Vegatopia Forum

Yuan - Lelystad

sireylithy

Yuan - Lelystad
« Gepost op: 15 juni 2005, 21:46:25 »
hey ik ben nieuw hier en ben 13 jaar dus nogal onervaren op deze site, maar wat vinden jullie van het chinees vegetarische restaurant Yuan in Lelystad? hebben jullie daar ook gegeten en hoe was het?
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2005, 23:08:17 door Sånder »

Kiwi

Re:chinees vegetarisch restaurant Yuan- Lelystad
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2005, 21:48:59 »
Het restaurant staat zelfs al in onze restaurantgids. :D
En ook in deze draad wordt erover gesproken.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2005, 21:50:52 door Kiwi »

sireylithy

« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2005, 21:55:17 »
Het restaurant staat zelfs al in onze restaurantgids. :D
En ook in deze draad wordt erover gesproken.

trouwens het restaurant stond eerst op 4de plaats toen ik vanmiddag op deze website keek alleen nu ik er naar kijk staat oude plek er...is het soms verwisseld?

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2005, 22:20:58 »
Ik ben daar een jaar of twee eens gaan eten met een grote groep.  Ik was er in ieder geval heel tevreden van en zelf de fervente vleeseters vonden het eten er prima.  Mijn ervaring staat dus in schril contrast met de ervaring die Helena beschrijft in die andere draad.

Kiwi

« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2005, 22:24:35 »
De recensie in de restaurantgids is ook bijzonder lovend.
Maar het bericht van Helena is ook al dik 2 jaar oud, dus misschien is het wel heel erg verbeterd in de tussentijd.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2005, 22:25:25 door Kiwi »

sireylithy

« Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2005, 22:33:25 »
alleen ik vond het niet zo leuk die mening van helena...ik ben heel close van dat restaurant. en rond 2 jaar geleden was de eigenares met verlof en heeft dus geen goede indruk op gelaten.... :-[

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2005, 00:09:28 »
trouwens het restaurant stond eerst op 4de plaats toen ik vanmiddag op deze website keek alleen nu ik er naar kijk staat oude plek er...is het soms verwisseld?

Hmm, verwisseld zeker niet. De Top 10 wordt wel elke dag bijgewerkt en vermoedelijk is Yuan vandaag net buiten de bovenste tien gevallen zijn. Dat is goed mogelijk, want de verschillen tussen de bovenste 10 zijn helemaal niet zo groot.  

Natascha

Re:Yuan - Lelystad
« Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2005, 10:56:40 »
Voor ons vega's is het een goed restaurant. De meeste mensen die wel van vlees houden vinden het helemaal niks. Daarom halen wij vaak op. Naast Yuan zit namelijk ook een gewone chinees :-)  

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2008, 21:27:22 »
Net bij Yuan gegeten. Leuk hoor. De inrichting is niet heel overdadig, de bediening is jong en erg aardig, de kaart enorm, staat ook op hun website (http://www.yuanlelystad.nl/) en wij namen vooraf gefrituurde taro in een jasje, erg lekker, grappige structuur. Daarna vegetarische babi pangang (prima, kwam alleen met warme atjar, dat schijnt te horen maar ik snap de lol er niet zo van) en een vogelnestje met allerlei groenten en vleesvervangers. Ook lekker.
Als we met 3 personen waren geweest hadden we ook een tofu gerecht geprobeerd. En de veggie kreeft, die wil ik ook nog wel eens proeven. Dus ik moet er nog een keer heen.

Alleen koken ze volgens mij zonder knoflook, dat is wel jammer, en ze hebben ook geen alcohol, ook jammer, maar allemaal overkomelijk.
Ik vond het erg rustig voor een zaterdagavond trouwens, zo te zien kunnen ze nog wel wat bezoekers gebruiken.
Op hun site zeggen ze iets over vegetarisch gourmetten, maar daarover stond op de kaart niets vermeld. Had ik overigens toch geen interesse in. De kookcursus die ze geven lijkt me dan weer wel leuk.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2008, 21:30:32 door Selly »
,,,,فلافل

Kiwi

« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2008, 19:03:31 »
Gisteren weer eens bij Yuan gegeten. Het was voor mij de tweede keer dat ik er was.
We hadden allebei voor het verrassingsmenu gekozen. Vooraf heldere soep met daarin twee gevulde deeglapjes. Wel lekkere soep, al had er persoonlijk nog een bosuitje doorheen gesnipperd, in plaats van alleen wat stukjes ijsbergsla. Daarna een groot bord voor twee personen, met daarop loempiaatjes, gebakken banaan, een soort kroepoek, een soort nugget en een schaaltje pittige rode saus. Het hoofdgerecht bestond uit een schaal met babipangang en een schaal met gebakken groenten met 'kip'.
Wel lekker allemaal, maar ik vind het eten bij De Oude Plek (het andere vegetarische Chinese restaurant) toch net iets beter (we eten en halen regelmatig bij De Oude Plek, en wilden dus wel weer eens testen of het daar echt zoveel lekkerder is dan in Lelystad).

