Vegatopia Forum

Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..

Offline nicky_too

• 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #20 Gepost op: 08 oktober 2003, 16:56:38 »
Ik vind die mensen eigenlijk erger dan mensen die er niet over nagedacht hebben. Wat heb je dan voor slecht ontwikkeld gevoel voor moraliteit?

Omdat iemand's gevoel voor moraliteit anders is dan de jouwe, hoeft-ie nog niet meteen slecht te zijn.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Bast

• 4.149
Re:Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Reactie #21 Gepost op: 08 oktober 2003, 19:38:51 »
Tsja, ik denk dat zolang er wederzijds respect is, er veel kan.
Geestelijke handicaps vallen lang niet altijd op, geloof me.
En je kan heel makkelijk zeggen dat je iemand's pedofiele gevoelens zou accepteren, maar ik kreeg het spaans benauwd als ik aan eventuele kinderen dacht. Ik besefte dat mijn zogenaamde open mindedheid daar echt wel op hield.
Je kan van elkaar leren. Mijn ex eet nog steeds minder vlees, omdat hij er zo achter kwam dat hij minder last van zijn knieen had en dat zoveel vlees echt niet nodig is.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Carmen San Diego

• 266
« Reactie #22 Gepost op: 08 oktober 2003, 20:08:37 »
Pedofielen en geestelijk gehandicapten zou ik niet hoeven nee... Althans, ligt eraan wat je geestelijk gehandicapt noemt... gewone psychische aandoeningen als manisch-depressiviteit of een psychose op z'n tijd zijn nog te overleven (in de meeste gevallen *grijns*) maar echt psychisch gehandicapt doe maar niet neej...
en moordlustig ja ach... ligt eraan in welke mate en wie het beoogde doelwit is... *grinnik*

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #23 Gepost op: 08 oktober 2003, 20:50:56 »
Als je zelf geen kids wil is een pedofiel als partner toch geen probleem?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #24 Gepost op: 08 oktober 2003, 22:21:29 »
Misschien niet, maar kun jij leven met iemand die je je kleine nichtje niet zou toevertrouwen? Of als je langs een speeltuin loopt en je ziet hem kijken? Ik kan daar eerlijk waar niet mee om gaan. Kan het niet loslaten...Heb het echt geprobeerd..
Toch is de scheiding tussen iemand die er gewoon fantasieen overheeft en iemand die er serieus mee bezig is geweest er groot, dat besef ik wel..

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #25 Gepost op: 08 oktober 2003, 22:27:39 »
Net zoiets als de 'dierenrechtenterroristen' en gewone activisten ja...

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #26 Gepost op: 09 oktober 2003, 00:53:57 »
Misschien niet, maar kun jij leven met iemand die je je kleine nichtje niet zou toevertrouwen?
:laugh:
Je gaat er serieus op in, wat schattig!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #27 Gepost op: 09 oktober 2003, 01:47:22 »
Ja schattig he ;D Heel stiekem en soms ben ik dat wel.
Neemt niet weg dat de geschetste situatie niet plesant is....

Offline bart

• 2.585
« Reactie #28 Gepost op: 09 oktober 2003, 06:24:18 »
Maar stel nou dat iemand lang erover nagedacht heeft en bewust niet voor een vegetarisch/veganistisch dieet gekozen heeft?

Ik vind die mensen eigenlijk erger dan mensen die er niet over nagedacht hebben. Wat heb je dan voor slecht ontwikkeld gevoel voor moraliteit?

En bedankt! Dat iemand het niet met je eens is maakt hem niet meteen tot een slecht mens...

En wat de pedofiele gevoelens betreft: ik ga er vanuit dat de meeste pedo's niet voor hun aandoening/voorkeur hebben gekozen. Ikzelf ben heterosexueel, en voel mij derhalve aangetrokken tot vrouwen. Ondanks het feit dat ik vrijwel altijd aan sex met vrouwen denk, heb ik nooit een vrouw gedwongen tot of betaald voor sex. Iemand met pedofiele gevoelens die die uitstekend in de hand kan houden, dat moet toch kunnen? Het lukt jullie ook om van vlees af te blijven, per slot van rekening.
« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2003, 06:28:25 door bart »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Miss Megalomaniac

« Reactie #29 Gepost op: 09 oktober 2003, 11:00:56 »
Citaat
En bedankt! Dat iemand het niet met je eens is maakt hem niet meteen tot een slecht mens...

