Vegatopia Forum

Kookblunders

Offline Selly

• 30.783
Re:Kookblunders
« Reactie #140 Gepost op: 15 oktober 2007, 18:31:17 »
Onder hot sauce zou ik iets als chilisaus (van dat loempiasaus achterige spul) verstaan. Die doet het ook goed in de marinade.
De marinade klinkt trouwens lekker!
,,,,فلافل

« Reactie #141 Gepost op: 15 oktober 2007, 18:50:52 »
Als hot sauce verwarring oplevert zou je hier eens kunnen kijken! :yummie:

Citaat
HSB Heat Scale for Reviews:
1. Water (aka Tabasco)
2. A sprinkle of black pepper
3. Mild
4. A little tingle on the tongue
5. Comfortably medium
6. Causes the nose to run
7. Causes large quantities of beer to be imbibed
8. Hot - Hiccup alarm good
9. Makes the Baby Jesus cry
10. Causes severe diarrhea or rabid salivating (Jersey Death or above…)
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2007, 18:54:15 door K@ñzi »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline dorinka

• 741
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #142 Gepost op: 16 oktober 2007, 20:33:18 »
een cake bakken, volgens cake recept, zonder bloem, en daar pas achter komen als hij al een behoorlijke tijd in de oven staat. Dat werd een harde taaie boel teoen het afgekoeld was.
Zo.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #143 Gepost op: 16 oktober 2007, 21:33:58 »
Best wel eens hebben dat je denkt 'ik zou wel een kopje warme chocolademelk lusten' en dan er teleurgesteld achteraan denken 'jammer dat er geen melk in huis is' en dan nooit denken 'maar er staat nog een enorme berg poedermelk in de kast'.

(En, maar dat is niet echt een kookblunder, een beker warme chocola en wat koekjes voordat je gaat sporten. Daar heb je zeg maar lang plezier van...)
This is between me and the vegetable!

Offline Meneer de Uil

• 794
  • Geslacht: Man
« Reactie #144 Gepost op: 21 oktober 2007, 00:16:00 »
Een pizza uit de oven halen en die op de grond laten vallen. ::)
Forumkenner 2007 8)

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #145 Gepost op: 21 oktober 2007, 00:19:23 »
Alweer zo'n anderhalf jaar geleden: een lasagneschaal uit de oven halen en er halverwege richting eettafel ineens keihard achter komen dat je pannenlap niet dik genoeg is  ::).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Meneer de Uil

• 794
« Reactie #146 Gepost op: 21 oktober 2007, 00:35:22 »
Alweer zo'n anderhalf jaar geleden: een lasagneschaal uit de oven halen en er halverwege richting eettafel ineens keihard achter komen dat je pannenlap niet dik genoeg is  ::).
Ik wilde 'm met een spatel op een snijplank schuiven.
Forumkenner 2007 8)

Gwennepen

« Reactie #147 Gepost op: 21 oktober 2007, 08:20:19 »
Vaag, heel vaag doen jullie me aan iemand denken. 8)

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #148 Gepost op: 29 oktober 2007, 18:13:51 »
Zonet hazelnoten in de blender willen hakken, maar 'k was het deksel er vergeten op te zetten.  Noten zijn leuke projectielen  ;)
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2007, 18:30:26 door Ligfietsertje »

Offline Indira

• 520
« Reactie #149 Gepost op: 05 november 2007, 22:05:08 »
God straft....(??) Mijn moeder ging schnitzels opbakken vorige week, en nog een extra scheutje olie in de pan... maar whoops toen bleek het de bio diksap te zijn die ze erover gegoten had...  afgewassen onder de kraan (?) en er bleek toch niks meer van te merken.
Za Zemiata!

Veppie

« Reactie #150 Gepost op: 14 december 2007, 09:38:00 »
Laatst met haast en chocoladetaart gemaakt. Had nog vlug even een mixer aangeschaft maar dus geen tijd om de gebruiksaanwijzing te lezen. (hoe moeilijk kan het zijn, dacht ik)

Heb de hele taart met mixer op TURBO stand gemaakt...de hele keuken onder de cocolade. Nu, een week later vind ik soms nog ergens een vlekje. Maar de taart was wel lekker!

Overige blunders:
- Kroket in de magnetron.
- Bakpapier in de oven in aanraking laten komen met de grill (= fik)
- Met oliebollen bakken de olie veel te heet laten worden (= vanbuiten aangebrand vanbinnen niet gaar)
- Tijdens het indampen van balsimico-azijn boven de pan gaan hangen. (= ademnood en hoestbui)
- In een frituurpan gaan staan! (= derdegraats brandwonden...jaiks!
- Meteen enthousiast in een pizza bijten als hij net uit de oven komt (= verbrand verhemelte)... maar dat is meer een eetblunder dan een kookblunder.

