Vegatopia Forum

Muizennamen

Offline maud

• 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Muizennamen
« Reactie #20 Gepost op: 30 mei 2004, 22:54:03 »
Ik heb ook muisjes gehad :D

Ze heetten: Ratja, Ratjin, Wimpie, Pimpie, Janneke, Pietertje, Ioa, Miekoa en Tinoa ;D :bloos:

Maar nu zijn ze allemaal dood. :crying:

Cheryl

« Reactie #21 Gepost op: 31 mei 2004, 06:16:33 »
Wat vinden jullie van Snap, Crackle en Pop? Vraag maar niet hoe ik aan de namen kom. Ik vind het wel leuke namen, en klinkt schattig.

Offline maud

• 373
« Reactie #22 Gepost op: 31 mei 2004, 11:53:34 »
Wat vinden jullie van Snap, Crackle en Pop? Vraag maar niet hoe ik aan de namen kom. Ik vind het wel leuke namen, en klinkt schattig.

Ze zijn iig leuker dan de namen die ik ooit heb kunnen bedenken ;D

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #23 Gepost op: 31 mei 2004, 12:17:41 »
Vraag maar niet hoe ik aan de namen kom.

3x raden wat ik nu wil weten  :O

piek
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #24 Gepost op: 31 mei 2004, 18:49:32 »
Snap, Crackle and Pop? Ik weet wat Cheryl eet als ontbijt ;)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Cheryl

« Reactie #25 Gepost op: 31 mei 2004, 20:07:48 »
Nee, hoor, eet ik nooit, ik lust niet eens van dat soort ontbijtdingen maar iemand anders vertelde er wat over tegen me en zei ook iets over Snap, Crackle en Pop en leek me wel leuke namen.

Cheryl

« Reactie #26 Gepost op: 31 mei 2004, 21:19:05 »

piek

Voor zover ik het begreep zijn het figuurtjes van zo'n ontbijteten net als cornflakes, Rice Crispy om precies te zijn.

« Reactie #27 Gepost op: 31 mei 2004, 21:20:53 »
Oooh, hier hebben we Ready Brek en Hot Oats  ;D
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Summerlinda

« Reactie #28 Gepost op: 01 juni 2004, 11:54:45 »
Knaagdieren opvang "het Knagertje" Den Haag

Daar zitten best veel muizen te wachten op een nieuw 'baasje'.

Misschien heb je er wat aan  :)

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #29 Gepost op: 01 juni 2004, 16:14:56 »

piek

Voor zover ik het begreep zijn het figuurtjes van zo'n ontbijteten net als cornflakes, Rice Crispy om precies te zijn.

aha, ik ben blijkbaar niet helemaal op de hoogte.. wel grappig hoor  :O
Eet gezond & eet taartjes

Cheryl

« Reactie #30 Gepost op: 01 juni 2004, 18:46:33 »
Knaagdieren opvang "het Knagertje" Den Haag

Daar zitten best veel muizen te wachten op een nieuw 'baasje'.

Misschien heb je er wat aan  :)

Dank je!
Zitten ze alleen in Den Haag? Want ik woon in Landgraaf.
Ik heb nagevraagd maar hier in Landgraaf en in de buurt van Landgraaf zijn geen opvangtehuizen :(
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2004, 18:48:59 door Cheryl »

Summerlinda

« Reactie #31 Gepost op: 02 juni 2004, 01:30:36 »
Heb je geen OV of ken je iemand met een OV of iemand die wel eens in Den Haag komt.
In het rattenwereldje worden heel wat [opvang] ratten heen en weer getransporteerd en Vlaanderen is geen uitzondering. Ik woon in NL Brabant en heb ratten uit Groningen, Antwerpen en Oudenaarde  ;D

Beetje creatief zijn en of of de juiste plekken rondvragen. Of eens bij het Knagertje informeren over de mogelijkheden.  :)

