Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

freesoul

Re:Keukenwensen
« Reactie #120 Gepost op: 27 november 2005, 18:43:46 »
Kzou erg graag een keukenrobot hebben. Van het type dat Nigella Lawson gebruikt. En verder een vuur met 6 gaspitten, waarvan zo eentje speciaal voor wok.. En een goeie oven.  :)

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #121 Gepost op: 05 december 2005, 15:25:54 »
Ik heb net een vijzel gekocht bij de toko (een ruwe).  :)
Eet gezond & eet taartjes

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Keukenwensen
« Reactie #122 Gepost op: 05 december 2005, 18:25:27 »
Dat is echt fijn! :D
This is between me and the vegetable!

Offline Superguppie

  • ***
  • 322
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #123 Gepost op: 05 december 2005, 18:51:21 »
Ik zou graag willen dat iemand de tegeltjes in mijn nieuwe keuken er voor mij uitbreekt........
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

elsvr

Re:Keukenwensen
« Reactie #124 Gepost op: 21 december 2005, 11:18:54 »
Ik heb sinds kort ook een keukenrobot gekocht.  Diegene die nigella gebruikt is een kitchen aid.
Ik heb een bomann CB 332 gekocht, enkel te bestellen via internet, 1000 watt en in Nederland (www.eshop.nl) kost die maar 145 euro, in Duitsland kan je hem nog goedkoper vinden.  Ik ben er uiterst tevreden over.

Veel plezier ermee!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #125 Gepost op: 21 december 2005, 11:47:37 »
Mijn keukentje is piepklein (zonder overdrijven). Dat en het feit dat ik een hekel aan schoonmaken/afwassen heb, maakt dat ik uiterst kritisch dien te staan t.o.v. de aanschaf van allerlei keukengerei.
Maar zonder friteuse bleek ik toch niet te kunnen, want ik had bijna brand  :P Ben heel blij met een smalle, rechthoekig die ik bij Blokker goedkoop heb gekocht. Ziet er ook nog mooi uit...
Ik zoek naar manieren om mijn werkruimte te vergroten.
de tuin: dat ben ik

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #126 Gepost op: 21 december 2005, 17:03:35 »
Mijn keukentje is piepklein (zonder overdrijven). Dat en het feit dat ik een hekel aan schoonmaken/afwassen heb, maakt dat ik uiterst kritisch dien te staan t.o.v. de aanschaf van allerlei keukengerei.
Maar zonder friteuse bleek ik toch niet te kunnen, want ik had bijna brand  :P Ben heel blij met een smalle, rechthoekig die ik bij Blokker goedkoop heb gekocht. Ziet er ook nog mooi uit...
Ik zoek naar manieren om mijn werkruimte te vergroten.

Bij de Ikea heb je tafeltjes die je aan de muur kunt hangen en uit en inklappen. Lijkt mij wel handig als je meer werkruimte wilt. En véél planken/kastjes ophangen.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

smikkeltje

Re:Keukenwensen
« Reactie #127 Gepost op: 23 december 2005, 18:30:35 »
mijn grootste keukenwens is pas in vervulling gegaan. ik ben verhuisd en deel m'n keuken nu met 1 jongen (ipv 16 ransbakken).
zoveel ruimte! en het is schoon! en als ik dingen afwas liggen ze de volgende dag nog gewoon op hun plek in plaats van bij iemand op de kamer! en ik kan al m'n eten en keukenspullen er kwijt dus wordt niet meer wakker met m'n gezicht tussen de aardappels en de staafmixer.
« Laatst bewerkt op: 23 december 2005, 18:31:17 door smikkeltje »