Offline evelyn

• **
  • 52
« Reactie #151 Gepost op: 14 december 2007, 10:06:28 »
Kaneel in plaats van nootmuskaat in de kaassaus gedaan. (en dat was niet de eerste keer...)
Als één van de 2 leeg is koop ik een nieuw potje van een ander merk,  staan ze daar tenminste niet meer zo identiek te zijn.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #152 Gepost op: 27 december 2007, 09:09:53 »
Een kennis van me had een keer kaneel in de puree gedaan ipv nootmuskaat toen ze voor haar neefjes kookte. Ze vonden het zo lekker dat ze het nu vaker klaarmaakt, zelfs met nog meer kaneel.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #153 Gepost op: 27 december 2007, 09:21:12 »
Of nootmuskaat in een molentje? Ik heb van de sint een nootmuskaatmolentje gekregen (en schielijk weer weggegeven omdat ik al een nootmuskaatrasp had). Dat verwissel je echt niet abusievelijk met kaneel.

Gwennepen

« Reactie #154 Gepost op: 27 december 2007, 12:23:08 »
Ik heb een felgroene schort met Marilyn Monroe erop bij Xenos gekocht. :D Voor de kookblunders. :P

mjets

« Reactie #155 Gepost op: 27 december 2007, 14:50:57 »
Ik heb een felgroene schort met Marilyn Monroe erop bij Xenos gekocht. :D Voor de kookblunders. :P

Is dat tevens je goede voornemen? Let's blunder!  :ylsuper: Ik doe mee, ff naar de xenos. Sinds ik een stenen gootsteenbak heb sneuvelen mijn mokken, bekers en glazen bij bosjes, dus het tripje xenos komt goed uit.
eh... hallo dus weer eens ....  :bye:

mjets

« Reactie #156 Gepost op: 27 december 2007, 14:52:55 »
Kaneel in plaats van nootmuskaat in de kaassaus gedaan. (en dat was niet de eerste keer...)
Als één van de 2 leeg is koop ik een nieuw potje van een ander merk,  staan ze daar tenminste niet meer zo identiek te zijn.

Oe dat heb ik met kruidnagel X nootmuskaat... en dat spul (kruidnagel) overheerst zo....  :pukey:

mjets

« Reactie #157 Gepost op: 27 december 2007, 15:03:38 »
Laatst met haast en chocoladetaart gemaakt. Had nog vlug even een mixer aangeschaft maar dus geen tijd om de gebruiksaanwijzing te lezen. (hoe moeilijk kan het zijn, dacht ik)

Heb de hele taart met mixer op TURBO stand gemaakt...de hele keuken onder de cocolade. Nu, een week later vind ik soms nog ergens een vlekje. Maar de taart was wel lekker!

dolkomisch!
Zo kon ik  geen mixer vinden in het vakantiehuisje, wel een boormachine, draait ook, dacht ik. Dus een vork erin, tandjes van vork wat buigen, best een inventief gezicht. Tot ik de 'mixer' in het meel+water+ei stak en hem, echt heel zachtjes maar, liet draaien... ha ha.... voelde me net mr. bean die zijn kamertje gaat witten... Manlief zag het (deels) al aankomen en ging het geheel -lekker close- filmen...  ;D

Gwennepen

« Reactie #158 Gepost op: 28 december 2007, 07:04:25 »

Is dat tevens je goede voornemen? Let's blunder!  :ylsuper: Ik doe mee, ff naar de xenos. Sinds ik een stenen gootsteenbak heb sneuvelen mijn mokken, bekers en glazen bij bosjes, dus het tripje xenos komt goed uit.
eh... hallo dus weer eens ....  :bye:

Mjets! :D
« Laatst bewerkt op: 28 december 2007, 07:04:55 door Gwen »

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #159 Gepost op: 28 december 2007, 10:53:12 »

dolkomisch!
Zo kon ik  geen mixer vinden in het vakantiehuisje, wel een boormachine, draait ook, dacht ik. Dus een vork erin, tandjes van vork wat buigen, best een inventief gezicht. Tot ik de 'mixer' in het meel+water+ei stak en hem, echt heel zachtjes maar, liet draaien... ha ha.... voelde me net mr. bean die zijn kamertje gaat witten... Manlief zag het (deels) al aankomen en ging het geheel -lekker close- filmen...  ;D

Waar kunnen we dit prachtige geheel bekijken?  8)