Cheryl

« Reactie #32 Gepost op: 02 juni 2004, 15:57:39 »
Heb je geen OV of ken je iemand met een OV of iemand die wel eens in Den Haag komt.
In het rattenwereldje worden heel wat [opvang] ratten heen en weer getransporteerd en Vlaanderen is geen uitzondering. Ik woon in NL Brabant en heb ratten uit Groningen, Antwerpen en Oudenaarde  ;D

Beetje creatief zijn en of of de juiste plekken rondvragen. Of eens bij het Knagertje informeren over de mogelijkheden.  :)

Dank je! Had ik nog niet aan gedacht aangezien ik niemand in Den Haag ken en OV heb ik niet helaas maar het lijkt me dat er iets meer in de buurt ook wel andere opvangtehuizen of asielen zijn waar ze muizen hebben, ik zal gelijk es op het internet kijken.

Heb ff gekeken en alleen bij het Knagertje hadden ze meerdere muizen, bij een paar asielen hadden ze wel 1 mannetje, ik neem aan dat dat die dan ook alleen zit en andere muizen niet gewend is en ze leken me ook niet jong die. Zou het nut hebben om het Knagertje te mailen om te vragen of hun iets in de buurt weten.
Ik schrok wel best erg van hoeveel konijnen en ratten een nieuw huisje zoeken, echt veel maar dat zijn ook juist de dieren die vaak gedumpd worden omdat ze toch anders zijn dan ze dachten en ook als ze ouder zijn niet zo schattig meer zijn. Terwijl ratjes juist super lief zijn, oke de meeste dan.
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2004, 16:36:48 door Cheryl »

Cheryl

« Reactie #33 Gepost op: 02 juni 2004, 16:51:08 »
Ik heb ook ff een berichtje op een muizenforum gezet waar ik sinds kort vaak lees, misschien dat iemand toevallig in de buurt een nestje heeft of vanwege allergie ofzo een nieuw thuisje zoekt voor muisjes, je weet maar nooit he?

Offline Kwipsel

• 108
« Reactie #34 Gepost op: 03 juni 2004, 00:38:06 »
Ernie
Elmo
Super Grover
Moiesha
Pinda
Peanut
Rain
Juni
Angel
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

Cheryl

« Reactie #35 Gepost op: 03 juni 2004, 16:32:48 »
Rain is mooi.
Zelf bedacht ik gisteren om er ene Up te noemen, naar de cd en liedje van Shania Twain. Is 1 van me favo liedjes van haar. En Up klinkt ook leuk.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #36 Gepost op: 03 juni 2004, 16:39:57 »
Pinda vind ik leuk, zag een keer een paardje op tv dat zo heette :heart:
Voor een cavia vind ik Muis een leuke naam, is dan ook een van mijn koosnaampjes voor mijn diertjes, naast dat ik ze als uitwerpsel aanspreek (poepie, scheetje, drolletje) of op rijm (Joepsnoep, Kaatjemarmelaadje)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Online Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #37 Gepost op: 03 juni 2004, 16:49:08 »
Voor een cavia vind ik Muis een leuke naam, is dan ook een van mijn koosnaampjes voor mijn diertjes, naast dat ik ze als uitwerpsel aanspreek (poepie, scheetje, drolletje) of op rijm (Joepsnoep, Kaatjemarmelaadje)

Dan moet Cheryl haar nieuwe muizen maar diarree en cavia noemen :)

Cheryl

« Reactie #38 Gepost op: 03 juni 2004, 17:02:52 »
Hahaha, Cavia is anders best leuk. Op het AOC waar ik op gezeten heb (is een school, dat was voorheen de Biologische School) hadden ze een degoe, die heette Gerbil ;D Zie ik de humor wel van in, me konijn had 4 kleintjes eens gekregen toen ze klein was, ook een bruine die ik Blacky genoemd heb.

Cheryl

« Reactie #39 Gepost op: 05 juni 2004, 01:01:17 »
Het wordt Upke en Spirit, een derde naam weet ik nog niet.
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2004, 15:55:58 door Cheryl »