Vegatopia Forum

Hoe is het met de zwangeren

Danielle

Re:Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #20 Gepost op: 28 mei 2004, 13:39:42 »
9 maanden ontzwangeren  :'(

hoop nog steeds dat 't meevalt!

ik hou trouwens helemaal niet vanmiddagdutjes, zonde van mijn tijd en dan kan ik ook niet slapen.

Maar jullie horen het dan wel als het zover is. Als ik dan tenminste niet te moe ben om achter een computer te kruipen.

Offline Wup

• 138
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 08 juni 2004, 00:40:39 »
Wat let je trouwens om een derde kind te willen, Carla?

Pfoei, eigenlijk een heleboel beletsels.
Allereerst al dat ik het best al zwaar vind om twee kleine kinderen te hebben. Met nog weer een babietje erbij begint het allemaal weer opnieuw; gebroken nachten, bijna een jaar om lichamelijk weer helemaal op te krabbelen van de zwangerschap, een zwangerschap op zich al lijkt me vreselijk zwaar als je al twee kleine kinderen hebt...............
Verder de practische kant, twee kinderen zijn lekker hanteerbaar, je kan er zelfs nog mee op de fiets weg, maar met een derde erbij wordt het wel een heel getob.
En ook nog het idee dat het ook wel mooi zo is, twee gezonde kindjes, wat wil je nog meer? Het idee dat er genoeg mensen op de wereld rondlopen en dat twee genoeg is, dat je ook een kindje zou kunnen adopteren.
Mijn leeftijd begint ook mee te tellen en als ik ooit nog aan het werk wil komen hier in Frankrijk moet ik ook nog een en ander bijscholen, dus dat zou dan ook weer met een jaar of drie uitgesteld worden.............
Kortom, een heleboel bezwaren om het toch maar niet te doen en iedereen zou me waarschijnlijk zeggen, nou, dan is het toch mooi geweest ?
En toch, en toch................
Het idee om een derde kindje te willen is echt gevoelsmatig, ik heb altijd gedacht dat het er drie zouden worden en mijn man ook. Als ik zou zeggen, okee, we gaan het nog een keer proberen, dan zou hij het daar direct mee eens zijn, de bezwaren komen meer van mijn kant.

Dat herken ik Carla, Kinderen krijg je toch gevoelsmatig. Niet op 'zakelijke' gedachte. En dus kan ik je tig dingen vertellen die het 'makkelijker' zouden maken (fietskar o.a., een must bij 3 of meer kids, zeker als je (zoals wij) geen auto hebt).
Ik bedoel dat je natuurlijk 'zakelijk' kunt beslissen dat je geen kinderen meer wilt. Maar dat kun je ook gevoelsmatig hebben. Maar als je gevoelsmatig erg graag nóg een kindje zou willen, dan lukt het bijna niet om dat zakelijk niet meer te willen.
(ben ik nog duidelijk?  :confused:)
Groetjes, Wup
Dit jaar wil ik helderheid!

Offline Carla

• 259
« Reactie #22 Gepost op: 08 juni 2004, 22:12:00 »
Nou zeg, had ik vanmiddag een heel antwoord getypt, ben ik kennelijk vergeten het ook nog te verzenden. Nog maar een keertje dan.

Dat herken ik Carla, Kinderen krijg je toch gevoelsmatig. Niet op 'zakelijke' gedachte. En dus kan ik je tig dingen vertellen die het 'makkelijker' zouden maken (fietskar o.a., een must bij 3 of meer kids, zeker als je (zoals wij) geen auto hebt).

Kan ik hieruit opmaken dat jij drie of meer kinderen hebt ?
We hebben toevallig twee weken terug een fietskar gekocht, maar die is voor twee kinderen. Maar er kan er natuurlijk altijd nog eentje in het fietszitje op de bagagedrager, of doe jij het ook zo?
Ik ben nu natuurlijk wel heel benieuwd naar nog meer handige dingen, maar misschien raakt het dan wel erg off topic.
Ik heb heel veel practische 'bezwaren' of 'vragen' maar misschien zijn dat wel dezelfde soort vragen die bijna iedereen wel heeft bij 0, 1, 2 of meer kinderen en die in de practijk wel mee blijken te vallen of zich vanzelf regelen.

