Carla, je Chrysanthemum cinerariaefolium lijkt van een plaatje op wat ik potmargriet noem, maar is die niet. Cinerariaefolium betekent "blad als van de cinerariae" Dat is volgens mij dat zilvergrijze lage plantje wat als eenjarig wordt aangeboden. Vroeger meer dan tegenwoordig. Er begonnen wat belletjes te rinkelen. Pyrethrum, wat o.a. in Frontline voor de kat zit, wordt uit een Afrikaanse margrietsoort gewonnen, wist ik. Ik meen hoofdluizenmiddel ook. Die dus. Ben naar de winkel getogen en ja hoor, plantaardig gif op basis van een stof uit die bewust margriet. Nu maar hopen dat Dragonfly dit berichtje niet leest, want de aardvlooien......Volgens de informatie kun je de groenten al na 2 dagen eten. Het is dus waarschijnlijk heel milieuvriendelijk. Ook zo uitgewerkt dus...
Overigens: de familie chrysanthemum is gigantisch. Ik kan mij niet voorstellen dat je ze allemaal verfoeit. Ik had een schattig moederkruid met witte knoopjes in de tuin. Ook lid van de familie. Is waarschijnlijk met wild moederkruid gaan kruizen, want na jaren is er niets knoperigs meer aan. Maar toch een charmante verschijning en met bijna alles te combineren. Vroeger had je van die chrysanten met enorme bloemhoofden in plastic verpakt. Gingen meestal per stuk en er zat steevast een tak eikenbladeren in herfstkleur bij. Helaas: je ziet ze niet meer.