Vegatopia Forum

Terreur van dierenvrienden

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #220 Gepost op: 12 september 2003, 11:22:10 »
Voorspelbare reaktie hoor. Lees nou eens goed.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #221 Gepost op: 12 september 2003, 11:29:48 »
Zoals ik zei, moeilijk, misschien onmogelijk, maar wie is er voor?

Ik ben voor.

Zeker is het interessant als meerdere organisaties meedoen. Denk maar aan die demonstratie die binnenkort komt (keerhettij). Zie eens hoeveel organisaties daaraan meedoen.
Dan moet het toch ook wel lukken denk ik om wat dierenorganisaties e.d. bij elkaar te sprokkelen om actie te voeren?

En het belangrijkste is om ook de personen te hebben die niet met dingen gaan gooien e.d. Maar kan je zulke individuen tegenhouden?

Maar onmogelijk is het niet.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #222 Gepost op: 12 september 2003, 11:34:57 »
Voorspelbare reaktie hoor. Lees nou eens goed.
Okee, maar ik snap hem dan nog steeds niet.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #223 Gepost op: 12 september 2003, 11:37:34 »
Ik denk dat het mogelijk moet zijn om raddraaiers tegen te houden. Dat heet sociale controle, geloof ik.  :P

Toen ik meedeed aan een demonstratie bij Friki was er 1 Engelse meid bij en die begon op een gegeven moment beledigende dingen naar de medewerkers (die hadden net pauze buiten) te roepen. We waren maar met een kleine groep (7 personen of zo), maar we "doken" er meteen op om haar de mond te snoeren. Lukte prima.  ;D

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #224 Gepost op: 12 september 2003, 11:38:32 »
Een ordedienst kan wel werken ja.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #225 Gepost op: 12 september 2003, 11:40:33 »
En duidelijke regels voordat je daadwerkelijk aan je aktie begint. Wie het er niet mee eens is, mag naar huis.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #226 Gepost op: 12 september 2003, 11:41:12 »
Ze stelt KI gelijk aan verkrachting, ik zie verder niks over een eventuele ongewenstheid van die KI. Dus, KI is verkrachting, of het nou gewenst is of niet. Waarschijnlijk bedoelt ze het niet zo, maar dan moet ze het ook niet zo formuleren.

Ik weet ook wel dat de koe er niet om vraagt, maar ik weet ook dat de koe er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen last van heeft (wel van de gevolgen ervan, natuurlijk).
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #227 Gepost op: 12 september 2003, 11:46:29 »
Ze stelt KI gelijk aan verkrachting, ik zie verder niks over een eventuele ongewenstheid van die KI. Dus, KI is verkrachting, of het nou gewenst is of niet. Waarschijnlijk bedoelt ze het niet zo, maar dan moet ze het ook niet zo formuleren.
Eerlijk gezegd vind ik het redelijk logisch om K.I. hier op te vatten als "K.I. bij dieren".

Ik kan me er wel in vinden dat het cru is om het gelijk te stellen aan verkrachting, vooral voor mensen die daar het slachtoffer van zijn geworden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #228 Gepost op: 12 september 2003, 11:49:12 »
Eerlijk gezegd vind ik het redelijk logisch om K.I. hier op te vatten als "K.I. bij dieren".

Je weet hoe de meeste fervente aktivisten omgaan met het 'verschil' tussen mensen en dieren...
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #229 Gepost op: 12 september 2003, 11:50:01 »
Eerlijk gezegd vind ik het redelijk logisch om K.I. hier op te vatten als "K.I. bij dieren".
Je weet hoe de meeste fervente aktivisten omgaan met het 'verschil' tussen mensen en dieren...
Ik vind dat des te meer reden om zorgvuldig te blijven argumenteren.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

femke

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #230 Gepost op: 12 september 2003, 12:18:20 »
Als dat debat geweest is, initiatief van Minister Veerman en hij vindt "ons" aan zijn zijde tegen de hypocrisie van veel vleeseters dan zou een demonstratie van vegetariers leuk zijn en erg opvallen.
1 - de "coalitie" is nogal ongewoon. Als de "Volkerts en bijna-Volkerts" een rechts kabinet in deze steunen...Voor domme mensen erg verwarrend.

Ik ga dus echt niet aan een demonstratie meelopen voor een voorstel van dit kabinet. Ben niet gek  ;) ! Ik vertrouw dat voorstel van Veerman niet, het lijkt idd een maatregel om de (door alle pest ed) zwaar getroffen bio-industrieboeren te steunen. En ook al zou het wel een goede maatregel zijn, dan nog staat het me tegen. Het kan namelijk wel uitgelegd worden alsof je het hele kabinet steunt.

Dacht ook niet dat Artemis het zo bedoelde, of wel?

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #231 Gepost op: 12 september 2003, 13:36:42 »
Ik ga dus echt niet aan een demonstratie meelopen voor een voorstel van dit kabinet.

