Vegatopia Forum

Swirl/Australian/Ben & Jerry's

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Swirl ijs
« Reactie #20 Gepost op: 04 april 2004, 14:55:16 »
Nog geen antwoord gehad....

*Wacht wacht wacht... smilie*

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Swirl ijs
« Reactie #21 Gepost op: 19 april 2004, 21:55:43 »
hertog is van unilever en swirl ook
dus een zeer grote kans op bevroren botten.


ehm Hertog ijs (in ieder geval een groot aantal varianten, ik weet het niet van allemaal uit mn hoofd) is vegetarisch.
,,,,فلافل

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:swirl
« Reactie #22 Gepost op: 19 april 2004, 23:22:23 »
had toch iemand horen zeggen dat hertog ijs ook met botten was? of is het alleen de slagroomijs?

Ik weet het alleen zeker van het slagroomijs.

En Ben & Jerry's is juist helemaal top, zelfs de marshmellow in de smaak Phishfood is zonder gelatine. Op hun website besteden ze ook veel aandacht aan vege's en glutenvrij dieet, pinda-allergie enz.
Stiekem toch een banaan!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Swirl ijs
« Reactie #23 Gepost op: 19 april 2004, 23:34:57 »
Gelatine staat niet op de ingredientenlijsten op de site van Hertogijs maar er zitten wel mono- en diglyceriden in die van dierlijke komaf hadden kunnen zijn, maar op hun site staat ook:

Citaat
Hertog ijs bevat geen dierlijke bestanddelen en in het ijs wordt geen ei verwerkt met uitzondering van de ijssmaken waar koekjes in verwerkt zijn.

Vegetarisch dus, ook het slagroomijs
,,,,فلافل

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Swirl ijs
« Reactie #24 Gepost op: 19 april 2004, 23:41:45 »

Citaat
Hertog ijs bevat geen dierlijke bestanddelen

Wouw, dus er zit zelfs geen melk in ???

Of is melk geen dierlijk bestanddeel tegenwoordig :confused:

Re:Swirl ijs
« Reactie #25 Gepost op: 19 april 2004, 23:45:10 »
Wouw, dus er zit zelfs geen melk in ???

Wel melkpoeder!  ;D
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Swirl ijs
« Reactie #26 Gepost op: 19 april 2004, 23:53:21 »
nee, er zit wel melk in, maar melk is geen dierlijk bestandsdeel, het is een dierlijk product. Het is dus geen vegan ijs.
« Laatst bewerkt op: 19 april 2004, 23:53:46 door Selly »
,,,,فلافل

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Swirl ijs
« Reactie #27 Gepost op: 20 april 2004, 18:46:00 »
Hmmm, nog steeds geen antwoord gehad. En weet nu niet meer zo goed waar ik heen moet mailen. Suggesties?

Edit: ik kan niet typen...
« Laatst bewerkt op: 20 april 2004, 18:46:24 door sersero »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Swirl ijs
« Reactie #28 Gepost op: 20 april 2004, 22:33:18 »
Bellen? 073 689 00 33 of anders Unilever , want daar zijn ze onderdeel van 010 217 4844
,,,,فلافل

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Swirl ijs
« Reactie #29 Gepost op: 20 april 2004, 23:16:52 »
Hertog slagroomijs had een aantal jaren geleden zeker gelatine erin, ik heb het toen direct geboycot, en dus ook nooit meer gecheckt. Sorry foor de voute info dan... :-[

Stiekem toch een banaan!

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Swirl ijs
« Reactie #30 Gepost op: 21 april 2004, 09:53:24 »
Bellen? 073 689 00 33 of anders Unilever , want daar zijn ze onderdeel van 010 217 4844


Ga ik doen. Maar ehm. Niet nu... :)

Misstries

Re:Swirl ijs
« Reactie #31 Gepost op: 21 april 2004, 12:22:52 »
mag ik nogmaals pleiten voor de ijsmachien?

receptje:
men neme 1 bekertje yofu naturel
wat zoetstof (zeg ahornsiroop?)
noten, fruit...bedenk wat
men kwakt dit in random order in de ijsmachine, en het is overheerlijk, geweldig vegan ijs binnen de tien minuten!

nog sneller:
Koop een bekertje yofu vruchten (bosvruchten, perzik of aardbei heeft de natuurwinkel altijd)
giet de inhoud van het bekertje in de ijsmachine en echt: Goddelijk!!



mmm,

ik ga het zo gelijk maken!


Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Swirl ijs
« Reactie #32 Gepost op: 21 april 2004, 16:46:52 »
Ik kan het haast niet geloven hoor. Yofu vind ik echt gigantisch ranzig spul =S

Elsbeth

Re:Swirl ijs
« Reactie #33 Gepost op: 21 april 2004, 17:13:36 »
Maar softijs bestaat toch gewoon uit (volle) melk? Volgens mij zijn alleen die smartie-achtige garneringsdingen niet te vertrouwen, toch? Ik heb er laatst één gehad met fruit en nootjes en gevraagd of ze 't niet te lang wilde pureren (anders eet je baby hapje) en het was weer eens hmm...  :kwijl:

Misstries

Re:Swirl ijs
« Reactie #34 Gepost op: 21 april 2004, 18:59:18 »
Ik kan het haast niet geloven hoor. Yofu vind ik echt gigantisch ranzig spul =S

Ik heb door de ijsmachine yofu leren eten,

Toen ik het voor het eerst zag en rook dacht ik: GatVEr!
Ik had het echter al gekocht en weggooien is ook jammer. iK dacht: dan maar proberen in de ijsmachine en jawel, heerlijk ijs kwam eruit.

Vanaf toen gebruikte ik yofu alleen als ijsingredient. langzamerhand ben ik het ook gaan waarderen als yoghurt vervanger, maar dan met name de naturel variant.

probeer eens en laat me weten hoe het je bevalt, ben erg benieuwd!

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Swirl ijs
« Reactie #35 Gepost op: 21 april 2004, 20:17:34 »
Ik kan het haast niet geloven hoor. Yofu vind ik echt gigantisch ranzig spul

En dat kan ik niet geloven! Yofu.. :kwijl:

:)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Swirl ijs
« Reactie #36 Gepost op: 21 april 2004, 20:58:25 »
Ik neem bij Swirl altijd hetzelfde... Onderin Room Yoghyrt Vanille, bovenop chocolade truffel, en aardbeien, witte en bruine chocolade. Ik wil perse de RYV onderop, want meestal is dat niet zo goed geroerd, en dat vind ik lekkerder dan pure chocotruffel.

Ik heb best veel eigenaardigheden.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Swirl ijs
« Reactie #37 Gepost op: 22 april 2004, 14:20:14 »
Ik heb geen ijsmachien dus ik kan er geen ijs van maken of zo.

Bij de Swirl zijn ze best irritant hoor. In Den Bosch mocht ik geen kersen door m'n swirl tenzij ik een Cherry Swirl nam en toen zei ik dat ik het anders niet wilde dus toen gooiden ze liever een beker ijs weg dan er gewoon kersen door te doen.

In Utrecht deden ze altijd een laag ijs, dan fruit, en dan ijs en dan wou ik het graag ongemixt, maar daar heb ik ook al eens ruzie over gehad en dat was altijd een gezeik want vaak snapten ze niet wat ik bedoelde.

En in Rotterdam gooien ze alles erdoor wat je wil, maar daar doen ze eerst al je ijs en dan het fruit bovenop dus dan krijg je ook niet het gewenste effect en uitleggen duurt daar ook weer een eeuwigheid. Nee, je krijgt niet bepaald alles wat je wilt daar.

Kiwi

Re:Swirl ijs
« Reactie #38 Gepost op: 22 april 2004, 14:29:07 »
Ik ken alleen de Swirl's in Rotterdam, dus ik weet niet beter dan dat ze eerst het ijs erin doen en daarna pas de vulling. Maar ik vind het zo al lekker!  :kwijl:

Elsbeth

Re:Swirl ijs
« Reactie #39 Gepost op: 22 april 2004, 16:55:34 »
Het is ook lekker! Maar toen ik laatste zei: "Je hoeft hoeft het niet zo lang te mixen hoor" vond ze dat héél raar en deed ze 't alsnog té lang (maar niet zo lang als normaal). En de eerste keren toen ik daar kwam legde niemand mij iets uit, dus ik dacht dat je alleen die twee swirls kon die op dat bordje staan, 1 met rode vruchten en 1 met caramel shit. Ik wist dus niet dat je zelf mocht kiezen, maar ze vroegen mij ook niet:'"welke smaken wil je?" ofzo, nee ze keken met alleen maar zo aan van: 'wat mot je?'  Whatever, ga er misschien straks toch één halen  :yes: Zie je wel, de service maakt niet uit: hoe klote het ook is, als het produkt goed is, dan kopen alle debiele mensjes het wel  :yes: