Hallo allemaal......ik ben sinds kort vegetariër. In eerste instantie ging ik gewoon vegaburgers eten omdat ik op dieet ben, daarna kreeg ik weer vlees voorgeschoteld, en had ik ineens het gevoel in mijn mond van: Dat hoor je niet op te eten (alsof je kaarsvet of zo opeet.....het klopt niet, gevoelsmatig).
Aangezien ik veel met spiritualiteit bezig ben, vind ik het ook wel goed passen in de filosofie van geweldloosheid, en ben ik hier dus verder in gegaan: Geen vis meer, vanaf nu geen leren schoenen meer, enzovoorts.
Maar één van de grootste shocks was dat kaas niet per se vegetarisch is. Ik heb het topic hierover gelezen, maar wil graag weten: In plaats van dat ik een gigantische lijst meeneem met kaassoorten die wel kunnen, waar moet ik op letten op de ingrdiënten? staat er iets op over dierlijke of microbiële stremsels?
En hoe zit het dan met yoghurt en kwark en roomkaas, en valblanc en valfrais? En als ik het goed begrijp zijn zachte kazen als brie wel vegetarisch? (het is me wel opgevallen dat de vegetarische kaas die ik nu heb ook wat zachter is).
zijn er eigenlijk verder nog dingen waar ik op moet letten? hoe kan ik precies weten wat wel of niet vegetarisch is?
En wie heeft er tips voor broodbeleg? Ik vind eigenlijk de vegetarische filet americain en zo niet echt lekker. Op het moment doe ik veel selderiesalade, farmersalade (aanrader!), houmous, en kaas van de natuurwinkel (vegetarische) op brood. Maar wie kan me tips geven voor lekkere vegetarische boterhammen.
Waar moet ik verder nog op letten, afgezien van het eten van meer noten en peulvruchten en het drinken van meer melk.
De bedoeling is dus mijn leven geweldloos door te brengen vanaf nu, maar wel een gezond en prettig en lekker eetpatroon te houden.
Veel vragen, ik weet het, maar vooral sinds ik vegetarisme als principe ben gaan zien, is het allemaal erg ingewikkeld voor me geworden.
Ik hoop dat jullie me wat adviezen kunnen geven die het wat overzichtelijker en makkelijker voor me maken. Ik zou het in ieder geval erg op prijs stellen, als jullie me konden helpen, want als het allemaal zo verwarrend blijft, ben ik bang dat ik mijn kop gewoon weer in het zand steek, en ga doen alsof mijn neus bloedt.