Vegatopia Forum

Bizarre combinaties

Offline Twilightje

• 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #180 Gepost op: 08 november 2006, 00:00:35 »
Grain Burgers

Mix 350 gram gekookte granen (bruine rijst, millet, quinoa) met genoeg 'nut butter' (pindakaas, amandel- of hazelnoot-'boter' of tahini ) zodat het gebonden wordt (ongeveer 4 tot 6 eetlepels, ik heb zelf denk ik iets van 3 eetlepels gebruikt, maar ze plakken wel beter met meer). Voeg toe: 1-2 teentjes fijngehakte knoflook, 1-2 theelepels geraspte verse gember, een scheutje sojasaus, zout en peper. Maak er 6 tot 8 platte burgers van en druk ze goed aan. Bestrijk ze met raapzaad- of olijfolie en grill ze 6 minuten of 'shallow-fry' ze in 2 tot 3 eetlepels raapzaadolie, tot ze 'crisp' en bruin zijn aan beide zijden.

Ik had geen raapzaadolie en heb het in olijfolie proberen te bakken, maar ze vielen uiteen. Er toch maar ei door gedaan dan. Is die raapzaadolie essentieel dan?

Offline braam

• 460
« Reactie #181 Gepost op: 08 november 2006, 18:55:09 »
Marokkaanse groenteschotel (kikkerwten enz.) met koriander, komijn en kaneel met rijst met ketjap en sambal padang, groene sambal. Ik vond het heerlijk.

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #182 Gepost op: 08 november 2006, 21:53:01 »
Marokkaanse groenteschotel (kikkerwten enz.) met koriander, komijn en kaneel met rijst met ketjap en sambal padang, groene sambal. Ik vond het heerlijk.

Dat is toch geen bizarre combinatie ???

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #183 Gepost op: 08 november 2006, 22:54:01 »
Grain Burgers

Mix 350 gram gekookte granen (bruine rijst, millet, quinoa) met genoeg 'nut butter' (pindakaas, amandel- of hazelnoot-'boter' of tahini ) zodat het gebonden wordt (ongeveer 4 tot 6 eetlepels, ik heb zelf denk ik iets van 3 eetlepels gebruikt, maar ze plakken wel beter met meer). Voeg toe: 1-2 teentjes fijngehakte knoflook, 1-2 theelepels geraspte verse gember, een scheutje sojasaus, zout en peper. Maak er 6 tot 8 platte burgers van en druk ze goed aan. Bestrijk ze met raapzaad- of olijfolie en grill ze 6 minuten of 'shallow-fry' ze in 2 tot 3 eetlepels raapzaadolie, tot ze 'crisp' en bruin zijn aan beide zijden.

Ik had geen raapzaadolie en heb het in olijfolie proberen te bakken, maar ze vielen uiteen. Er toch maar ei door gedaan dan. Is die raapzaadolie essentieel dan?

Dat lijkt mij niet, hoewel ik ze daar wel in gebakken heb. Je eetlepels, zijn die 15 ml? En heb je ze goed aangedrukt?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #184 Gepost op: 15 december 2006, 22:22:35 »
Gisteren een boterham met guacamole en pindakaas gegeten en was best lekker, pindakaas overheerste wel natuurlijk.

Offline sersero

• 382
    • Koerdische recepten
« Reactie #185 Gepost op: 15 december 2006, 23:35:30 »
chocolade pasta met kaas op brood, lekker.
of smeerkaas met jam, maar die is al minder gek.

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #186 Gepost op: 17 december 2006, 12:50:48 »
nu ben ik misselijk van al die pindakaascombinaties...  :-[ ( smiley zegt "beschaamd"maar je moet het zo zien, dat ik er rood van aangelopen ben en mijn best moet doen niet over te geven..haha)

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #187 Gepost op: 18 december 2006, 11:17:07 »
Is knoflooksaus als sladressing een rare combi? Ik vind van niet, maar al mijn vrienden verklaren me voor gek  ::)
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Gwennepen

« Reactie #188 Gepost op: 18 december 2006, 11:20:18 »
Ik vind het best normaal. Als je gewone slasaus op je sla doet en een teentje knoflook erbij en nog wat kruiden is dat toch ongeveer hetzelfde?

