Vegatopia Forum

Terreur van dierenvrienden

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

PvdD

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #160 Gepost op: 31 juli 2003, 21:14:41 »
Ik denk eerder dat veel mensen genoeg hebben van allerlei soorten van geweld. We zijn banger dan ooit voor onze eigen veiligheid en worden dat ook gemaakt door de media en overheden als regering Bush en consorten.
Toen ik nog werkte bij een commercieel adviesbureau voor openbare orde en veiligheid bleek telkens weer uit  onderzoek dat het niet onveiliger in Nederland aan het worden is (in tegendeel), maar dat de mens steeds meer onder controle wil hebben en dus een hogere mate van veiligheid wil ervaren. Geweldadig dierenrechtenactivisme geeft denk ik ook een bepaald gevoel van onveiligheid.
Uit Nipo onderzoek november vorig jaar blijkt dat mensen natuur en milieu belangrijker vinden bijv. dan integratie. Dat is natuurlijk heel opmerkelijk gezien de winst van de huidige politieke partijen die hard schreeuw(d)en om meer integratie en veiligheid. Het vervelende is dat veel mensen dénken dat partijen als CDA en VVD ook wel 'genoeg/voldoende' belang zullen hechten aan milieu en natuur en daarom vooral kijken naar de puntjes in het verkiezingsprogramma waar ze zelf beter van worden. Ze hebben er écht vaak géén idee van dat CDA een boerenpartij is en dat bij de VVD 'eco' enkel betekent economie en dat zij de markt wil laten bepalen hoe de wereld er uit gaat zien.

We moeten juist proberen om natuur, dierenwelzijn en milieu een zaak te laten worden voor alle mensen en niet alleen van een (elitair) clubje (geweldadige) dierenechtenactivisten.
Zowel mensen uit de traditionele linkse als liberale hoek hebben op de PvdD gestemd. Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat het leeft en hoe en onder ALLE lagen van de bevolking! (Niet om nou weer een promopraatje te houden voor mijn partij)

Dat alles stemt mij in deze barre tijden optimistischer dan in mei 2002.

edit: typfouten eruit gehaald
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2003, 21:19:59 door PvdD »

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #161 Gepost op: 31 juli 2003, 21:36:49 »
Geweldplegers ZIJN criminelen.

Dan zijn er zo'n 15,3 miljoen menselijke criminelen in Nederland.
Een lekker radiacaal landje waar een leven steeds minder voorstelt.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #162 Gepost op: 31 juli 2003, 21:39:48 »
Geweldplegers ZIJN criminelen.
Dan zijn er zo'n 15,3 miljoen menselijke criminelen in Nederland.
Een lekker radiacaal landje waar een leven steeds minder voorstelt.
* Christiaan zucht diep...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #163 Gepost op: 31 juli 2003, 21:54:06 »
Natuurlijk werkt een "cordon" averechts. Zie het Belgisch voorbeeld.

Het zorgt alleen maar voor extra publiciteit en beschermt een nieuwe, onervaren club langdurig tegen geroepen worden tot regerings-verantwoordelijkheid, zodat zij zich comfortabel als "oppositie" voorlopig kunnen blijven presenteren, nog meer hameren op misstanden en onrecht / onderdrukking en uitbuiting van de autochtone bevolking ten gunste van cultureel abjecte nieuwkomers, maar terwijl wel de zo broodnodige ervaring opdoend om 1 of 2 regerings-perioden later onhoudbaar door te stomen met een echte èn intellectueel versterkte/gegroeide meerderheids-partij.

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #164 Gepost op: 31 juli 2003, 21:58:48 »
@PvdD:
Droom prettig; die ideetjes zullen allemaal BETAALD moeten worden en dat geld wordt niet verdiend met zulk gemijmer.

Verscheidene "clubs" leven bij de gratie van hun politieke tegenstanders want DIE betalen de uitkeringen, subsidies etc..

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #165 Gepost op: 31 juli 2003, 22:19:17 »
@PvdD:
Droom prettig; die ideetjes zullen allemaal BETAALD moeten worden en dat geld wordt niet verdiend met zulk gemijmer.

Willem, zo gaat het in deze wereld. Alles moet betaald worden.
Stem op de Partij voor de Dieren

femke

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #166 Gepost op: 31 juli 2003, 22:39:27 »
Citaat
{Femke} ... Die extremere dierenrechtenactivisten worden niet echt serieus genomen nu, en alleen maar in de criminele hoek geduwd. Dus door vrijwel alleen te kijken naar hun middelen, en niet naar hun doel ...

Begrijp je zelf wel goed wat je zegt?

Geweldplegers ZIJN criminelen.

ja, ik weet heel goed wat ik zeg  :). En ik heb ook al meerdere keren duidelijk gemaakt dat ik heel erg tegen geweld ben. Dat hoef ik er niet iedere post bij te zetten, toch? Lees de edit er nog bij, daarin zeg ik ook dat ze het op hen afroepen door het geweld dat ze gebruiken.