Citaat
Ik bedoel dat je natuurlijk 'zakelijk' kunt beslissen dat je geen kinderen meer wilt. Maar dat kun je ook gevoelsmatig hebben. Maar als je gevoelsmatig erg graag nóg een kindje zou willen, dan lukt het bijna niet om dat zakelijk niet meer te willen.

Nee hoor, het is me duidelijk. Als je het gevoelsmatig echt graag wilt kun je de zakelijke kanten altijd wel relativeren.
Bij mij is het meer dat ik best 3 kinderen zou willen hebben, maar dat ik erg opzie tegen weer zwanger zijn en weer een babytijd. Het lijkt me meer heel leuk voor na een paar jaar, als de kinderen groter zijn, de jongste bijvoorbeeld 3, de middelste 5 en de oudste 7,  zodat ze zich aardig kunnen redden. Die eerste 3 jaar zou ik best willen overslaan.

Maar na een dag als vandaag waar alles mis gaat en de kinderen strontvervelend zijn moet ik eerlijk gezegd niet denken aan nog een erbij :-\\

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #23 Gepost op: 05 september 2004, 15:22:36 »
Zijn we al uitgeteld??

Offline Wup

• 138
« Reactie #24 Gepost op: 08 september 2004, 23:45:46 »

Kan ik hieruit opmaken dat jij drie of meer kinderen hebt ?
We hebben toevallig twee weken terug een fietskar gekocht, maar die is voor twee kinderen. Maar er kan er natuurlijk altijd nog eentje in het fietszitje op de bagagedrager, of doe jij het ook zo?
Ik ben nu natuurlijk wel heel benieuwd naar nog meer handige dingen, maar misschien raakt het dan wel erg off topic.
Ik heb heel veel practische 'bezwaren' of 'vragen' maar misschien zijn dat wel dezelfde soort vragen die bijna iedereen wel heeft bij 0, 1, 2 of meer kinderen en die in de practijk wel mee blijken te vallen of zich vanzelf regelen.

Citaat

Nee hoor, het is me duidelijk. Als je het gevoelsmatig echt graag wilt kun je de zakelijke kanten altijd wel relativeren.
Bij mij is het meer dat ik best 3 kinderen zou willen hebben, maar dat ik erg opzie tegen weer zwanger zijn en weer een babytijd. Het lijkt me meer heel leuk voor na een paar jaar, als de kinderen groter zijn, de jongste bijvoorbeeld 3, de middelste 5 en de oudste 7,  zodat ze zich aardig kunnen redden. Die eerste 3 jaar zou ik best willen overslaan.

Maar na een dag als vandaag waar alles mis gaat en de kinderen strontvervelend zijn moet ik eerlijk gezegd niet denken aan nog een erbij :-\\

Ik lees je berichtje nu pas, dus sorry dat ik niet eerder reageerde. Ik heb er inderdaad meer dan 3, nl. 5.  ;D . Ik fietste regelmatig met 2 in de fietskar, eentje voorop en eentje achterop. (Maar niet de brug op, dat redde ik niet.  :P ) Er zit bij ons 2 tot 21/2 jaar tussen de kids. Oudste is ruim 11, jongste 3. Ik vond vooral het zwanger zijn en de eerste tijd zó machtig. De borstvoeding ook. Maar nu de jongste allang geen baby meer ben ik wel blij dat ik mijn eigen lijf weer terug heb. Dat dat weer van mij is. T is wel gaaf om aan de ene kant bezig te zijn met het zoeken naar een middelbare school en aan de andere kant de jongste naar de peuterspeelzaal brengen. En ik ben ook zoekende naar een baan, voor als de jongste volgend jaar ook op school zit.
Als je vragen hebt of tips wilt over bepaalde zaken dan roep maar (mag ook prive)
En de dagen dat je ze wel achter het behang zou willen plakken (of op het eerste de beste internaat mikken ;)) die ken ik ook hoor. Die vergeet ik het liefst maar zo snel mogelijk.
En voordat je denkt dat ik alleen maar lyrisch en enthousiast ben, nee, ik ben best realistisch. Het is gewoon een zware onbetaalde baan  :-\
Ben je er trouwens al uit?
Groetjes, Wup

