Vegatopia Forum

Stickers plakken!

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stickers plakken!
« Reactie #120 Gepost op: 12 maart 2007, 17:16:57 »
op z'n schooltas
Die heeft men tegenwoordig niet meer. Het zijn allemaal canvas rugzakken en daar plakt niks op.

voor op de jas
Op die dure jas? Een sticker?

op z'n fietsspatbord
Mountainbikes hebben geen fietsspatbord. En heel veel kinderen gaan tegenwoordig met de bus, want 3 kilometer is ver!!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Re:Stickers plakken!
« Reactie #121 Gepost op: 12 maart 2007, 17:27:46 »

Daar zal het allemaal door komen.

Een (canvas) rugzak vind ik eigenlijk wel een verandering ten goede.

Vroeger hadden we niet van die dure jassen aan, zeker niet naar school. De actievoerende raddraaiers haalden veelal een tweedehandsje in de legerdump.

En is het trouwens geen wettelijke verplichting meer dat een rijwiel van een wit achterspatbord van bepaalde minimimumafmetingen moet zijn voorzien? Indien ja, dan beschikt een fiets vast nog steeds wel over een frame waar je lekker op kan plakken.

En wat dacht je van lunchdoosjes dan? Die werden ook wel redelijk frequent met stickers opgesierd.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Stickers plakken!
« Reactie #122 Gepost op: 12 maart 2007, 17:36:16 »
Je kunt het natuurlijk testen. Schrijf onderaan elke sticker "ben je door deze sticker nieuwsgierig geworden? Bel me dan" en dan je telefoonnummer.
Vervolgens plak je honderd stickers op verschillende plekken en als mensen je bellen om te vertellen dat ze aan het nadenken geslagen zijn door jouw stickers, vraag je waar de sticker hing.

Zo kun je nagaan of de stickers werken en waar ze dan het beste werken.
This is between me and the vegetable!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stickers plakken!
« Reactie #123 Gepost op: 12 maart 2007, 17:41:31 »
Soms komen ze zelf.

Inderdaad. En dat doen ze bij mij ook wel. Hoe dacht je dat Christiaan op het idee kwam om vegetarier te worden?
Omdat ik dacht dat ik het wel even een beetje beter dan jou kon doen :devil:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #124 Gepost op: 12 maart 2007, 18:02:55 »
De slavernij werd afgeschaft doordat er een kleine groep tegen was. Maar het is ze uiteindelijk gelukt. Ik denk dat over 200 jaar een kleine groep vleeseters over is of misschien helemaal geen. Het is een aflopende zaak, dat vlees.

Re:Stickers plakken!
« Reactie #125 Gepost op: 12 maart 2007, 18:05:02 »

Het is een aflopende zaak, dat vlees.

Die illusie heb ik niet.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2007, 18:08:01 door M@ñiak »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stickers plakken!
« Reactie #126 Gepost op: 12 maart 2007, 18:06:26 »
De slavernij werd afgeschaft doordat er een kleine groep tegen was.
Ergens, op een gegeven moment, moet er inderdaad een kleine groep zijn geweest die tegen slavernij was. Op het moment dat ze werd afgeschaft was dat in ieder geval zeker niet meer zo. Welke acties van die kleine groep nou de groep hebben laten groeien weet ik niet. Ik denk eerder redelijke dan onredelijke.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

brenda_lelie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #127 Gepost op: 12 maart 2007, 18:07:31 »
Keep on dreaming....
Wat Christiaan al zei, het zit zo ontzettend anders in elkaar dan slavernij.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Stickers plakken!
« Reactie #128 Gepost op: 12 maart 2007, 18:12:02 »
En wat dacht je van lunchdoosjes dan? Die werden ook wel redelijk frequent met stickers opgesierd.


Die willen die kids ook niet meer, als ze al boterhammen mee nemen, en die niet halverwege in de bosjes gooien, zitten ze in een plastic zakje
,,,,فلافل

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #129 Gepost op: 12 maart 2007, 18:14:02 »
Wat is er zo anders aan slavernij? Dat dat mensen waren? wat is het verschil tussen mens en dier?
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2007, 18:14:47 door proud-veggie »

Re:Stickers plakken!
« Reactie #130 Gepost op: 12 maart 2007, 18:24:29 »
Die willen die kids ook niet meer, als ze al boterhammen mee nemen, en die niet halverwege in de bosjes gooien, zitten ze in een plastic zakje

Die kids van tegenwoordig ook... (zoiets deden wij nou nóóóit, vroeger  :hypocrite:)
Misschien kunnen ze dan een aansprekende tatoeage laten zetten?

