Als je grondstoffen wel getest zijn moet je je er bij neerleggen dat je te boek staat als niet dierproefvrij, en niet mekkeren over de instanties die je het label dierproefvrij niet willen geven, en zelf blijven verkondigen dat je wel dierproefvrij bent, zonder het te willen of kunnen bewijzen. Als je als voorlichter van een bedrijf onaardig doet omdat je, zoals jij stelt "je dag niet hebt" dan ben je niet geschikt zijn als voorlichter/PR persoon.
Ik was een hele goede klant van ze, het behandelen van je goede klanten als iemand die niet zo moet zeuren over die grondstoffen omdat Yves Rocher gelijk heeft en de rest van de wereld niet, is gewoon dom en daar verliezen ze klanten mee. Ik heb dan ook zelf een commercieel beroep en dit is gewoon niet de manier om klanten te behouden. Naast een beetje oneerlijk zijn ze dus ook onbehoorlijk een een beetje dom. En ja, daar ben ik gevoelig voor, vooral financieel: ik kan mijn geld wel kwijt bij bedrijven die het beter aanpakken.