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #189 Gepost op: 18 december 2006, 11:22:44 »
Is knoflooksaus als sladressing een rare combi? Ik vind van niet, maar al mijn vrienden verklaren me voor gek  ::)

Nee hoor, prima combi  combi  :). Er is nogal wat geweld voor nodig om die laffe slablaadjes een beetje smaak geven  ;D.

À propos knoflooksaus: artiesten schijnen iets tegen knoflook te hebben :( In de drukke concertdecembermaand eten we noodgedwongen welhaast volledig knoflookvrij.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

psychogoogje

« Reactie #190 Gepost op: 28 december 2006, 23:21:36 »
Een aparte combi-maaltijd die ik bij een vriendin voorgeschoteld kreeg: Pannekoeken (met zoet beleg) met een kop groentesoep ernaast... zat wel even vreemd te kijken..maar het was wel lekker.

Een goeie voor in de bar: Jägemeister/pisang ambon  :P

Gwennepen

« Reactie #191 Gepost op: 29 december 2006, 09:06:26 »
Ik eet rabarbercompote met yoghurt erop en meusli en creusli. Geen idee of het een bizarre combinatie is, ik had het alleen nog nooit gedaan. Wel lekker eigenlijk.

ilva

« Reactie #192 Gepost op: 29 december 2006, 13:51:42 »
paprika (rode of gele) gevuld met zuurkool en ananas! vorige week uitgevonden.

ilva

« Reactie #193 Gepost op: 29 december 2006, 14:17:19 »
Voor de jaarwisseling!
Hartige oliebollen zijn geweldig. Gewoon oliebollenbeslag met bijvoorbeeld ui en knoflook en alle kruiden en specerijen die je lekker vindt. Je kan ze een oosters smaakje geven maar italiaanse of griekse bollen zijn ook erg goed.

Je huis stinkt wel, nog een goed end het nieuwe jaar in, naar je baksels... Dus als het even kan de pan met vet buiten of in de bijkeuken ofzo... ;)

Joost

« Reactie #194 Gepost op: 16 januari 2007, 20:39:16 »
Geen boerenkoolstamppot zonder sambal voor mij!

Is niet bizar. Is bijzonder lekker. Hele eetlepel Manis per bord. Eventueel ook nog met mosterd :)

Offline Gabs

• 796
« Reactie #195 Gepost op: 17 januari 2007, 21:46:14 »
Een aparte combi-maaltijd die ik bij een vriendin voorgeschoteld kreeg: Pannekoeken (met zoet beleg) met een kop groentesoep ernaast... zat wel even vreemd te kijken..maar het was wel lekker.

zoiets doen wij altijd in de winter: lekker dikke soep, zoals bruine bonen of tomaten, met pannenkoeken met appelstroop.

Nope

« Reactie #196 Gepost op: 18 januari 2007, 14:13:47 »
Telt brood met kaas en chocopasta als vreemde combi?

Nope

« Reactie #197 Gepost op: 18 januari 2007, 14:15:28 »
Voor de jaarwisseling!
Hartige oliebollen zijn geweldig. Gewoon oliebollenbeslag met bijvoorbeeld ui en knoflook en alle kruiden en specerijen die je lekker vindt. Je kan ze een oosters smaakje geven maar italiaanse of griekse bollen zijn ook erg goed.

Je huis stinkt wel, nog een goed end het nieuwe jaar in, naar je baksels... Dus als het even kan de pan met vet buiten of in de bijkeuken ofzo... ;)

In Frankrijk heb ik jaren geleden iets gegeten wat neerkomt op oliebollen met vis erin.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #198 Gepost op: 18 januari 2007, 14:31:42 »
Bij Napels hadden ze oliebollen met mozzerella of anjovis
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Indira

• 520
« Reactie #199 Gepost op: 18 januari 2007, 18:28:29 »
Telt brood met kaas en chocopasta als vreemde combi?

nuja, bij mij wel bekend iig... dat heb ik ook wel gegeten (heel lekker, ook als tosti, maar ook kaas/appelstroop tosti) maar nu vegan dus geen kaas meer...
Za Zemiata!