Door de dierenarts een gele flap aan het oor laten nieten, en die bestickeren, zoiets? Een nieuwe piercingtrend, zullen we maar zeggen. Ik durf de bewering aan dat je met één zo'n flap méér mensen 'bekeert' dan wanneer je heel Nederland vol zou plakken met stickers.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2007, 18:33:11 door M@ñiak »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stickers plakken!
« Reactie #131 Gepost op: 12 maart 2007, 18:28:49 »
wat is het verschil tussen mens en dier?
Dat je met mensen kan praten. Er achter kan komen wat ze willen. "Dierenbevrijding" houdt te vaak in dat beesten uit kooien worden gelaten en dat ze het zelf maar uit moeten zoeken zonder dat ze even een gesprek met de dierenbevrijders ter plaatse aan kunnen gaan over de pro's en contra's van het één en ander.

Wat betreft vegetarisme is er ook een verschil met vrouwenemancipatie en slavenemancipatie: Als iedereen vegetarier is worden er geen beesten meer gefokt. Als vrouwen geemancipeerd zijn dan zijn er nog wel vrouwen, en als slaven bevrijd zijn zijn er nog steeds wel ex-slaven en hun afstammelingen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stickers plakken!
« Reactie #132 Gepost op: 12 maart 2007, 20:03:04 »
Inderdaad. En dat doen ze bij mij ook wel.

Ja goed toch? Dus wat is er mis mee. Als je je mening gewoon ergens uitdraagt.. en gewoon niet opdringerig doet en mensen vragen waarom je vegetarier bent of waarom je zo actief protesteert, dan gaan ze misschien nadenken.
Stem op de Partij voor de Dieren

Harry

Re:Stickers plakken!
« Reactie #133 Gepost op: 12 maart 2007, 20:07:14 »
Volgens mij doen jullie je zendingswerk op de verkeerde plaats. Je gaat toch ook geen zieltjes winnen in de kerk. Hup, langs de deuren!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stickers plakken!
« Reactie #134 Gepost op: 12 maart 2007, 20:45:18 »
Hup, langs de deuren!

ja, maar daar hou ik altijd een opgezwollen voet met vele blauwe plekken aan over.
Stem op de Partij voor de Dieren

Harry

Re:Stickers plakken!
« Reactie #135 Gepost op: 12 maart 2007, 21:00:17 »
Hup, langs de deuren!

ja, maar daar hou ik altijd een opgezwollen voet met vele blauwe plekken aan over.

Kom op zeg, je doet alsof het stigmata zijn. Een beetje arnicazalf erop en het ergste leed is geleden.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stickers plakken!
« Reactie #136 Gepost op: 12 maart 2007, 22:13:15 »
Hup, langs de deuren!

ja, maar daar hou ik altijd een opgezwollen voet met vele blauwe plekken aan over.
Dat lijkt me een teken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

proud-veggie

Re:Stickers plakken!
« Reactie #137 Gepost op: 13 maart 2007, 18:16:06 »
Een teken van wat?

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.569
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Stickers plakken!
« Reactie #138 Gepost op: 14 maart 2007, 00:49:21 »
Hup, langs de deuren!

ja, maar daar hou ik altijd een opgezwollen voet met vele blauwe plekken aan over.
:schater:
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Stickers plakken!
« Reactie #139 Gepost op: 14 maart 2007, 09:39:13 »
Goed, er is al veel over gezegd. Maar ik woon in een flat en als ik zo'n sticker zou vinden dan zou ik het eraf peuteren. We doen al genoeg moeite om de flat een beetje schoon te houden. Ik woon namelijk midden in de stad en er liggen wel eens lege frietbakjes of andere dingen.

Laat staan dat de bewoners zelf wel eens vergeten waar en wanneer de afval gedumpt moet worden. Dat moet de beheerder allemaal op (laten) ruimen. Dat kost ons, de bewoners geld. Een sticker plakken staat dus voor mij eigenlijk gelijk aan in de portiek pissen. Dat doe je gewoon niet.