Offline Carla

• 259
« Reactie #25 Gepost op: 13 september 2004, 14:40:14 »
5 kinderen !
Ik hoor altijd dat een eerste en een tweede kind een hele grote ingreep is in iemands leven en dat iedere volgende zich veel soepeler inpast in een gezin. Heb jij die ervaring ook?
In elk geval zijn wij er ondertussen aardig uit en zullen we het waarschijnlijk bij twee houden.
Maar ik ben nog niet zo ver dat ik de babyspulletjes weg kan doen, ik denk dat we het pas echt over een jaar ofzo helemaal zeker weten. Of wie weet zal de twijfel toch weer toeslaan.......
Lijkt me leuk om weer te gaan werken ! Ik ben me ook aan het orienteren voor volgend jaar als de jongste (waarschijnlijk) naar de kleuterschool zal gaan.
Ik stuur je nog even een privéberichtje over iets anders, laat je weten of je dat ontvangen hebt ?

Offline Wup

• 138
« Reactie #26 Gepost op: 19 september 2004, 02:19:17 »
Ja, van nul naar 1 kind, dat was een complete aardbeving. Alles op zijn kop. Elk volgend kind werd gewoon 'ingepast' in het al bestaande ritme. En spulletjes wegdoen, bij ons doet de maxi cosi nu dienst voor de poppen (al kruipt de jongste van 3 er nog regelmatig in, dan is hij de baby  :laugh:, en veel van die hele kleine kleertjes passen de poppen ook. :D
Greetz, Wup

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #27 Gepost op: 21 september 2004, 00:09:08 »
Heeft er al iemand weeheeheeen?

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #28 Gepost op: 23 september 2004, 17:32:59 »
Binnenkort zal ik ook weer een echo plaatsen, deze keer van het aanstaande broertje/zusje van Sam.  8)
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2005, 09:48:01 door Sånder »
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #29 Gepost op: 23 september 2004, 17:36:40 »
Binnenkort zal ik ook weer een echo plaatsen, deze keer van het aanstaande broertje/zusje van Sam.  8)

wat leuk  :D gefeliciteerd
,,,,فلافل

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #30 Gepost op: 23 september 2004, 17:45:12 »
 :o

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #31 Gepost op: 23 september 2004, 17:56:41 »
Jaja Annie, ook Sander heeft sex (dat hopen we dan... ;)).

Gefeliciteerd! Hoe lang is je vrouw al zwanger?

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #32 Gepost op: 23 september 2004, 18:01:30 »
Ze is nu in de 14e week.  :)
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #33 Gepost op: 23 september 2004, 19:01:49 »
Je bent wel voortvarend aan de slag met het voortbrengen van een nieuwe generatie vegatopianen!

Gefeliciteerd...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

overanalizing

« Reactie #34 Gepost op: 23 september 2004, 19:49:35 »

Als je toch bezig bent...  :D

Goed gewerkt!

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #35 Gepost op: 23 september 2004, 20:46:59 »
Mooi man!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #36 Gepost op: 23 september 2004, 21:10:20 »
Gefeliciteerd Sander! Knap hoor :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #37 Gepost op: 23 september 2004, 21:51:40 »
Gefeliciteerd!!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Anya

• 737
« Reactie #38 Gepost op: 25 september 2004, 20:18:43 »
Proficiat!

Danielle

« Reactie #39 Gepost op: 05 november 2004, 19:01:12 »
Ik ben 4 oktober (eindelijk) bevallen van een prachtige dochter die we de naam Sonja hebben gegeven!