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #128 Gepost op: 07 november 2006, 14:58:44 »
Ik heb van allerlei keukengerei maar geen vriezer en dat is erg, erg, erg vervelend.  :(
Ik heb een vriezer gekocht en die wordt maandag bezorgd! Dus dan heb ik altijd brood, bladerdeeg, diepvriesdoperwten en vegoburgers in huis. :D Ik ga maandagmiddag diepvriesboodschappen doen, ik heb er nu al zin in.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Keukenwensen
« Reactie #129 Gepost op: 07 november 2006, 16:31:55 »
Ik was vrijdag met L in een keukenspullieswinkel en toen vroeg hij zich ineens af waarom we geen pastamachine hebben. Ik wist het wel: het past niet in de keuken. Mijn keukenwens? Een grote keuken.
This is between me and the vegetable!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #130 Gepost op: 07 november 2006, 16:44:34 »
Ik wil graag een heel erg goeie koekepan. Wie heeft ervaring en weet merken. Niet zo één met een anti-aanbaklaag, maar zo'n roestvrijstalen die toch niet aanbakt.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Harry

Re:Keukenwensen
« Reactie #131 Gepost op: 07 november 2006, 17:34:26 »
Vroeger hadden ze die koekenpannen met een bodem met wafelstructuur van BK. Ik neem aan dat die nog steeds wel te koop zijn. En anders Fissler, dat zijn ook goeie pannen.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #132 Gepost op: 07 november 2006, 17:54:36 »
die koekenpannen met een bodem met wafelstructuur.

Die wil ik ook, want op die vlakken tefal pannen krijg je helemaal niet zo'n leuke structuur in je pannekoeken!

Harry

Re:Keukenwensen
« Reactie #133 Gepost op: 07 november 2006, 18:03:09 »
die koekenpannen met een bodem met wafelstructuur.

Die wil ik ook, want op die vlakken tefal pannen krijg je helemaal niet zo'n leuke structuur in je pannekoeken!

Inderdaad, naast de textuur van een pannekoek is de structuur ook belangrijk.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #134 Gepost op: 07 november 2006, 18:17:48 »
Fissler pannen zijn inderdaad fijn, we zijn ook nog op zoek naar een (betaalbare) Fissler koekenpan. We hebben wel een fijn kleiner pannetje (formaat ei/flensje bakken) van dit merk van titanium dat goed bakt en mocht het toch iets aanbakken of vettig zijn dan mag 'ie met een schuursponsje geschrobd worden.  :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #135 Gepost op: 07 november 2006, 18:31:22 »
ik heb altijd goedkope meuk  :-[
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #136 Gepost op: 07 november 2006, 18:34:47 »
We, (nou ja, met name verloofde,) wil een grote 'le creuset' pan, om dingen een tijd op het vuur te zetten.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #137 Gepost op: 07 november 2006, 18:52:48 »
ik heb altijd goedkope meuk  :-[

Dat had ik nou niet van jou verwacht! (Of het geeft aan dat je helemaal geen duur spul hoeft te hebben om culinaire hoogstandjes te reproduceren  ;))

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #138 Gepost op: 07 november 2006, 19:19:56 »
ik heb altijd goedkope meuk  :-[
:gossip: Ik heb een Hema koekenpan die ook prima is maar J. is dol op Fissler  :)
Maar ik sluit me aan bij Modub qua verbazing. Je hebt toch wel een luxe fornuis of had ik dat ook gefantaseerd?  ;)

brenda_lelie

Re:Keukenwensen
« Reactie #139 Gepost op: 07 november 2006, 19:35:07 »
Ik wil graag een heel erg goeie koekepan. Wie heeft ervaring en weet merken. Niet zo één met een anti-aanbaklaag, maar zo'n roestvrijstalen die toch niet aanbakt.

Hele fijne pannen zijn die van Scanpan, wel duur maar gaan niet kapot. Met Titanium anti-aanbaklaag die in tegenstelling tot aluminium niet kapot gaat ook niet als je er met een ijzeren/metalen spatel in werkt. En dan bakt dus echt helemaal niks aan!
En ze zijn heel makkelijk schoon te maken.