Maar toch: wat ze doen is zeer slecht. Maar ze doen het niet tot verrijking van zichzelf (zoals criminelen), in tegendeel: ze kunnen er alleen maar voor de bak indraaien. Daarom zou er, vind ik nog steeds, op zich wel wat serieuzer naar hun doel mogen worden gekeken. Wat gebeurt er precies allemaal met dieren, dat het sommige mensen zo aan het hart gaat? Maar nogmaals, ik vind dat die extreme groeperingen zich ook zelf moeten realiseren dat ze niet serieus worden genomen door hun acties, en dat ze daarom geweldloos zouden moeten handelen.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #167 Gepost op: 31 juli 2003, 22:49:22 »
Ik denk eigenlijk dat er best wel veel mensen zijn die negatief denken over dierenbeschermers en milieuactivisten. In ieder geval meer dan voor de moord van PF, en voor dit boekje. Ik geloof dat het al in de bestsellerlijst staat.

Ach, weet je: typisch zo'n boek wat mensen kopen en niet lezen...een soort statement maken of zo, meer niet. De Puinhopen van Paars was ook een bestseller. Ik wil wel eens weten hoeveel daarvan gelezen heb. Ik heb het boek uit de bieb gehaald en ik kwamt tot bladzijde 15 - geloof ik. Even verderop vond ik een duidelijk herkenbare collega in heb boek(positief)...dat vond ik wel aardig.
« Laatst bewerkt op: 01 augustus 2003, 09:35:29 door Sander »
de tuin: dat ben ik

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #168 Gepost op: 31 juli 2003, 22:51:26 »
(Niet om nou weer een promopraatje te houden voor mijn partij)

Nou, ik begin er veel voor te voelen op PvdD te gaan stemmen volgende verkiezingen, meerdere oorzaken. Die ruimingen bij de hobbypluimeveehouders o.a....het heeft me nogal aangegrepen >:(
de tuin: dat ben ik

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #169 Gepost op: 02 augustus 2003, 13:11:26 »
Trouw 2 augustus 2003 http://www.trouw.nl/natuurenmilieu/artikelen/1059714919028.html

Omdat je niet alles mag overnemen, hier wat  :P stukken uit het artikel.



Dierenwelzijn / Burger loopt warm voor dieren; de politiek niet
door Romana Abels
2003-08-02


De aandacht voor dieren groeit. Gisteren opende de VVD een website waarop partijleden met elkaar kunnen dicussiëren. 'Laat de dieren niet links liggen!', is het motto waarmee de partij dierenwelzijn uit de activistische hoek wil halen. Want van gewelddadige dierenactivisten hebben de minder radicalen alleen maar last.

...

Er zijn cijfers: zo'n vier miljoen Nederlanders zijn lid van een natuur- of milieuorganisatie. En dat aantal groeit. Er is een steeds groter aantal vegetariërs. Consumenten eten steeds vaker biologisch vlees. Thieme ziet het allemaal als steun voor haar partij, die volgens haar stellige overtuiging na de volgende verkiezingen in de Kamer zal zitten.

Ook andere organisaties die het dierenwelzijn hoog in het vaandel hebben, zien steeds meer succes. ,,Een jaar geleden begonnen wij een campagne om legbatterij-eieren uit supermarkten te weren. Dat is nu al gelukt, bij alle supermarktketens'', zegt Mattheus Bleijenberg van Stichting Wakker Dier, een organisatie die zich tegen de bio-industrie keert.

Bleijenberg vertelt hoe vrijwilligers van zijn club vorig jaar met Pasen bij de C1000 stonden te posten -en daar te horen kregen dat de meeste eisen werden ingewilligd. Even later ging het ook zo bij de Super de Boer, de Aldi, de Lidl. Vanaf volgend jaar worden in supermarkten 531 miljoen minder legbatterij-eieren verkocht. ,,Op de dag voor kerst stonden we bij de Makro, om te demonstreren tegen het feit dat ze daar ganzenlever verkopen. Even later ging het uit het assortiment.'' Wakker Dier ontdekte dat de nieuwste manier van actievoeren, waarbij een specifiek bedrijf wordt gevraagd van strategie te veranderen, veel sucesvoller is dan de oude methode met algemene oproepen tot gedragsverandering.

...

Zogeheten dierenrechtenactivisten sloegen al toe bij filialen van ABN Amro in Amsterdam, Nijmegen, Utrecht en Den Haag, waar zij pinautomaten kapotmaakten en met een katapult ruiten inschoten. En sinds begin mei claimden radicale dierenrechtenorganisaties ook meer dan tien acties, variërend van bekladding en bedreiging tot brandstichting. De slachtoffers waren nertsenfokkers, bontwinkels of bedrijven die te maken hebben met dierproeven.

