Vegatopia Forum

Terreur van dierenvrienden

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #140 Gepost op: 31 juli 2003, 16:51:34 »
En wat denk je dat Ome Peter zou denken als hij deze draad leest?

Die leest toch het forum niet? Dat was toch al duidelijk? Die ziet alleen 'vegatopia' en zet dan de eigenaar in zijn boekje.
Stem op de Partij voor de Dieren

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #141 Gepost op: 31 juli 2003, 16:57:49 »
Ieder forum wordt juist door zeer veel "andersdenkenden" bekeken. Schuilnamen "was al".

PvdD

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #142 Gepost op: 31 juli 2003, 16:58:28 »
Toch een beetje Big Brother syndroom? We laten ons toch niet gek maken, hoop ik?! Laten we dan ook maar vanaf nu allemaal een bordje om onze nek meedragen 'geweldloze dierenactivist' en een  geweldloosheidsverklaring bij elke posting voegen. Dat helpt vast om laster te voorkomen van mensen als Siebelt. ::)
Het is zo duidelijk als wat dat de PvdD gelooft in de democratische weg om dieren te bevrijden. Dat hoef ik niet in een discussie te benadrukken.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #143 Gepost op: 31 juli 2003, 17:02:54 »
Laten we dan ook maar vanaf nu allemaal een bordje om onze nek meedragen 'geweldloze dierenactivist'

 ??? Dat doen we toch al lang allemaal.
,,,,فلافل

PvdD

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #144 Gepost op: 31 juli 2003, 17:03:56 »
Oh jee, het woord bevrijden is misschien wel heel gevaarlijk om te gebruiken.  ;) voor dat je het weet denkt Siebelt dat ik naar een nertsenfokkerij ga en daar op democratische wijze de nertsen 1 voor 1 ga bevrijden.
Ik bedoel euh natuurlijk emanciperen
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2003, 17:04:46 door PvdD »

PvdD

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #145 Gepost op: 31 juli 2003, 17:13:30 »
Laten we dan ook maar vanaf nu allemaal een bordje om onze nek meedragen 'geweldloze dierenactivist'

 ??? Dat doen we toch al lang allemaal.

Ik bedoel dat het weinig zin heeft om bij alles wat je doet of zegt, toevoegt "maar ik ben wel tegen geweld, hoor' d.m.v. een bordje om je nek of zo. Heeft weinig zin en getuigt van angst. Siebelt is paranoia en vastbesloten slecht te denken over iedere dierenrechtenactivist, daar kan je weinig aan veranderen.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2003, 17:14:09 door PvdD »

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #146 Gepost op: 31 juli 2003, 17:30:44 »

Ik bedoel dat het weinig zin heeft om bij alles wat je doet of zegt, toevoegt "maar ik ben wel tegen geweld, hoor' d.m.v. een bordje om je nek of zo.

ja. Ik kan me gewoon niet druk maken om die Siebelt. Het is gewoon een ventje dat een boekje schrijft. En iedereen die toch al tegen dierenrechtenmensen was is dat nu nog steeds. En iedereen die niet tegen dierenrechtenmensen was is dat nu nog steeds niet tegen dierenrechtenmensen. En mensen in het midden laten zich echt niet ombuigen door Siebelt. Dus wat dat betreft is er weinig veranderd sinds het verschijnen sinds het boek van Siebelt.
,,,,فلافل

Toby

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #147 Gepost op: 31 juli 2003, 17:32:09 »
Ach, hypocriet... de discussie of vlees luxe is of niet is voor veel mensen nog gaande (voor mij is het al een uitgemaakte zaak hoor). Maar zodra een samenleving massaal heeft uitgemaakt dat levende wezens niet mogen gedood voor hun vel is het EINDE VERHAAL!!Stoppen ermee! Z.S.M.! Niet wachten tot we er ook uit zijn of een dier gedood mag worden voor voedsel.

Nu maar weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp. Daar heb ik op dit moment echter niets over te roepen. Heb al wel nagedacht over en actie ondernomen voor mogelijke woordvoerder voor vreedzame dierenrechtenactivisten. Je hoort er nog van.


Nu, ik kan me wel vinden in wat Thieme zegt igg. Gaan we ook een lijst aanleggen van organisaties die uitgesloten gaan worden of wie voldoet igg aan het volledige plaatje van DE vreedzame dierenrechtenactivist? (Toby is benieuwd).

Ik heb persoonlijke geen behoefte aan een woordvoerder (wie oh wie?) die alles namens 'ons' zal gaan verwoorden.


De Telegraaf meldt vandaag (onder wereldfoto's)

http://www.telegraaf.nl/portal/teksten/portaal.html                  

 dat er weer een dierenrechtenactivist in de boeien is geslagen.  >:(

Foei toch die Imogen Bailey :D.

« Laatst bewerkt op: 31 juli 2003, 17:49:26 door Toby »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #148 Gepost op: 31 juli 2003, 17:51:14 »
Ik kan me gewoon niet druk maken om die Siebelt. Het is gewoon een ventje dat een boekje schrijft.  

Ik maak me d'r wel druk om. Het kan wel 'gewoon een boekje' zijn, maar in sommige niet nader aan te duiden kringen krijgen ze d'r een stijve van dat ze nu een fraai overzicht hebben van 'al het criminele linkse tuig dat Volkert een handje geholpen heeft'.  