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #10 Gepost op: 17 juli 2008, 21:48:31 »
Weer lekker en teveel gegeten bij Yuan.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

wolfje191

« Reactie #11 Gepost op: 06 maart 2011, 18:26:37 »
@Selly,

De nieuwe site van de Yuan is www.vega-yuan.com
Maar ook op hyves zijn ze te vinden. www.chineesvegetarisch.hyves.nl

@Kiwi,
De Yuan is een Boedistisch restaurant. Er worden dus geen Ui of andere Look producten gebruikt.

« Reactie #12 Gepost op: 19 december 2011, 22:43:41 »
Ik heb er maar 1 keer gegeten, maar vond het wel lekker.

Offline trashydiva

• **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
« Reactie #13 Gepost op: 31 januari 2012, 12:10:51 »
Ben hier al lang niet meer geweest, het deed me teveel aan vlees denken, maar het is nu 6/7 jaar later en ik wil het weer eens gaan proberen. Ben benieuwd :)

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #14 Gepost op: 31 januari 2012, 13:35:03 »
Ik heb er een jaar of 2 geleden gegeten, maar vond het toen tegenvallen. Eten was niet vies ofzo, maar de hele zaak was nogal shabby. Sowieso werd er in de omgeving veel gebouwd, dus het was heel desolaat en er stonden vage groepjes jongens op straat waardoor we niet alleen over straat durfden (maar we waren met z'n drieën, dat scheelt).

Binnen was het tamelijk donker, maar dat was misschien expres, want de muren hadden duidelijk waterschade en een aanslag waarvan ik het niet erg vond dat ik niet kon zien wat het was.

Jammer, want veel langer geleden heb ik er ook eens gegeten (dat was nog voordat ik vegetarier werd, dus echt lang geleden), en toen was het licht en netjes. Op grond van die ervaring zou ik zo teruggaan ondanks de ingewikkelde reis (Lelystad heeft rare rotondes, met drempels erin, en vriendin S die reed heeft een TomTom die geen TomTom is, en die zei steeds net te laat wat we moesten doen en dan waren we al aan de verkeerde kant van de drempel), maar op grond van mijn laatste ervaring denk ik dat het de moeite is om iets langer te rijden naar Rotterdam (waar vriendin S nu toch is gaan wonen, dus dat komt niet verkeerd uit, behalve dan dat zij dus niet meer rijdt dan).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #15 Gepost op: 31 januari 2012, 20:18:16 »
Ik eet een paar keer per jaar bij Yuan. Een klein familiebedrijfje dat het al jaren volhoudt. Ze hebben inderdaad nepvlees gerechten (vaak veganistisch).

Het bouwen in de omgeving is inmiddels vrijwel afgerond. Ernaast is een bioscoop, vandaar de hangjongeren. Het zit vlakbij (vijf minuten lopen) het treinstation Lelystad. Je auto kun je parkeren op een parkeerplaats langs het spoor.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16 Gepost op: 31 januari 2012, 20:19:28 »
maar op grond van mijn laatste ervaring denk ik dat het de moeite is om iets langer te rijden naar Rotterdam

In Den Haag en Utrecht zitten nu ook veggie Chinezen.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #17 Gepost op: 02 februari 2012, 10:50:16 »
Die in Utrecht vond ik erg lekker!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #18 Gepost op: 02 februari 2012, 14:04:31 »
Die in Utrecht vond ik erg lekker!

Is dat Soy? Daar wil ik nog een keer heen als ik bij familie ben die in de buurt woont.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #19 Gepost op: 02 februari 2012, 14:04:59 »
maar op grond van mijn laatste ervaring denk ik dat het de moeite is om iets langer te rijden naar Rotterdam

In Den Haag en Utrecht zitten nu ook veggie Chinezen.

En ook 1 in Apeldoorn! Heel vriendelijke mensen.