Als lobbyist merkt Thieme hoe dierenbevrijders haar werk frustreren. Ze probeert voor elkaar te krijgen dat Nederland een nertsenfokverbod afkondigt. Want hoewel bijna niemand in ons land meer bont draagt, blijft Nederland de op twee na grootste bontproducent van de wereld. Thieme: ,,Ik heb nooit begrepen waarom je mensen zoals nertsenfokkers zou moeten bedreigen. En het vrijlaten van die dieren helpt geen zier, want de politiek gaat denken 'we moeten niet toegeven aan die terroristen', waardoor een fokverbod alleen maar meer op de achtergrond raakt. Het maakt het onderwerp taboe.''


Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #170 Gepost op: 02 augustus 2003, 13:18:57 »
Trouw 2 augustus 2003 http://www.trouw.nl/natuurenmilieu/artikelen/1059714919028.html

Omdat je niet alles mag overnemen, hier wat  :P stukken uit het artikel.

Hoeveel woorden heb je weggelaten? :)

Maar goed artikel. Duidelijk. Nu maar hopen dat de politiek het onderwerp van stal haalt en gaat bespreken.
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2003, 13:19:10 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #171 Gepost op: 02 augustus 2003, 14:07:51 »
Als lobbyist merkt Thieme hoe dierenbevrijders haar werk frustreren (..) de politiek gaat denken 'we moeten niet toegeven aan die terroristen', waardoor een fokverbod alleen maar meer op de achtergrond raakt. Het maakt het onderwerp taboe.''

Applaus! Marianne staat overigens in week 36 ook in Viva met een aardig verhaal over wat haar beweegt.


Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #172 Gepost op: 08 september 2003, 14:17:42 »
Dierenactivisten slaags met buurt in Putten.

Goed gedaan hoor, dit was weer een heeeel zinvolle aktie, ahum.

Zie NERTSEN BEVRIJD IN DAGLICHT en dit bericht.

Vooral ook niet op je eigen site vermelden dat zo'n beetje de helft van de aktivisten nog steeds vast zit, en vooral trots zijn op alles dat kapot is gemaakt. Hulde.  :angry4:
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #173 Gepost op: 08 september 2003, 14:20:37 »
"Schreeuweuh! Zuipeuh! Kapotmakeuh!"

"Dat vinden wij mooi!"

Niet dus.

Ik word er koud van als ik sommige van die kreten op hun pagina lees... brrr
« Laatst bewerkt op: 08 september 2003, 14:31:34 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Miss Megalomaniac

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #174 Gepost op: 08 september 2003, 15:08:50 »
Ik snap die nertsenvrijlaters niet echt, als je ze vrij laat worden ze of overreden, of ze komen om van de honger, en dat is ook niet erg diervriendelijk. Als je het doet zou je ook gelijk een vervangend adres voor de nertsen moeten zoeken. Al die geweldadige acties geven dierenvrienden/vegatariers/veganisten nu niet een echt goed imago, en dat is jammer. :-[

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #175 Gepost op: 08 september 2003, 16:04:55 »
Zie NERTSEN BEVRIJD IN DAGLICHT
Lekkere site, dat militantvegan. Ben ik een doemdenker als ik zeg dat ik die lui in hun blinde fanatisme nog wel een keer verder zie gaan dan het veroorzaken van "slechts" materiële en psychische schade?

(Of zeg ik nu iets wat al eerder in deze draad naar voren is gekomen? Tien pagina's is me echt teveel...)
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #176 Gepost op: 08 september 2003, 16:11:05 »
Lekkere site, dat militantvegan. Ben ik een doemdenker als ik zeg dat ik die lui in hun blinde fanatisme nog wel een keer verder zie gaan dan het veroorzaken van "slechts" materiële en psychische schade?
Nee hoor...

Dit heeft trouwens niks meer met veganisme te maken, of niet?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #177 Gepost op: 08 september 2003, 16:28:46 »
Dit heeft trouwens niks meer met veganisme te maken, of niet?
Nou, ik denk wel dat de lieve kindertjes van militantvegan allemaal veganist zijn. Maar verder zijn ze vooral militant, geloof ik.
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #178 Gepost op: 08 september 2003, 18:03:14 »
Al die geweldadige acties geven dierenvrienden/vegatariers/veganisten nu niet een echt goed imago, en dat is jammer. :-[

Daar lachen ze om. Het bevrijden van in slavernij gehouden dieren is een groter goed dan het imago van een paar vegetariërtjes. Om het op z'n ALF's te zeggen: terwijl jullie op je forumpje zitten te jammeren over jullie imago kwijnen miljoenen dieren weg in hun man made hell.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #179 Gepost op: 08 september 2003, 18:37:03 »
Ik snap die nertsenvrijlaters niet echt, als je ze vrij laat worden ze of overreden, of ze komen om van de honger, en dat is ook niet erg diervriendelijk.
In de kooi laten zitten wel?
Stem op de Partij voor de Dieren