Ergens mee wegkomen was gelinkt naar legbatterij eieren en bioindustrie melk. Ik dacht dat mensen redelijk eensgezind waren dat dat best wel fout is, en dat ik dus vind dat in zn algemeenheid, wie het ook mocht eten, men er mee wegkomt. Net zoals vlees eten, men komt er mee weg, want immers is er niemand die er iets van zegt, tenminste niet zodanig dat het hun bedreigd. Ik respecteer de individuele beslissingen maar ik heb er enkel mijn mening over. En dat mag toch best.
Maar waarom zou ook maar iemand het recht hebben om er iets van te zeggen als ik vlees zou willen eten? Dat bepaal ik toch helemaal zelf? En ik vind niet dat ik er dan mee wegkom, dat is gewoon mijn keuze en die heeft iedereen maar te respecteren.
Ook al vind ik zelf dat ik het niet kan maken om vlees te eten, en zal ik zelf bijvoorbeeld nooit legbatterij-eieren kopen, iedereen moet voor zichzelf weten hoever hij zijn principes doortrekt, en niemand anders heeft daar maar iets over te zeggen of te (ver)oordelen. En je mag je mening erover hebben, maar als jij termen als 'er mee weg komen' gebruikt lijkt het net of je liever zou zien vindt dat iemand die niet helemaal volgens jouw principes leeft afgestraft moet worden.
Nou waarschijnlijk heb ik gewoon een andere insteek in het leven. Waarom demonsteren mensen tegen bont? tegen proefdieren? Moeten we alles maar laten gebeuren omdat we moeten respecteren dat andere mensen andere levensstijlen er op nahouden?
Ik vind van niet, niet als het op levende wezens gaat, die naar mijn mening gelijk staan aan ons. If not, boven ons aangezien hun deze aarde niet ver******
Dit geld ook voor vlees en foute melk en eieren. Menselijk belang is niet #1. Omdat meneer a vind dat hij campina melk moet drinken moet het dus maar kunnen? Dat is zo ontzettend egoistisch van meneer a! Dat is het probleem van mensen, dat we denken dat de aarde om ons draait, dat wij het middelpunt zijn ook van dit zonnestelsel.
En daarom vind ik dat je best het recht hebt als mens, om een ander mens hierop aante spreken.
Wederom, dit is een persoonlijke mening van mij, Kirsten. Ik verkondig dit niet als een nieuwe bijbel ofzo.
en ik heb mn excuses al aangeboden voor de krachttermen.