Vegatopia Forum

Zou jij vlees voor een ander kopen?

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #120 Gepost op: 24 september 2003, 23:12:25 »
Ik denk dat als je zegt dat je vegetarier bent en er daarom moeite mee hebt, veel mensen het wel zullen begrijpen.

(
* Poek vindt overigens de bonuskaart maar een stom ding.)

(/.me wist ook niet dat /.me omgezet werd hier)
« Laatst bewerkt op: 25 september 2003, 00:23:09 door Poek »

Toby

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #121 Gepost op: 24 september 2003, 23:43:17 »
Skin en Draakje moeten eens vaker naar dierenrechtendemo's komen... zat leuke veggie en vegan meiden ;D.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2003, 23:44:23 door Mirabelle »

ShiN

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #122 Gepost op: 25 september 2003, 09:36:50 »
Skin en Draakje moeten eens vaker naar dierenrechtendemo's komen... zat leuke veggie en vegan meiden ;D.

food for thought!
maaruh, ja, ik moet daar zeker vaker naar toe, echter die bijbedoeling laat ik wel achterwege!  :)

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #123 Gepost op: 25 september 2003, 10:29:10 »
Skin en Draakje moeten eens vaker naar dierenrechtendemo's komen... zat leuke veggie en vegan meiden ;D.

Of naar vegatopia-feestjes!! ;D
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #124 Gepost op: 25 september 2003, 10:37:00 »
Om maar eens terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp; zo af en toe koop ik wel eens iets van vlees, om dat vervolgens met zo min mogelijk fysieke aanraking op een pan te gooien en aan mede-eters te serveren. Dit alleen in het geval van verstokte carnivoren, voor wie geen redding meer mogelijk is.

femke

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #125 Gepost op: 25 september 2003, 10:50:44 »
Om maar eens terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp; zo af en toe koop ik wel eens iets van vlees, om dat vervolgens met zo min mogelijk fysieke aanraking op een pan te gooien en aan mede-eters te serveren. Dit alleen in het geval van verstokte carnivoren, voor wie geen redding meer mogelijk is.

Ik kook of koop dus echt voor niemand vlees of vis. Als ze dat willen eten moeten ze niet bij mij zijn! Maar ik heb nog nooit iemand horen klagen  :) Ik ken één persoo die elke dag hollandse pot eet, en elke dag vlees erbij (en altijd zit te zeuren hoe lekker hij dat vind). Tja, die nodig ik gewoon niet uit om te komen eten.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2003, 10:52:14 door femke »

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #126 Gepost op: 25 september 2003, 11:00:23 »
Mijn vriend eet nog vlees. Dus in het verleden heb ik wel eens worsten voor hem meegebracht. Voor mezelf had ik vega worsten. Het grappige was dat hij mijn worsten lekkerder vond, dus sindsdien koop ik voor hem ook vega 'vlees'. Soms eten we wel kant- en klaar en dan eet hij meestal een schotel met vlees. Maar daar heb ik minder last van want dan moet ik het niet zelf bakken.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #127 Gepost op: 25 september 2003, 11:13:33 »
Mijn vriend eet nog vlees.

Nog.
Dat heb ik ook. Ik vroeg laatst aan iemand: eet jij nog vlees?
Achteraf besefte ik pas dat ik het blijkbaar iets "ouderwets" of "achterlijk" vind. Voor verbetering vatbaar? Uiteindelijk, ooit, ... bestaat het niet meer. Dream.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

ShiN

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #128 Gepost op: 25 september 2003, 11:30:48 »
Voor mezelf had ik vega worsten.

Hej welke worsten zijn dat ? Zijn ze echt helemaal veganistisch? Want een lekkere worst, mmmmm!

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #129 Gepost op: 25 september 2003, 11:38:16 »
Voor mezelf had ik vega worsten.

Hej welke worsten zijn dat ? Zijn ze echt helemaal veganistisch? Want een lekkere worst, mmmmm!

Oei, nu vraag je me iets. Ik vind ze in de GB, maar waarschijnlijk ben je van Nederland dus dan heb je daar niet veel aan. Als ik ze nog eens koop zal ik eens op het merk letten, goed?

ShiN

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #130 Gepost op: 25 september 2003, 11:54:44 »
Oei, nu vraag je me iets. Ik vind ze in de GB, maar waarschijnlijk ben je van Nederland dus dan heb je daar niet veel aan. Als ik ze nog eens koop zal ik eens op het merk letten, goed?

top, alvast bedankt!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #131 Gepost op: 25 september 2003, 12:31:29 »
Nou, ik kook dus echt geen vlees. Ik ken sowieso geen verstokte vleeseters. Maar als iemand bij me komt eten dan eet diegene dus wat ik klaar maak.

