Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

Offline Lona

• 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #180 Gepost op: 23 juni 2007, 15:42:45 »
En je hebt echt maar een heel klein beetje nodig per oksel. :cheer:

en wat kost die ongeveer?
Daar zit zeker ook niet het befaamde aluminun chlorohydraat in?
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

brenda_lelie

« Reactie #181 Gepost op: 23 juni 2007, 16:37:44 »
Hij kost 8,95 per 100 gram, doe je heeeel lang mee
ingredienten:
Sodium Bicarbonate, Shea Butter (Butyrospermum parkii), Almond Oil (Prunus dulcis), Lychees (Litchi chinensis), Magnesium Carbonate, Perfume, Ylang Ylang Oil (Cananga odorata), Cassie Absolute (Acacia farnesiana).

zie www.lush.nl

Offline Lona

• 812
« Reactie #182 Gepost op: 23 juni 2007, 16:54:58 »
Hij kost 8,95 per 100 gram, doe je heeeel lang mee
ingredienten:
Sodium Bicarbonate, Shea Butter (Butyrospermum parkii), Almond Oil (Prunus dulcis), Lychees (Litchi chinensis), Magnesium Carbonate, Perfume, Ylang Ylang Oil (Cananga odorata), Cassie Absolute (Acacia farnesiana).

zie www.lush.nl

dank je wel voor de informatie! Ik denk dat ik die zeker een keer ga proberen. Is hij ook te koop via reformwinkels of moet ik echt bestellen via de site?

brenda_lelie

« Reactie #183 Gepost op: 23 juni 2007, 16:57:04 »
nee echt alleen via lush.nl
of in de winkels in Amsterdam, Den Bosch, Maastricht of Haarlem
de verzendkosten bij lush.nl zijn 6,50, ik kom volgend weekend in Maastricht en wil best een potje voor je meenemen en dan naar je verzenden in een zakje, dan zijn de verzendkosten een stuk lager (brievenbuspost)

Offline Lona

• 812
« Reactie #184 Gepost op: 23 juni 2007, 17:14:40 »
nee echt alleen via lush.nl
of in de winkels in Amsterdam, Den Bosch, Maastricht of Haarlem
de verzendkosten bij lush.nl zijn 6,50, ik kom volgend weekend in Maastricht en wil best een potje voor je meenemen en dan naar je verzenden in een zakje, dan zijn de verzendkosten een stuk lager (brievenbuspost)
PB ;)

Gwennepen

« Reactie #185 Gepost op: 29 juni 2007, 14:36:23 »
Ik had een bestelling gedaan bij Yves Rocher. Voor mezelf Afrikaanse cacaobonendouchegel. Voor de kinderen (stiekem ook voor mezelf ;)) appeltjesdouchegel en appeltjesshampoo. Er zaten ook nog heel lekkere testertjes bij. Jardins de îles de Polynésie doucheolie, 3 frisse eau de toilettes (waaronder groene thee ;)), peelingspul en nog wat pakjes die ik nog niet openmaak met parfum en dagcreme. En ook nog een koeltasje.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2007, 14:37:00 door Gwendolyn »

Gwennepen

« Reactie #186 Gepost op: 29 juni 2007, 15:16:20 »
En ook nog een koeltasje.

En daar passen precies al m'n douche en shampoodingen in. :D

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #187 Gepost op: 29 juni 2007, 16:41:27 »
Ik had een bestelling gedaan bij Yves Rocher. Voor mezelf Afrikaanse cacaobonendouchegel. Voor de kinderen (stiekem ook voor mezelf ;)) appeltjesdouchegel en appeltjesshampoo. Er zaten ook nog heel lekkere testertjes bij. Jardins de îles de Polynésie doucheolie, 3 frisse eau de toilettes (waaronder groene thee ;)), peelingspul en nog wat pakjes die ik nog niet openmaak met parfum en dagcreme. En ook nog een koeltasje.

Je weet wel dat je nu de rest van je leven zal worden lastig gevallen door de Yves Rocher?

Harry

« Reactie #188 Gepost op: 29 juni 2007, 16:50:37 »

Gwennepen

« Reactie #189 Gepost op: 29 juni 2007, 17:03:14 »
Tja, ik zal aan 'm denken onder de douche. ;)
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2007, 17:05:00 door Gwendolyn »

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #190 Gepost op: 29 juni 2007, 18:01:03 »
Je weet wel dat je nu de rest van je leven zal worden lastig gevallen door de Yves Rocher?
En dat ze de grondstoffen wel degelijk testen op dieren?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Gwennepen

« Reactie #191 Gepost op: 29 juni 2007, 18:08:37 »
Op de site staat van niet. :-\

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #192 Gepost op: 30 juni 2007, 18:51:53 »
Ze staan niet voor niets op geen enkele lijst van proefdiervrij of Peta. Ze willen niet meewerken aan de vragenlijsten.