Uhm, ik bedoelde meer "iets" om te laten zien dat we geen bio-industrie willen, voor een betere behandeling van dieren zijn en gewone mensen zijn, de stigmatisering van "Volkerts" weghalen, en laten merken dat je niet radicaal hoeft te zijn, dat er ook een geweldloze weg is. Ben ik nu vaag genoeg?

Ik ben het gewoon zat om uitgescholden te worden. :angry6: :frusty: :screams: :shutup: :bonk:
:witch2:

femke

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #232 Gepost op: 12 september 2003, 13:55:56 »
Ik ga dus echt niet aan een demonstratie meelopen voor een voorstel van dit kabinet.

Uhm, ik bedoelde meer "iets" om te laten zien dat we geen bio-industrie willen, voor een betere behandeling van dieren zijn en gewone mensen zijn, de stigmatisering van "Volkerts" weghalen, en laten merken dat je niet radicaal hoeft te zijn, dat er ook een geweldloze weg is. Ben ik nu vaag genoeg?


Dat klinkt al beter.

ellen

Re:Terreur van vleeseters & companen
« Reactie #233 Gepost op: 12 september 2003, 15:08:28 »
Speciisme is voor mij geen issue in mijn dieetkeuze. Ik vind het hele concept maar raar. Het lijkt mij erop dat het is uitgevonden om vleeseters het equivalent van racisme aan te kunnen wrijven.

Als dit soort dingen waren "uitgevonden" zou het volgens mij ook veel makkelijker zijn het weer af te schaffen ;)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #234 Gepost op: 17 september 2003, 08:57:35 »
Dit heeft trouwens niks meer met veganisme te maken, of niet?
Nou, ik denk wel dat de lieve kindertjes van militantvegan allemaal veganist zijn. Maar verder zijn ze vooral militant, geloof ik.
En ze zijn afgesloten (voor dit artikel heb je een gratis login nodig). Althans, hun sites.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #235 Gepost op: 17 september 2003, 09:07:57 »
Als het tegen de regels van vevida is dan is het terecht afgesloten.

Met de email van militantvegan naar Oplaat toe was niet zoveel mis. In het nieuws werd deze als zeer bedreigend afgedaan, terwijl dat dus niet het geval was. Er zullen misschien andere zijn geweest die ook hebben zitten mailen ofzo.

Maar Oplaat pakt ook niet de juiste strategie. Door te zeggen dat er niet valt te praten met deze mensen zullen de dierenbevrijders ook geen poging doen (als er al te praten zou zijn met die mensen) en zullen ze juist meer van die acties doen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #236 Gepost op: 17 september 2003, 09:13:09 »
Maar Oplaat pakt ook niet de juiste strategie. Door te zeggen dat er niet valt te praten met deze mensen zullen de dierenbevrijders ook geen poging doen (als er al te praten zou zijn met die mensen) en zullen ze juist meer van die acties doen.
Die "dierenbevrijders" willen iets veranderen. Is het dan ook niet aan hen om dat op een beschaafde manier te proberen te verwerkelijken?

Ik kan het Oplaat echt niet verwijten dat hij denkt dat er niet met ze te praten is als ik zie hoe ze over hem praten.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #237 Gepost op: 17 september 2003, 09:18:19 »
Die "dierenbevrijders" willen iets veranderen. Is het dan ook niet aan hen om dat op een beschaafde manier te proberen te verwerkelijken?
Ja, maar of hun definitie van beschaafd hetzelfde is valt over te twijfelen.
Citaat
Ik kan het Oplaat echt niet verwijten dat hij denkt dat er niet met ze te praten is als ik zie hoe ze over hem praten.
Oplaat laat zien door te zeggen nooit met zulke mensen te praten, dat hij niet veel anders is. Het is gewoon kinderlijk gedrag.
Een moet gewoon wijs en verstandig zijn en het op zijn minst proberen om te praten . Zo komt er natuurlijk ook niks van de grond als ze met de ruggen tegenover elkaar blijven staan.

En of het te verwijten is dat Oplaat niet tegen hun wil praten, dat kan je ook andersom gebruiken.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #238 Gepost op: 17 september 2003, 09:22:32 »
En of het te verwijten is dat Oplaat niet tegen hun wil praten, dat kan je ook andersom gebruiken.
Nou, daarom zei ik ook dat zij iets willen veranderen. Dan kan je niet al er vanuit gaan dat iedereen het daar mee eens is en zul je mensen meer moeten proberen te overtuigen. Dat gaat niet vanzelf, daar moet je wat voor doen. En eerlijk gezegd hoop ik dat de methoden die ze nu soms toepassen nooit beschaafd zullen worden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #239 Gepost op: 17 september 2003, 09:25:15 »
En eerlijk gezegd hoop ik dat de methoden die ze nu soms toepassen nooit beschaafd zullen worden.

Ik hoop het ook. Het zou de wereld anders niet ten goede komen :)
Stem op de Partij voor de Dieren