Ik zou gewoon geen risico nemen. Als je erover nadenkt is melk drinken zeer vreemd. Het komt van een geheel ander wezen, ik denk dat ons lichaam het van nature zal afstoten.
Eieren komen ook van een heel ander wezen (nog veel verder van ons vandaan dan de zoogdieren die melk leveren), maar ik ken weinig geen mensen die ei-intolerant zijn.
En het moermandieet werkt wel degelijk
Daar denkt Skepsis toch anders over.
En btw: Moerman propageerde het gebruik van zuivelproducten juist!
In mijn moermandieet boekje komt enkel karnemelk voor, maar goed.
Het zal best dat hij dat vind, ik ken mensen die er beter van zijn geworden, ik heb ook jarenlang volgens moerman geleefd (maar ook geen vis wat hij wel okay vind).
En skepsis, maar vinden wat hij vind, ik heb andere bronnen en ervaringen. Persoonlijk, als ik zijn dieet zou volgens zou het vooral gaan om de hoeveelheid groente die hij ook 'propagandeerd' (1 kilo groente per dag etc.) Ik geloof niet in zuivel, en zelfs moerman kan me niet van die gedachte brengen.
Het ging hier om alternatieve geneeswijzen en wetenschap. Ik zou gewoon niet blind vertrouwen in 1 soort iets. Je moet vertrouwen in wat jou lichaam je verteld! Dat is wat zoveel doctoren 'vergeten'.
Ik denk ook niet dat eieren okay zijn, dat had ik ermisschien bij moeten vermelden, ik eet geen eieren, ik eet niets wat van een dier komt, buiten het feit dat ik dat voor de dierenwelzijn doe, denk ik dat wij beter kunnen leven en gezonde rkunnen leven met plantaardig voedsel. Dierlijk is 'alien' in ons lichaam. Het hoort er naar mijn mening gewoon niet in thuis.