Harry

« Reactie #193 Gepost op: 30 juni 2007, 18:55:45 »
Alleen uit dat simpele feit mag je de conclusie niet trekken dat ze wel degelijk op dieren testen. Heb je nog aanvullende informatie misschien? Waarom ze niet aan die vragenlijsten willen meewerken, bijvoorbeeld. Of heb je harde informatie dat ze wel degelijk op dieren testen?
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2007, 19:03:56 door Harry »

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #194 Gepost op: 30 juni 2007, 19:20:31 »
Ik heb met ze aan de telefoon gehangen een paar jaar geleden, omdat ik me genept voelde. Ze zeggen dat ze niets kunnen uitsluiten over de producten die ze inkopen, ze maken niet alle grondstoffen zelf. Ik heb het toen ook aan Proefdiervrij gevraagd en die zeggen dat ze niet mee werken. De mevrouw die ik aan de telefoon had van Yves Rocher was trouwens niet erg aardig. Ze vond dat ze veel meer hun best deden dan alle anderen en toch werd het niet gewaardeerd door Proefdiervrij en werden ze argwanend bekeken. Ik had het toen echt met ze gehad en koop er nooit meer.

Harry

« Reactie #195 Gepost op: 30 juni 2007, 19:46:46 »
Dat ze niets kunnen uitsluiten over producten die ze inkopen, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar ja, dat is hun probleem. Kan me ook wel indenken dat je er dan voor kiest niet mee te werken, omdat je, als je de lijsten eerlijk invult, als 'fout' bedrijf te boek komt te staan.
Of iemand dan verder wel of niet haar dag heeft, daar zou ik me dan weer wat minder door laten leiden, maar ik ken wel meer mensen die daar erg gevoelig voor zijn.

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #196 Gepost op: 01 juli 2007, 09:38:56 »
Als je grondstoffen wel getest zijn moet je je er bij neerleggen dat je te boek staat als niet dierproefvrij, en niet mekkeren over de instanties die je het label dierproefvrij niet willen geven, en zelf blijven verkondigen dat je wel dierproefvrij bent, zonder het te willen of kunnen bewijzen. Als je als voorlichter van een bedrijf onaardig doet omdat je, zoals jij stelt "je dag niet hebt" dan ben je niet geschikt zijn als voorlichter/PR persoon.

Ik was een hele goede klant van ze, het behandelen van je goede klanten als iemand die niet zo moet zeuren over die grondstoffen omdat Yves Rocher gelijk heeft en de rest van de wereld niet, is gewoon dom en daar verliezen ze klanten mee. Ik heb dan ook zelf een commercieel beroep en dit is gewoon niet de manier om klanten te behouden. Naast een beetje oneerlijk zijn ze dus ook onbehoorlijk een een beetje dom. En ja, daar ben ik gevoelig voor, vooral financieel: ik kan mijn geld wel kwijt bij bedrijven die het beter aanpakken.

Harry

« Reactie #197 Gepost op: 01 juli 2007, 09:48:13 »
Je hebt groot gelijk hoor Sam. Je moet lekker doen wat je zelf wilt. Dat zal ze leren.
Maar als je een bewering doet moet je die bewering wel kunnen staven en dat kun je dus niet. Glashard beweren dat Yves Rocher wel degelijk producten op dieren test is nu eenmaal van een andere orde dan beweren dat het concert van het jaar door Marc Almond wordt gegeven.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2007, 10:02:46 door Harry »

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #198 Gepost op: 01 juli 2007, 11:30:59 »
Je hebt groot gelijk hoor Sam. Je moet lekker doen wat je zelf wilt. Dat zal ze leren.
Maar als je een bewering doet moet je die bewering wel kunnen staven en dat kun je dus niet. Glashard beweren dat Yves Rocher wel degelijk producten op dieren test is nu eenmaal van een andere orde dan beweren dat het concert van het jaar door Marc Almond wordt gegeven.

Harry ik vind dit laatste een opmerking om van te kotsen. Kun je even niet op de man spelen maar op de bal? (voor mij betekent dit einde discussie met Harry)

Ik zeg niet dat Yves Rocher eindproducten test, Proefdiervrij en Peta weigeren ze op te nemen op hun lijsten van proefdiervrije producten omdat de grondstoffen op dieren worden getest en Yves Rocher geen verklaring af wil geven dat ze grondstoffen niet op dieren getest zijn. Zie hiervoor de cosmeticagids van proefdiervrij en Peta (waar ze niet op staan). Naar aanleiding hiervan heb ik Yves Rocher zelf gebeld en die hebben het bevestigd.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2007, 11:39:00 door Sam »

Harry

« Reactie #199 Gepost op: 01 juli 2007, 11:39:39 »
En dat ze de grondstoffen wel degelijk testen op dieren?

En wat staat hier dan?

Tja Sam, naast dat er een klein plaagstootje in zit, die jij zelf ook regelmatig mag uitdelen, is de vergelijking tussen de twee beweringen heel functioneel. Bij de bewering dat Marc Almond het concert van het jaar gaat geven beschuldig je niemand van iets, dat je niet kunt waarmaken. Bij bovenstaande bewering is dat dus wel het geval.

Ik vind verder dat je goed plaagstootjes kunt uitdelen, maar dat je incasseringsvermogen wel heeeel laag is.

« Laatst bewerkt op: 01 juli 2007, 11:55:26 door Harry »