Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Kookvragen
« Reactie #1940 Gepost op: 07 juli 2008, 14:26:29 »
Ik heb een soort cup a soup misosoep. Ga ik hier aan wennen of is het een miskoop? :pukey:
Het poeder in een mok strooien. Kokend water erbij gieten en goed roeren. Voorzichtig eten, want heet.

Of was dat niet de vraag?  :P
Gemüse ist mein Fleisch

Gwennepen

Re: Kookvragen
« Reactie #1941 Gepost op: 07 juli 2008, 14:34:36 »
Oh, dan zal ik dat wel fout gedaan hebben. :P

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #1942 Gepost op: 07 juli 2008, 18:54:51 »
Ik heb een soort cup a soup misosoep. Ga ik hier aan wennen of is het een miskoop? :pukey:

Heb je van die pasta en zo'n klein zakje fliebertjes? Ik vind die uit een witte zak van de toko erg lekker.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #1943 Gepost op: 07 juli 2008, 19:22:46 »
die van de natuurwinkel ook maar die is zo duur dat ik het meestal maar gewoon zelf maak.
,,,,فلافل

Gwennepen

Re: Kookvragen
« Reactie #1944 Gepost op: 08 juli 2008, 08:23:02 »
Het zijn van die éénkopszakjes. En ze zijn van de natuurwinkel. Ik trek de lucht al niet. Als iemand het wil hebben pb dan maar even, stuur ik het op.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Kookvragen
« Reactie #1945 Gepost op: 14 juli 2008, 18:09:37 »
Ik ga morgen op vakantie en heb nog twee dichte bakjes slagroom (en een open, maar die eet ik vanavond op). Kan ik daar nog iets bewaarderigs mee? Of moet ik het gewoon aan mijn moeder geven en hopen dat die er nog iets mee kan doen?
This is between me and the vegetable!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1946 Gepost op: 17 juli 2008, 15:53:03 »
Ik heb een soort vellen van tofu/soja in huis, (Bean curd sheets volgens de verpakking), maar ik heb geen idee wat ik ermee kan. Ik had ze gekocht omdat ik dacht dat het iets anders was (ook een soort sojabladeren, maar toch anders). Er staat op de verpakking alleen maar dat ze in de chinese keuken veel worden gebruikt om Mock Duck te maken, maar dan weet ik eigenlijk nog niks.
Ik kan ze zeker niet gewoon als loempia vel gebruiken?


Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #1948 Gepost op: 17 juli 2008, 20:25:57 »
Er staat op de verpakking alleen maar dat ze in de chinese keuken veel worden gebruikt om Mock Duck te maken

He da's weird, ik dacht dat ik dat zelf had bedacht (zie de 1e link van Hiziki). Die pekingeend is echt cool om er mee te maken.
Je kunt ze wel als loempiavel gebruiken, maar de vulling moet wel droog genoeg zijn, ik had ze laatst voor iets te nats gebruikt en dan ging niet goed.
Je hebt trouwens 2 soorten, die buigbaar is en die niet buigbaar is. Die 1e is tof. Als de verpakking open is, en er is over, wel goed afsluiten, want anders worden de vellen hard en onbuigbaar.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1949 Gepost op: 17 juli 2008, 20:47:12 »
Hmm, kun je aan de buitenkant van de verpakking zien welke je hebt?
Ik dacht dus namelijk iets anders te kopen: de vrouw van de baas van mijn vriend had op de bbq van zijn werk speciaal vegan sushi voor ons gemaakt, en ze had ook tofu pakketjes met rijst gevuld. Ik heb aan haar gevraagd hoe ze dat deed en toen had ze het over tofu vellen, dus toen heb ik gewoon deze gekocht. Pas later zag ik andere in de toko en realiseerde ik me dat ik die moest hebben. Dat zijn echt Japanse dingen, ze zijn een stuk dikker en zachter en er zit ook rijst-azijn in. Zijn dat de buigbare vellen waar jij het over hebt, of zijn dat gewoon een heel andere soort?

