Vegatopia Forum

Zou jij vlees voor een ander kopen?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #180 Gepost op: 22 januari 2004, 22:45:27 »
Vertel...

Nou, vond je het niet moeilijk om zo'n stuk vlees uit de schappen te pakken, af te rekenen etc.. Aangezien het toch zo tegen je eigen principes is?

Ik begrijop dat t bij je werk hoort, maar krijg je er niet een beetje een naar gevoel bij?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #181 Gepost op: 23 januari 2004, 11:48:03 »
Ik sta op dat moment niet te filosoferen over het dierenleed erachter. Ik moet dat nou eenmaal kopen, en als ik die dag geen thuishulp was geweest, dan had een andere hulp het moeten doen.

Ik voelde wel een gêne. "Jemig, ik sta hier een stukje vlees af te rekenen." Ik wilde dan dat er een grote neonpijl boven het pakje ging zweven 'niet voor mij!'.
Over stomme gevoelens gesproken ;D

Elsbeth

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #182 Gepost op: 23 januari 2004, 14:11:42 »
Ik wilde dan dat er een grote neonpijl boven het pakje ging zweven 'niet voor mij!'.

Herkenbaar!!  :laugh:

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:?
« Reactie #183 Gepost op: 29 januari 2004, 12:51:49 »
Maar een vegaburger zegt natuurlijk ook niet alles.
Ik denk maar zo: elke hap quorn is een hap vlees minder!

Zo denk ik voor mijn man!!

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Silvergirl

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #184 Gepost op: 02 maart 2004, 14:14:10 »
Hallo,
Ik koop wel vlees voor mijn partner en bereid het ook, maar eigenlijk vind ik het maar niks. Ben nu een jaar vegetarisch en had ik het maar veel eerder gedaan! Hij zit nu in het buitenland en joepie ik leef me helemaal uit. Mijn dochter van anderhalf eet heerlijk met me mee en eergister heeft ze zelf een hartige groentetaart naar binnen gewerkt.
Een andere kant is er ook, vorig jaar op een barbeque had ik mijn eigen lekkere dingen zoals groentesticks meegebracht en toen gingen ineens alle vleeseters mijn hapjes opeten en ze vonden het lekker, had zelf bijna niks meer. Toch maar lekker laten gaan, zag het ook als het promoten van het vegetarisme.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #185 Gepost op: 02 maart 2004, 21:44:24 »
Een andere kant is er ook, vorig jaar op een barbeque had ik mijn eigen lekkere dingen zoals groentesticks meegebracht en toen gingen ineens alle vleeseters mijn hapjes opeten en ze vonden het lekker, had zelf bijna niks meer.

Dat is een ervaring die meer veggies hebben gehad :)

Misstries

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #186 Gepost op: 03 maart 2004, 09:34:01 »
ja dat klopt,
Maar tegenwoordig laat ik het niet meer gaan
Ik bedoel ze worden toch geen vegetarier en als mijn hapjes op zijn zetten ze toch weer hun tanden in een varkenskont dus

VAN MIJ!!

 :D uiteraard wel met een lief glimlachje...

Toeps

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #187 Gepost op: 07 maart 2004, 16:46:37 »
Nee. En al helemaal niet klaarmaken. Met oud en nieuw zouden we gaan gourmetten, en een van onze vrienden dacht dat je niet lekker kon gourmetten zonder vlees. Die wou dus vlees.
Nou, mooi niet. Lekker onbeleefd als je bij mensen wordt uitgenodigd! Geen vlees op mijn gourmetstel!
Uiteindelijk is hij toch gekomen, en heeft erg lekker gegourmet zonder vlees. Het kan heus wel.

suussie

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #188 Gepost op: 14 maart 2004, 23:12:19 »
Nee, ik zou nooit vlees voor iemand kopen. Ik kan me er echt niks bij voorstellen dat ik met een stuk lijk bij de kassa sta, laat staan dat ik vlees in m'n handen heb.

Toeps

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #189 Gepost op: 15 maart 2004, 06:48:29 »
Nee, ik zou nooit vlees voor iemand kopen. Ik kan me er echt niks bij voorstellen dat ik met een stuk lijk bij de kassa sta, laat staan dat ik vlees in m'n handen heb.


Ik heb laatst nog een hoekje van de verpakking van een hele kip in mijn handen gehad. Dat lag namelijk in het vegetarische schap bij de Jumbo. (Welke klapmongolen doen dat?!) Ik heb het met een sierlijke zwaai richting het vlees gegooid.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #190 Gepost op: 15 maart 2004, 11:51:17 »
Dat zou ik dus nooit doen! Vleeseteres boeh, in die gedachte kan ik best komen hoor, maar om nu met een kip ('dat is dus ooit een lief poepig beessie geweest hè', of zo u wilt: 'een kip is ook een wezen met recht op respect') te gaan smijten, nee. Ik zou het eerder met een zeer stemmig gezicht en gepaste waardigheid terug in haar eigen schap nedervlijen. Liefst nog met een woordje van afscheid erbij. ::)

Natúúrlijk durf ik dat niet echt in een supermarkt vol mensen, maar ben eigenlijk wel benieuwd of er vleeseters zijn die door een dergelijke actie meer stil gaan staan bij het feit dat hun stuk vlees een (stuk) dier is.
Zal wel niet. :-\
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2004, 11:56:28 door calimero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Toeps

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #191 Gepost op: 15 maart 2004, 20:56:48 »
Ach ja, dat zou ook een optie zijn. Ik had meer zo iets van, weg met dat lijk uit mijn vega-schap. Bah!

