Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #240 Gepost op: 28 april 2008, 12:36:19 »
Dat moet kunnen volgens mij. Ik zou ze gewoon (bij gebrek aan afwasmachine) even in wat water/sopje leggen.
Eet gezond & eet taartjes

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Keukenwensen
« Reactie #241 Gepost op: 28 april 2008, 12:39:07 »
Zouden die dingen in zo'n behanetje in de vaatwasser kunnen? Want ik ben fan van keukengadgets, maar als ik ze met de hand moet afwassen, moet ik wel erg veel van ze houden...
Zou je ze niet in zo'n vakje van het bestekbakje kunnen doen?
« Laatst bewerkt op: 28 april 2008, 12:39:25 door fem fatale »
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #242 Gepost op: 28 april 2008, 12:53:46 »
Wat is de functie van die bonen eigenlijk, als je een bodem maakt?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Keukenwensen
« Reactie #243 Gepost op: 28 april 2008, 13:28:12 »
Die houden de bodem plat, anders komt de bodem net zo ver omhoog als de rand en dan kun je er nog niets in doen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #244 Gepost op: 28 april 2008, 13:30:31 »
Als je een taart bakt met een vochtige vulling dan bak je de bodem eerst blind, zodat het geen zompige bedoening wordt. Je legt bakbonen op de bodem, zodat door het gewicht van de bonen de bodem zijn vorm behoudt (anders zou het wel eens kunnen opbollen, zwellen, o.i.d.).
Eet gezond & eet taartjes

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #245 Gepost op: 15 juni 2008, 14:39:32 »
Gisteren een cookiegun (met 8 verschillende spuitmondjes en 12 verschillende decoratieschijfjes) gekocht voor maar 2,50! :D
Ik leek me altijd wel een grappig ding om te hebben, maar niet zo noodzakelijk dat ik er veel geld voor wilde neertellen. Voor tweeënhalve euro wil ik het wel eens proberen. Dat wordt binnenkort weer eens koekjes bakken dus. ;D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #246 Gepost op: 15 juni 2008, 14:46:16 »
Die heb ik ook! (ergens...)

Tip: leg het deeg voor gebruik in de koelkast, anders komt het er uit als een kwak ipv een mooi bloemetje of een hartje.

Aiko

Re:Keukenwensen
« Reactie #247 Gepost op: 15 juni 2008, 21:42:33 »
Gisteren een cookiegun (met 8 verschillende spuitmondjes en 12 verschillende decoratieschijfjes) gekocht voor maar 2,50! :D

Waaro?

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #248 Gepost op: 15 juni 2008, 21:58:27 »
Bij de faillisementsuitverkoop van TellSell, hier vlakbij ergens in een loods op een industrieterrein (duurt nog t/m morgen). Mijn moeder tipte mij dat daar allemaal leuke spulletjes die op tv altijd voor veel te veel geld aangeprezen werden nu voor wel heul weinig verkocht worden.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #249 Gepost op: 19 augustus 2008, 21:58:04 »
Ik ben een tijdje geleden andersom bezig geweest en heb mijn keukenkastjes van zogenaamde "keukenlijken"bevrijd. Ik kocht in het verleden van alles en nog wat voor in de keuken, maar de helft gebruikte ik niet. Nu heb ik weer wat ruimte in mijn keukenkastjes.

En ik ben heel erg snel met weer vullen ;) Heb bij douwe egberts Nijntje spulletjes op het oog voor mijn dochtertje straks.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #250 Gepost op: 28 augustus 2008, 19:18:27 »
Ik ben een tijdje geleden andersom bezig geweest en heb mijn keukenkastjes van zogenaamde "keukenlijken"bevrijd. Ik kocht in het verleden van alles en nog wat voor in de keuken, maar de helft gebruikte ik niet. Nu heb ik weer wat ruimte in mijn keukenkastjes.

En ik ben heel erg snel met weer vullen ;) Heb bij douwe egberts Nijntje spulletjes op het oog voor mijn dochtertje straks.

Koffie zegels nuttig?

Misschien een uitleen groep beginnen voor zelden gebruikte keuken machines. Van sommige machines heb ik soms wel het idee dat ik ze ook eens wil proberen voor ze te moeten kopen.

Te leen heb ik:

citruspers
Sapcentrifuge
ijsmachine
eventueel vacuüm sealmachine

Wensen:

een voedseldroger
broodbakmachiene

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #251 Gepost op: 28 augustus 2008, 21:37:04 »
Ik ben een tijdje geleden andersom bezig geweest en heb mijn keukenkastjes van zogenaamde "keukenlijken"bevrijd. Ik kocht in het verleden van alles en nog wat voor in de keuken, maar de helft gebruikte ik niet. Nu heb ik weer wat ruimte in mijn keukenkastjes.

En ik ben heel erg snel met weer vullen ;) Heb bij douwe egberts Nijntje spulletjes op het oog voor mijn dochtertje straks.

Koffie zegels nuttig?