NNXIII

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #132 Gepost op: 25 september 2003, 12:50:53 »
Zeg nicky, een vraagje voor jou: Wat heb je in hemelsnaam aan principes als je niet bereid ben om er iets voor te doen, zelfs als je daar incidenteel mensen mee op de tenen trapt? Je reageerd erg gepikeerd op het feit dat er hier mensen zijn die een hele scherpe lijn trekken tussen wat ze wel en wat niet vinden kunnen.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #133 Gepost op: 25 september 2003, 12:58:07 »
Om maar eens terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp; zo af en toe koop ik wel eens iets van vlees, om dat vervolgens met zo min mogelijk fysieke aanraking op een pan te gooien en aan mede-eters te serveren. Dit alleen in het geval van verstokte carnivoren, voor wie geen redding meer mogelijk is.

Maar zouden ze het dan echt merken als je vleesvervangers gebruikt? Bv als je pasta met saus kookt, en vegetarisch gehakt gebruikt?

En Twilightje, bij de Albert Heijn verkopen ze ook vegetarische (en ik neem aan ook veganistische) worsten (grote en kleine), al vind ik de grote niet echt lekker. De kleine worstjes koop ik wel eens om een soort hotdogs te maken.

ShiN

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #134 Gepost op: 25 september 2003, 13:03:46 »
ja die worssies bij de AH zijn echter niet veganistisch, zoals volgens mij alle vleesvervangers daar zit er scharrelkippeneiwit in.  >:( :'(

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #135 Gepost op: 25 september 2003, 13:37:58 »
Zeg nicky, een vraagje voor jou: Wat heb je in hemelsnaam aan principes als je niet bereid ben om er iets voor te doen, zelfs als je daar incidenteel mensen mee op de tenen trapt? Je reageerd erg gepikeerd op het feit dat er hier mensen zijn die een hele scherpe lijn trekken tussen wat ze wel en wat niet vinden kunnen.

Hoe kom jij erbij dat ik niets voor mijn principes wil doen?

Ik weiger alleen mensen te dwingen mijn keuzes te volgen, dat is wat anders.

Heel simpel:
- je eigen huisregels (geen vlees in huis voor gasten bijv.): prima;
- je partner verbieden vlees te eten: belachelijk;
- zelf geen vlees klaarmaken: logisch;
- anderen verbieden vlees te eten in een restaurant: belachelijk;
- geen vlees kopen voor een ander: ligt aan de situatie;
- zeker weten dat je geen vleesetende partner wilt: naïef, er komt meer bij kijken.

Dat is zo'n beetje hoe ik erover denk.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #136 Gepost op: 26 september 2003, 15:04:09 »
Maar zouden ze het dan echt merken als je vleesvervangers gebruikt? Bv als je pasta met saus kookt, en vegetarisch gehakt gebruikt? ...

Het is alweer een paar jaar geleden sinds ik voor het laatst "gewoon" gehakt heb gegeten, maar ik kan me herinneren dat dat significant anders smaakt dan vegetarisch gehakt. Tenzij je het half laat aanbranden.


Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #137 Gepost op: 26 september 2003, 19:09:14 »
Het smaakt ongetwijfeld anders, maar als je er een zakje gehaktkruiden bijmikt, zullen de meesten het amper in twijfel trekken :)

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #138 Gepost op: 28 september 2003, 17:52:16 »
Ja, maar niet met plezier. Toen ik met mijn ex samenwoonde at hij wel vlees en als ik wel eens voor mijn moeder boodschappen doe, dan moet ik ook vlees kopen. Ik vind het niet leuk en ga ook bijna over mijn nek van die geur (bij de buurtsuper) bij de vleesafdeling. Maar ik wil een ander niet mijn mening opdringen, ik vind het ookniet leuk als iemand steeds tegen mij zegt, je kunt beter vlees eten hoor, dat is gezonder.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #139 Gepost op: 28 september 2003, 18:09:42 »
Maar ik wil een ander niet mijn mening opdringen, ik vind het ookniet leuk als iemand steeds tegen mij zegt, je kunt beter vlees eten hoor, dat is gezonder.

Dringen andere hun mening dan niet op door jou te gebruiken voor hun boodschappen te halen waartussen spullen zitten waar jij tegen bent?
Stem op de Partij voor de Dieren