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #149 Gepost op: 31 juli 2003, 17:53:54 »
Heel veel mensen die nooit iets tegen dieren-rechten/welzijns-ijveraars hadden, zijn van mening veranderd sinds er gewelddadige acties voorvallen.
"Tijl-Uilenspiegel-Effect". Onderschat dit niet.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #150 Gepost op: 31 juli 2003, 17:56:39 »

Ik maak me d'r wel druk om. Het kan wel 'gewoon een boekje' zijn, maar in sommige niet nader aan te duiden kringen krijgen ze d'r een stijve van dat ze nu een fraai overzicht hebben van 'al het criminele linkse tuig dat Volkert een handje geholpen heeft'.  

mensen die daar een stijve van krijgen hadden dat overzicht al lang. Maar ik moet eerlijk toegeven, dat als mijn naam daar zwart op wit in dat boekie stond, ik zeker anders zou reageren. Hmm ja, misschien moet je je er ook wel om druk maken. Ik weet niet. Ik kan er gewoon niet tegen dat zo'n halfbakken zelfuitgeroepen onderzoeksjournalist opeens zoveel aandacht krijgt. Aan de andere kant, toen ik dat boek laatst zag, had ik wel zo iets van 'dit kan je toch niet maken'. Maar ik vraag me wel af hoeveel mensen het boek eigenlijk hebben gekocht, denk niet zo veel mensen die echt tegen dierenrechtenmensen en milieumensen zijn.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2003, 18:02:07 door Selly »
,,,,فلافل

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #151 Gepost op: 31 juli 2003, 18:06:26 »

Straks krijgen we behalve een LPF ook nog een LPS. In de kiem smoren die man (en laat hij dit asjeblieft niet lezen :))
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #152 Gepost op: 31 juli 2003, 18:09:31 »
Cordon Sanitaire, An Teater?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #153 Gepost op: 31 juli 2003, 18:10:50 »
Cordon Sanitaire, An Teater?
Goed voorstel, Willem! ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

femke

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #154 Gepost op: 31 juli 2003, 18:29:31 »

Ik maak me d'r wel druk om. Het kan wel 'gewoon een boekje' zijn, maar in sommige niet nader aan te duiden kringen krijgen ze d'r een stijve van dat ze nu een fraai overzicht hebben van 'al het criminele linkse tuig dat Volkert een handje geholpen heeft'.  

. Maar ik vraag me wel af hoeveel mensen het boek eigenlijk hebben gekocht, denk niet zo veel mensen die echt tegen dierenrechtenmensen en milieumensen zijn.

Ik denk eigenlijk dat er best wel veel mensen zijn die negatief denken over dierenbeschermers en milieuactivisten. In ieder geval meer dan voor de moord van PF, en voor dit boekje. Ik geloof dat het al in de bestsellerlijst staat.

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #155 Gepost op: 31 juli 2003, 18:30:56 »
Cordon Sanitaire, An Teater?
Goed voorstel, Willem! ;)

Grapjas. Eerder een "cordon" tegen clubs die geweldpleging goedpraten cq als "begrijpelijk" stellen.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #156 Gepost op: 31 juli 2003, 19:46:47 »
een "cordon" tegen clubs die geweldpleging goedpraten cq als "begrijpelijk" stellen.

Zou dat werken, denk je? In België proberen zo zo het Vlaams Blok tegen te houden en dat heeft niet echt het beoogde effect. Maar anderzijds: proberen om met mensen in gesprek te blijven en ze op andere gedachten brengen zet ook geen zoden aan de dijk.

femke

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #157 Gepost op: 31 juli 2003, 19:55:57 »
een "cordon" tegen clubs die geweldpleging goedpraten cq als "begrijpelijk" stellen.

Zou dat werken, denk je? In België proberen zo zo het Vlaams Blok tegen te houden en dat heeft niet echt het beoogde effect. Maar anderzijds: proberen om met mensen in gesprek te blijven en ze op andere gedachten brengen zet ook geen zoden aan de dijk.

Nou, dat weet je niet. Die extremere dierenrechtenactivisten worden niet echt serieus genomen nu, en alleen maar in de criminele hoek geduwd. Dus door vrijwel alleen te kijken naar hun middelen, en niet naar hun doel.

Edit: wat ze natuurlijk ook wel over hen afroepen, omdat ze geweld gebruiken. Dat zou voor hen misschien ook een reden moeten zijn om hun methodes te heroverwegen.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2003, 20:26:18 door femke »

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #158 Gepost op: 31 juli 2003, 20:44:43 »

Ik denk eigenlijk dat er best wel veel mensen zijn die negatief denken over dierenbeschermers en milieuactivisten. In ieder geval meer dan voor de moord van PF, en voor dit boekje.

Ik denk dat dat meer komt omdat Nederland door allelei omstandigheden momenteel nogal rechts en niet erg pro-milieu en natuur is. Ik denk dat het over een tijdje wel weer minder is.
,,,,فلافل

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #159 Gepost op: 31 juli 2003, 21:13:49 »
Citaat
{Femke} ... Die extremere dierenrechtenactivisten worden niet echt serieus genomen nu, en alleen maar in de criminele hoek geduwd. Dus door vrijwel alleen te kijken naar hun middelen, en niet naar hun doel ...

Begrijp je zelf wel goed wat je zegt?

Geweldplegers ZIJN criminelen.