Misschien een uitleen groep beginnen voor zelden gebruikte keuken machines. Van sommige machines heb ik soms wel het idee dat ik ze ook eens wil proberen voor ze te moeten kopen.

Te leen heb ik:

citruspers
Sapcentrifuge
ijsmachine
eventueel vacuüm sealmachine

Wensen:

een voedseldroger
broodbakmachiene

voedseldroger?? wats dat?
Za Zemiata!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Keukenwensen
« Reactie #252 Gepost op: 28 augustus 2008, 22:34:41 »
Om raw food dingen iets minder raw te maken toch?

Ik wil zo'n mixer die zelf blijft staan, hoeft niet zo'n posh nigella-ding te zijn, als het maar iets is wat kan mixen zonder dat ik aan zo'n ding sta te hijsen.

IJsmachine is wel tof, maar wij hebben niet genoeg vriezerruimte om die bak permanent te laten liggen, dus even snel ijs maken zit er nog steeds niet in.
Pastamachine is echt super. Ik heb één keer zelf pasta proberen te maken, en meteen daarna een machine gekocht.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Keukenwensen
« Reactie #253 Gepost op: 28 augustus 2008, 23:40:21 »
voedseldroger?? wats dat?

Tsja, het klinkt flauw, maar in een voedseldroger, euhm, droog je voedsel.

Heb je weleens van die nasigroenten gehad, die je moest weken? Of gedroogde tomaatjes? Gedroogde paddestoelen? Van die pastazakken, waar alleen nog maar water bijhoeft? Daar zitten allemaal gedroogde groenten in.

Rauweters houden geloof ik van droge dingen omdat ze dan gaar worden zonder dat ze gekookt zijn (ofzo), kampeerders houden van droge dingen omdat ze overal water hebben dus waarom zou je het mee gaan slepen?
This is between me and the vegetable!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Keukenwensen
« Reactie #254 Gepost op: 28 augustus 2008, 23:55:08 »
Rauweters houden geloof ik van droge dingen omdat ze dan gaar worden zonder dat ze gekookt zijn (ofzo), kampeerders houden van droge dingen omdat ze overal water hebben dus waarom zou je het mee gaan slepen?
Zomaar een vermoeden, maar als raw foodist kan je natuurlijk geen aardappels, rijst, pasta of brood eten. Dat worden of elke dag veel avocados, of gedehydrateerde spulletjes, want anders krijg je wel heel veel water binnen en dan loop je ook maar de hele dag op en neer naar de WC. Vindt de baas leuk.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #255 Gepost op: 29 augustus 2008, 00:02:38 »
Dat dehydrateren is een moderne vorm van hoe men vroegel voedsel bereidde. Noten en zaden werden ooit eerst geweekt en dan gedroogd, want dat verhoogt de voedingswaarde.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Keukenwensen
« Reactie #256 Gepost op: 29 augustus 2008, 00:05:17 »
Dat dehydrateren is een moderne vorm van hoe men vroegel voedsel bereidde.
In China? ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #257 Gepost op: 29 augustus 2008, 07:29:28 »
Ik gebruik de oven nu met een pc ventilator om oa seitan en tofu jerky te maken, een voedseldroger staat nogsteeds op mijn wishlist dus voor de jerky maar ook om halve maaltijden te drogen. Ook omdat ik dus een kampeerder ben en dus na een paar dagen de standaard zakjes aardig mijn neus uitkomen.

Misschien zelfs wel leuk voor instant falafel te maken ;)

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Keukenwensen
« Reactie #258 Gepost op: 29 augustus 2008, 08:11:33 »

Ik wil zo'n mixer die zelf blijft staan, hoeft niet zo'n posh nigella-ding te zijn, als het maar iets is wat kan mixen zonder dat ik aan zo'n ding sta te hijsen.

IJsmachine is wel tof, maar wij hebben niet genoeg vriezerruimte om die bak permanent te laten liggen, dus even snel ijs maken zit er nog steeds niet in.
Pastamachine is echt super. Ik heb één keer zelf pasta proberen te maken, en meteen daarna een machine gekocht.

Ik heb zo'n kitchenaid. Die gebruik ik voornamelijk voor het kneden van pastadeeg, dan hoef je dat maar een paar keer door de machine te halen, en kun je terwijl je het deeg aan het kneden bent iets anders doen (saus maken, water opzetten, etc.). Bij mij is bij het pasta koken niet het maken van de pasta de bottleneck, maar het koken van water. Dat duurt normaal gesproken langer dan  het maken van deeg voor 2 personen. Af en toe wordt dat ding ook als mixer gebruikt, maar ik mix eigenlijk zelden.
Je kunt ook een zelfkoelende ijsmachine hebben, die hoeft niet in de diepvries.
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2008, 08:12:17 door Wombat »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Keukenwensen
« Reactie #259 Gepost op: 29 augustus 2008, 10:02:15 »
Maar zo'n zelfkoelende machine is toch veel duurder dan eentje met zo'n bevroren bak?

Supercalifragilisticexpialidocious!