Dat niet nee, maar dan hoef jij er toch niet gelijk mee samen willen leven  :-\

Offline Sil

• Godswonder
  • 452
« Reactie #30 Gepost op: 09 oktober 2003, 21:24:11 »
Citaat

Dat niet nee, maar dan hoef jij er toch niet gelijk mee samen willen leven  :-\

Dat wilde ik ook maar even zeggen. Ik heb nog helemaal niet gezegd dat zoiemand een slecht mens is. Ik heb gezegd dat ik ze erger vind dan mensen die er niet over nagedacht hebben. Maar eerlijk gezegd wil ik met allebei geen relatie.
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Sæna

• 294
« Reactie #31 Gepost op: 10 oktober 2003, 11:02:01 »
En wat de pedofiele gevoelens betreft: ik ga er vanuit dat de meeste pedo's niet voor hun aandoening/voorkeur hebben gekozen. Ikzelf ben heterosexueel, en voel mij derhalve aangetrokken tot vrouwen. Ondanks het feit dat ik vrijwel altijd aan sex met vrouwen denk, heb ik nooit een vrouw gedwongen tot of betaald voor sex. Iemand met pedofiele gevoelens die die uitstekend in de hand kan houden, dat moet toch kunnen? Het lukt jullie ook om van vlees af te blijven, per slot van rekening.
Pedoseksuele gevoelens zijn mogelijk moeilijker te beheersen dan heteroseksuele gevoelens. Bovendien vind je bij de laatste altijd een volwassen iemand tegenover je. Als die iets niet wil, kun je moeilijker dwingen dan bij een jong kind. Er is sprake van ongelijkheid.

Tja en wat het onderwerp van discussie betreft. Ik heb al een partner die vlees eet. Ik ben later zelf vegetarisch gaan eten. Ik weet niet of een vleesetende partner me nu nog zou aantrekken. Ik denk het niet, omdat ik nu de nadelen ken. Daar staat tegenover dat liefde zich niet laat dwingen. En dat iemand uit meer bestaat dan een voorkeur/afkerigheid voor bepaalde voeding.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2003, 12:34:56 door Saena »

Offline animal lover

• 592
« Reactie #32 Gepost op: 11 oktober 2003, 17:58:19 »
kan het niet helpen,maar vind het zo grappig, dat dit thema nog steeds populair is. Ik heb me bedacht, dat ik het al echt heel super zou vinden als ik iemand tegen zou komen die echt bij me past.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #33 Gepost op: 11 oktober 2003, 18:02:21 »
En kan dat een vleeseter zijn animal lover?

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #34 Gepost op: 11 oktober 2003, 21:07:32 »
Mijn vriend (3,5 jr. samen) eet vlees en dat is alleen praktisch wat lastig. Ik houd niet minder van hem. Nu ben ik in die tijd wel van redelijk streem vegetarier naar wat extremer vegetarier en vervolgens veganist geworden maar ik denk dat als het uit zou gaan, ik het eetpatroon van de ander niet in het eisenlijstje zou hebben staan. Het zou wel leuk en fijn zijn maar het is gewoon geen eis. Bovendien houd je dan veel deuren gesloten. Ik moet er niet aan denken dat ik dat destijds deed, dan had ik nooit een relatie met J. gehad!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #35 Gepost op: 11 oktober 2003, 21:10:26 »
Mijn vriend (3,5 jr. samen) eet vlees en dat is alleen praktisch wat lastig.
Ik neem aan dat ie als de nood eens aan de man komt zelfs nog wel eens een maaltijd zonder vlees naar binnen kan krijgen?

Dat is denk ik ook ongeveer mijn eisenpakket. Maar dat is dan ook niet meer dan redelijk, vind ik :)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #36 Gepost op: 11 oktober 2003, 22:20:05 »
Een vleesloze maaltijd is an sich geen probleem maar hij lust bijna niets. Mijn brouwsels verafschuwt hij! Wij en mensen om ons heen verbazen zich nog steeds over het feit dat wij twee uitersten zijn qua smaak en geur. Bijna alles wat de een lekker vindt, vindt de ander niet zo. In eten, drinken , wijn, sausjes, snoepjes, wierook, echt alles! We hebben nauwelijks dingen die we beide graag eten!
Gelukkig zit het qua muziek wel goed! Kunnen we iig wel samen lol maken op feesten, das ook heel erg belangrijk. Als ik moet kiezen tussen eten en muziek, zit ik liever met muziek op 1 lijn!
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2003, 22:20:54 door Apraxia »

Offline Carmen San Diego

• 266
« Reactie #37 Gepost op: 12 oktober 2003, 16:43:07 »
Maar stel nou dat iemand lang erover nagedacht heeft en bewust niet voor een vegetarisch/veganistisch dieet gekozen heeft?

En wat de pedofiele gevoelens betreft: ik ga er vanuit dat de meeste pedo's niet voor hun aandoening/voorkeur hebben gekozen.
Dat iemand ergens niet voor kiest betekent niet dat het geen kwaad kan of dat je er maar mee moet leren leven. De meeste psychopaten, borderliners, manischdepressieve koopverslaafden, kleptomanen worden dat ook niet met voorbedachte rade, maar kunnen allemaal 'gevaarlijk' en vervelend zijn.

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #38 Gepost op: 12 oktober 2003, 21:36:17 »
Tja, dierenrechtenactivisten kunnen ook gevaarlijk en vervelend zijn, zo wil men de tweede kamer laten geloven.

Offline Carmen San Diego

• 266
« Reactie #39 Gepost op: 12 oktober 2003, 23:09:18 »
Onzin, het gaat niet om de activisten, het gaat om die agressieve randdebielen die het verzieken voor mensen die gewoon proberen iets te verbeteren.