dierenrechtenactivisten als terroristen te bestempelen, dan is het makkelijker te bestrijden.
Zo.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #246 Gepost op: 01 oktober 2003, 12:15:12 »
ik zag net voorbijkomen op rtl5 nieuws dat er een voorstel komt om dierenrechtenactivisten als terroristen te bestempelen, dan is het makkelijker te bestrijden.
Over deze wet kan je verder discussieren in het betreffende onderwerp in Cafe Politique.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

DeathMetalVeggie

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #247 Gepost op: 18 november 2003, 14:25:08 »
Achter fanatieke dierenliefde zit soms mensenhaat, helaas...ik heb het gezien als vrijwilliger: mensen die verbitterd zijn geraakt en/of die sociaal "gehandicapt" zijn. Dan kun je frustraties gaan botvieren onder dekmantel van een "nobel" streven. Plus dat je met gelijkgezinden, in het geheim, iets van sterke verbondenheid kunt voelen die je elders niet kent...huis-tuin-keukenspsychologie misschien, maar er zitten mensen bij m.i.

Ik ben verre van sociaal gehandicapt maar zeker mensenhater. Ik kan heel goed met mensen omgaan maar dat wil niet zeggen dat ik ook van ze houd. Er zijn er wel een paar, maar over 't algemeen beschouw ik de mensheid als een plaag.
Ook 49 op de 50 mensen die ik tegenkom zijn dom en hypocriet.
Onze lust voor geld en macht zal ons en alles op deze planeet uiteindelijk vernietigen. Mensen willen alleen maar meer, meer, meer en verder, verder, verder. Dat zit in onze genen. Het wordt onze ondergang en het is al meer dan 'n eeuw de ondergang van het leven om ons heen.

Sorry voor de rant. Ik kan ook heel lief zijn hoor  :-[

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #248 Gepost op: 18 november 2003, 14:45:44 »
Ik ben verre van sociaal gehandicapt maar zeker mensenhater. Ik kan heel goed met mensen omgaan maar dat wil niet zeggen dat ik ook van ze houd. Er zijn er wel een paar, maar over 't algemeen beschouw ik de mensheid als een plaag.
Ook 49 op de 50 mensen die ik tegenkom zijn dom en hypocriet.

Het voornaamste verschil tussen mensen en (andere) dieren is dat mensen meer mogelijkheden hebben (door handen en hersenen). Een mens is niet slechter of beter dan dieren. Mensen doen veel slechte dingen, maar ook veel goeie dingen. Ook dieren doen goede en slechte dingen.

Het is suf om vegetarier te zijn vanwege de dieren en ook mensenhater. Als je het goede voor de wereld op hebt, dan moet je daarin geen onderscheid maken. Het is wel menselijk om je te ergeren aan dingen die andere mensen doen, maar als je het als een soort overtuiging hebt, is er toch iets mis vind ik.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, schaar je jezelf onder de 49 of de 1 van de 50?

Citaat
Sorry voor de rant. Ik kan ook heel lief zijn hoor  :-[

Ik hoop het maar... maar alleen voor de 1 van de 50, of ook voor de andere 49?

DeathMetalVeggie

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #249 Gepost op: 18 november 2003, 15:17:34 »
Het heeft niets met suf te maken. Dieren zijn dieren, die hebben niet de keuze, die volgen hun instinct. Mensen wel, maar toch maken ze veel kapot.

Ik reken mezelf niet tot de 49 van de 50 mensen die ik tegenkom want ik kom mezelf nooit tegen  ;)

Er zijn nu eenmaal mensen zoals ik met extreme ideeen. Ik ben vegetariër voor de dieren en nergens anders voor. Humanistische motieven daar !@#$# ik op.
Tja, ook die mensen bestaan....

Ik ben lief voor 5 of 6 mensen op deze aarde en onvoorwaardelijk voor alle dieren.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #250 Gepost op: 18 november 2003, 15:26:28 »
Het heeft niets met suf te maken. Dieren zijn dieren, die hebben niet de keuze, die volgen hun instinct. Mensen wel, maar toch maken ze veel kapot.

Dus dieren zijn niet intelligent volgens jou, en daarom gevrijwaard van alle wrede dingen die ze doen. Mensen kunnen keuzes maken, en mogen daarom hun instinct niet volgen. Vat ik jouw mening zo goed samen?

Citaat
Er zijn nu eenmaal mensen zoals ik met extreme ideeen.

De weg naar verlichting is de middenweg, zo zei de Boeddha ooit. Extremisme heeft een negatieve bijklank en m.i. terecht.

Citaat
Ik ben lief voor 5 of 6 mensen op deze aarde en onvoorwaardelijk voor alle dieren.

Dus niet eens lief voor vegatopia'ers. Wordt nog gezellig zo :)
« Laatst bewerkt op: 18 november 2003, 15:26:47 door Poek »

DeathMetalVeggie

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #251 Gepost op: 18 november 2003, 15:38:39 »
Citaat
Citaat
Het heeft niets met suf te maken. Dieren zijn dieren, die hebben niet de keuze, die volgen hun instinct. Mensen wel, maar toch maken ze veel kapot.


Dus dieren zijn niet intelligent volgens jou, en daarom gevrijwaard van alle wrede dingen die ze doen. Mensen kunnen keuzes maken, en mogen daarom hun instinct niet volgen. Vat ik jouw mening zo goed samen?

Nee. Ik zeg niet dat ze niet intelligent zijn, varkens zijn bijv. heel intelligent. (Roof-)dieren zijn niet wreed. Geen enkel dier is wreed. Een dier doodt om te overleven. Een mens hoeft dat niet (voor z'n eten i.i.g. niet). Mensen mogen hun instinct volgen maar omdat ze rationeel zijn kunnen ze ook de keuze maken om dit niet altijd te doen. Mensen maken ook de keuze om wreed te zijn en een legbatterij te beginnen, dit is niet vanuit hun instinct.

BTW: Ik ben NIET op zoek naar "de weg der verlichting". Extremisme is i.d.d. vaak negatief maar ik zoek ook geen positiviteit in mijn extremisme. Dat is niet het pad dat ik bewandel.

Ik zal best lief zijn voor vegatopiërs als daar reden toe is  ;D

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #252 Gepost op: 18 november 2003, 16:04:50 »
Nee. Ik zeg niet dat ze niet intelligent zijn, varkens zijn bijv. heel intelligent. (Roof-)dieren zijn niet wreed. Geen enkel dier is wreed. Een dier doodt om te overleven.

Misschien is het een definitiekwestie, maar ik ben het er niet mee eens. Dieren doen wel wrede dingen en doden soms zonder dat het nodig is om te overleven. Denk aan een huiskat die met een levende muis speelt... als er een bioloog aanwezig is kan die vast wel meer voorbeelden geven.

Citaat
BTW: Ik ben NIET op zoek naar "de weg der verlichting". Extremisme is i.d.d. vaak negatief maar ik zoek ook geen positiviteit in mijn extremisme. Dat is niet het pad dat ik bewandel.

Ik kan me toch niet voorstellen dat dat een mentaliteit is die gunstig is voor jezelf en anderen.

DeathMetalVeggie

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #253 Gepost op: 18 november 2003, 16:17:23 »
Ik kan het spelen van een kat met een muis absoluut niet wreed noemen, dit is natuurlijk gedrag en de kat weet niet beter.

Hé Poek, ik respecteer je mening hoor, ik denk dat wij gewoon vanuit twee totaal tegenovergestelde richtingen tegen het onderwerp aankijken. Ik sta altijd open voor discussie, anders was ik hier niet.

Wou ik ff duidelijk maken, het gaat me niet om 't gelijk oz zo.

proud-veggie

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #254 Gepost op: 13 oktober 2006, 18:58:27 »
Ik persoonlijk zal niet meedoen met zo'n actie, maar ik heb respect voor mensen die het zat zijn en op deze manier wraak nemen voor de dieren. Slavernij werd voordat het afgeschaft werd ook bestreden met geweld.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2006, 19:06:27 door proud-veggie »