Edit: ik heb de verpakking van die Japanse dingen er nog eens bij gepakt en dat zijn echt envelopjes, dus ik neem aan dat je het daar niet over hebt.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2008, 20:52:49 door Marla »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #1950 Gepost op: 17 juli 2008, 20:56:28 »
Ahhhh je bedoelt tofuzakjes! Inari heten die, en die vind je in het Japanseschap van de toko. Die gebruik je voor sushi. Het zijn kleine zakjes in een klein pakje in vocht. Als je ze voor het eerst hebt is het lastig om de tofuzakjes los te krijgen zodat je ze kunt vullen maar het went vanzelf en het beste kun je van de bovenkant dan een heel klein reepje afsnijden (niet van de onderkant natuurlijk want dan zijn het geen zakjes meer). Deze dus http://www.justhungry.com/2005/03/inarizushi_sush.html bedoel je die ?

Die vellen die jij hebt zijn gewone tovuvellen en daar kun je dus loempiaachtige dingen mee uit halen (maar echte loempiavellen zijn er geschikter voor) en je kunt er ook veggie pekingeend mee maken
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2008, 20:59:25 door Selly »
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1951 Gepost op: 18 juli 2008, 08:22:06 »
Deze dus http://www.justhungry.com/2005/03/inarizushi_sush.html bedoel je die ?


Ja die bedoel ik inderdaad! Het was echt geweldig lekker maar ja, wel door een echte Japanse gemaakt dus ik moet maar zien of ik iets kan maken wat erbij in de buurt komt  :)

Die pekingeend zal ik onthouden, is wel iets voor een bijzondere maaltijd lijkt me.

Aiko

Re: Kookvragen
« Reactie #1952 Gepost op: 19 juli 2008, 17:39:50 »
Humus maken van kikkererwtenmeel, heeft iemand daar ervaring mee. Te doen, en eetbaar?

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Kookvragen
« Reactie #1953 Gepost op: 19 juli 2008, 22:24:44 »
Humus maken van kikkererwtenmeel, heeft iemand daar ervaring mee. Te doen, en eetbaar?

Ik denk het niet, het meel is erg bitter en rauw niet erg lekker.
,,,,فلافل

Aiko

Re: Kookvragen
« Reactie #1954 Gepost op: 19 juli 2008, 22:34:52 »
Dank. Dan maak ik er gewoon kikkerbrood van.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1955 Gepost op: 23 juli 2008, 16:34:30 »
Hoelang kun je zelfgemaakte lemoncurd bewaren?
Eet gezond & eet taartjes

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re: Kookvragen
« Reactie #1956 Gepost op: 24 juli 2008, 08:52:41 »
Dank. Dan maak ik er gewoon kikkerbrood van.

Je kunt er ook gevulde flensjes/omeletten mee maken...

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Kookvragen
« Reactie #1957 Gepost op: 24 juli 2008, 10:12:07 »
Dank. Dan maak ik er gewoon kikkerbrood van.

Je kunt er ook gevulde flensjes/omeletten mee maken...
Oja, dat wil ik wel een keer doen, waar koop je kikkererwtenmeel?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #1958 Gepost op: 24 juli 2008, 11:10:57 »
Ook bij de Surinamer. En de groenteturk wss ook. Moet ik een zakje voor je meenemen? Een ander woord voor kikkermeel is besan, misschien heeft de beter gesorteerde Heijn het ook.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Kookvragen
« Reactie #1959 Gepost op: 24 juli 2008, 11:41:28 »
Oja doe maar meenemen. Zouden joden veel met kikkererwtenmeel doen? Want dan heeft mijn ah het waarschijnlijk wel, en als die pannekoeken dan heel lekker zijn, kan ik het ook daar gaan halen.
Supercalifragilisticexpialidocious!