Die reclame van de AH is zo stom trouwens hè. Zie je zo'n leuk kippetje staan, is hetreclame voor kipfilet. Dan snap je het echt niet volgens mij.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #192 Gepost op: 19 maart 2004, 22:53:59 »
Die reclame van de AH is zo stom trouwens hè. Zie je zo'n leuk kippetje staan, is hetreclame voor kipfilet. Dan snap je het echt niet volgens mij.

Ja, dat vond ik ook al van die stomme reclame. Alsof het beest zwaar teleurgesteld is dat ie geen kipfiletje mag worden bij de Appie. Zie je ook zo vaak bij slagers, van die afbeeldingen met lachende varkens of erger; afbeeldingen van lachende varkens met een mes en vork in hun handen. Alsof dieren zich verdringen bij dumeco om maar lekker geslacht te worden  :-\

Toeps

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #193 Gepost op: 20 maart 2004, 17:24:00 »
Die reclame van de AH is zo stom trouwens hè. Zie je zo'n leuk kippetje staan, is hetreclame voor kipfilet. Dan snap je het echt niet volgens mij.

Ja, dat vond ik ook al van die stomme reclame. Alsof het beest zwaar teleurgesteld is dat ie geen kipfiletje mag worden bij de Appie. Zie je ook zo vaak bij slagers, van die afbeeldingen met lachende varkens of erger; afbeeldingen van lachende varkens met een mes en vork in hun handen. Alsof dieren zich verdringen bij dumeco om maar lekker geslacht te worden  :-\

Precies. Als ik mensen kip zie eten uit zo'n verpakking met een komisch uitziende kip er op, ben ik soms geneigd te zeggen: "Dat leuke kippetje ga je zo wel eten hoor!".

elfjuh

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #194 Gepost op: 31 maart 2004, 15:42:36 »
Ik zou zelf wel vlees halen en bereiden voor mijn partner of voor mensen die bv komen eten. Mijn vriend zou als ik geen vlees voor m meebracht het later zelf gaan halen en dan ook nog eens zelf moeten koken( op dagen dat ik het normaal gesproken doe dan).

Ik probeer altijd mensen bewust te maken van het leed dat ze een dier aandoen en van wat ze eten, MAAR ieder mens mag zelf de keuze maken of ze vlees eten of niet. Ik wil mijn principes niet aan andere mensen opdringen.

Ik vind het ook niet fijn om vlees met mijn handen aan te raken, dus ik gebruik daar altijd bestek voor. Maar ik heb wel het RESPECT om mijn vriend zijn levenstijl te laten volgen, net zoals hij respect heeft voor mijn vegetarier zijn! En voor mij ook vegetarisch kookt en erop let dat het eten naar mijn principes is bereid.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2004, 15:43:42 door elfjuh »

Toeps

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #195 Gepost op: 02 april 2004, 12:58:49 »
Zou dat kunnen beschouwd worden als misleiding van de klant??

Wat zouden de producenten zeggen als ze verplicht werden er een foto'tje op te zetten van de echte kip zoals ze opgesloten zitten in hun kooien.

Benieuwd of dat enig effect zou hebben?

Ken je die campagne? Die is van werken bij het Rijk. Er staat onder: Tot in hoeverre willen we weten waar ons eten vandaan komt. Of zo.
Op het plaatje staan verpakte stukken konijn, met op de verpakking een label met foto en al, waaronder staat: "Flappie", "Snuitje", etcetera.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #196 Gepost op: 02 april 2004, 14:53:33 »
Familie van mij aten hun eigen boerderijdieren op. Met naam erbij genoemd en al...

Maar goed, ik verwacht niet zoveel van iemand die als dierenarts zijnde een kat meeneemt om in te laten slapen en vervolgens achter dichte deuren fijn gaat experimenteren ermee :'(
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #197 Gepost op: 02 april 2004, 15:50:37 »
Terwijl de kat nog leeft, of na de inslaap-spuit?

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #198 Gepost op: 18 mei 2004, 21:29:19 »
vandaag stond ik voor de keuze: wel of geen vlees kopen. Ik woon samen met mijn vriend (part-time vleeseter). Meestal doen we samen boodschappen, maar vandaag ging ik alleen. En op het lijstje stond .. 'rosbief' .. auch.. ik heb echt een tijdje naar de vleesafdeling gegluurt, jakkes... maar ja toch maar gekocht... zo stom!!  ??? Mijn vriend zei later dat hij het ook ok had gevonden als ik het niet had gekocht (uit principe)... ben ik nou te aardig of te stom  :-X ?
maarja ondertussen doen we dus vaak samen boodschappen en koopt hij dan ook wel eens vlees. daar doe ik dus blijkbaar niet moeilijk over...
misschien moet ik hier eens met hem over gaan praten? Tips???

piek
Eet gezond & eet taartjes

Offline Anne

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #199 Gepost op: 18 mei 2004, 23:17:01 »
Bestaan er dan vleeseters die na even overleg toestemmen geen vlees meer te kopen?
Misschien is mijn vriendje te hardnekkig, ik probeer m al 3 jaar regelmatig om te praten, maar hij zweert echt bij en stuk vlees bij zn maaltijd. Hoewel hij wel een paar keer per week vega wil eten met mij. Maar hij houd het geen drie dagen vol zonder stuk beest hoor.
Ik koop altijd maar niet stinkend, makkelijk te bereiden vlees voor m alsie een week bij mij eet, knakworstjes ofzo..