Vegatopia Forum

Dierenbeulen actief!

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #20 Gepost op: 27 juli 2003, 21:53:33 »
hier in de buurt was ook al een konijn doodgegooid... m'n collega zei toen "ach dat meisje heeft toch een nieuwe gekregen"... belachelijk...

maar goed, ze moeten echt zwaarder straffen daarvoor... ik geloof ook niet dat het met iemand nog goed komt als ie voor de lol met een konijn gaat voetballen... ik begrijp ook echt niet wat er leuk aan zou moeten zijn of zo...

maar ik snap ook niet dat mensen hun konijn nog buiten laten zitten 's nachts... je weet dat er gekken zijn die het doen... tuurlijk, het mag niet, het hoort niet... inbreken mag ook niet, maar je doet wel je deur op slot... waarom laat je dan als 'dierenliefhebber' je huisdier onbewaakt buiten zitten? en waarom zeg je dan tegen je dochtertje 'dan gaan we vanmiddag toch een nieuwe kopen?'... alsof je konijn niet doodgegooid is als je een nieuwe koopt...

willem1940

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #21 Gepost op: 27 juli 2003, 23:39:19 »
Exact, Carmen. Dieren zijn geen dingen. Dieren kunnen huisgenoten zijn.

Monique

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #22 Gepost op: 30 oktober 2004, 08:08:58 »
Mensen die dieren mishandelen/pijnigen vind ik ronduit schoften!  
En ik vind dan ook dat ze stuk voor stuk een echt straf (celstraf bijvoorbeeld) zouden moeten krijgen, niet zo'n stomme lacherige boete! >:(

Tamara

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #23 Gepost op: 21 december 2004, 14:57:33 »
Meer cameratoezicht zou een oplossing kunnen zijn.
Eventueel de hekken rondom hoger maken en schrikdraadboven op plaatsen.
Een alarm systeem zou ook kunnen, maar in sommige gevallen zou dat nutteloos zijn(bijvoorbeeld bij een Kinderboerderij in een bosrijke-opgeving.


Monie

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #24 Gepost op: 21 december 2004, 16:32:25 »
De stichting zinloos geweld tegen dieren zet zich o.a. in voor hogere straffen voor plegers van geweld tegen dieren.

Mensenrechten kun je niet boven dierenrechten stellen vind ik. Ik vind het erg als mensen andermans leven niet kunnen respecteren en of dat leven een mensenleven of een dierenleven is maakt voor mij niks uit. Misschien vind ik dierenmishandeling extra schrijnend omdat wij de soort zijn die geacht wordt bewust te zijn en dieren vaak afhankelijk van ons zijn, in de huidige maatschappij. Een hogere straf voor dierenmishandelaars vind ik dan ook zeer op zijn plaats. Of dat helpt om iemand meer respect voor leven bij te brengen is wel weer de vraag.

Aiko

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #25 Gepost op: 21 december 2004, 16:36:12 »
Dit land mag sowieso een veel hogere strafmaat gaan hanteren. Ik neig steeds meer richting een nieuw Singapore.