Vegatopia Forum

Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

engeltje

Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Gepost op: 16 mei 2005, 23:44:51 »
gewoon even nieuwsgierig.
Stel je hebt een paar vegetarische vrienden op bezoek en gaat wat te eten halen bij de frituur. Wat kaassoufle's, groenteloempia's etc en wat friet. Bij thuiskomst ontdek je dat er een frikadel bij je vegetarische kostje zit. Wat doe je ermee? Terugbrengen kan niet. Eet je de frikadel dan toch op of gooi je'm weg en is het dier voor niks gestorven?
Denk dat meeste zullen kijken of ze niet ergens een vleeseter zien die ze het kunnen geven.

Alvast mijn antwoord:
Als vleeseterzijnde klopt dit verhaal niet, maar ik eet uit princiepe geen vis (al vind ik tonijn erg lekker). Ik heb een tijdje in een restaurant gewerkt bij de afwas en tijdens de buffetten kwamen de bakken vis vaak terug als de vis te ver op was om nog mooi uit te zien voor de gasten. In deze gevallen at ik wel gewoon de vis op, gezien deze anders weggegooid werd. Maar ik bestelde me nooit een stukje vis.
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2005, 23:51:50 door Hizikigrrrl »

Kiwi

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2005, 23:57:55 »
Ik leef samen met een vleeseter, dus die frikandel komt wel op. Als ik echter alleen thuis zou zijn zou ik 'm weggooien en er echt nog geen hapje van nemen. Ik gruw al bij de gedachte alleen. :pukey:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2005, 23:59:40 »
Ik meen dat op dit forum wel eens gezegd is, dat als je vlees eet terwijl je dat niet meer gewend bent, dat slecht voor je is. Ik weet niet of dat waar is, maar ik kan het me goed voorstellen.

Tamara

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2005, 00:00:37 »
Ik zou het weggooien.
ik ga niet mijn principes overboord gooien omdat een ander een vergissing heeft gemaakt.
Na alles, wat ik weet en wat ik gezien heb m.b.t dierenleed neem ik nooit weer een hap vlees.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2005, 00:26:19 »
Ja inderdaad. Het weggooien is natuurlijk zonde dat het dier daarvoor gestorven is, maar je principes overboord gooien is ook erg. Ik zou ook nooit meer iets dierlijks eten. De gedachte alleen al... daarnaast ik lust gewoon geen vis en vlees hou ik niet van. Ei ook niet. Melk vond ik wel lekker, maar dat zou ik echt nooit nemen (zelfs als een koe het zelf aanbied ;)), omdat het gewoon slecht is voor gezondheid.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2005, 00:32:59 »
Het beest is voor niets gestorven ben ik bang. Ik zou het ook niet eten. Het voegt immers niets toe aan mijn voeding. Ik heb overigens wel eens eten teruggebracht waar vlees bij zat, terwijl ik dat niet besteld had. Want in kan mij niet voorstellen dat een vegetariër een frikandel per ongeluk bestelt.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

engeltje

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2005, 02:05:03 »
niet perongeluk besteld, maar heb al vaak gehad dat bij een grotere bestelling ineens iets erbij zat wat ik niet besteld had. Ik noem de frikadel maar als voorbeeld, kan net zo goed iets van een verkeerd gekocht produkt zijn wat je al aangebroken hebt.

engeltje

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2005, 02:07:21 »
Ik meen dat op dit forum wel eens gezegd is, dat als je vlees eet terwijl je dat niet meer gewend bent, dat slecht voor je is. Ik weet niet of dat waar is, maar ik kan het me goed voorstellen.

dat weet ik niet. Zou best kunnen, geen idee. Dat zou de zaak natuurlijk wel veranderen. Het lijkt me logisch dat je niet iets gaat eten waar je ziek van wordt.

Kiwi

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2005, 07:38:20 »
Ik meen dat op dit forum wel eens gezegd is, dat als je vlees eet terwijl je dat niet meer gewend bent, dat slecht voor je is. Ik weet niet of dat waar is, maar ik kan het me goed voorstellen.  

Ik weet ook niet of dat zo is, maar ik bedacht me net wel dat ik 2 jaar geleden de dag voor we op vakantie gingen per ongeluk een garnaal heb binnengekregen op een sjiek feestje (waar me verzekerd was dat het een vega-hapje was wat me aangeboden werd  >:(, maar dit terzijde). De volgende ochtend vertrokken we dus naar China, waar ik verschrikkelijk ziek ben geworden. Ik had een flinke voedselvergiftiging, zo erg zelfs dat de er bij geroepen arts me het liefst in het ziekenhuis had willen opnemen.
Ik denk eigenlijk niet dat dit het gevolg was van die ene garnaal, maar helemaal uitsluiten kun je het natuurlijk niet.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2005, 07:46:04 door Kiwi »

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2005, 08:25:11 »
Ik kreeg een keer ipv een frietje mayo met een kaassoufflee, een kaassoufflee met een berenhap mee naar huis bij de snackbar. Ik heb toen opgebeld, heb de kassoufflee in de oven gelegd en ben teruggefietst naar de snackbar waar de juiste bestelling op mij lag te wachten. Toen had ik dus een frietje mayo met twee kaassoufflee's!

No way dat ik die berenhap ging eten... Gatver!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Ivy

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #10 Gepost op: 17 mei 2005, 08:42:15 »
Ik woon ook samen met een vleeseter dus dan mag hij het hebben van mij. Ik ga dat echt niet opeten. Heb sowieso nog nooit een firkadel op en was niet van plan te beginnen.
Het is sowieso iets van dan kan je zo vaak vleeseten als je wil. Als je bijvoorbeeld met vrienden borrelhapjes hebt besteld en er zit niks vega in. Dan is het ook jammer voor mij maar ik eet niks op.
En aangezien ik de enige vegetariër ben van mijn vrienden kan ik het altijd wel ergens kwijt..

Monique

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2005, 09:27:46 »
Als ik het aan niemand anders kan geven, dan zou ik het weggooien, zeker niet opeten!
En zoals Magic Aura al zei, ik ga zeker niet mijn principes overboord gooien omdat een ander een vergissing heeft gemaakt.
Dat spijt me dan voor het dier wat ervoor vermoord is.


Miezemiez

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #12 Gepost op: 17 mei 2005, 11:45:41 »
Nou, de dag dat ik naar de frituur ga moet nog komen, maar als ik vleesetende vrienden zou hebben zou ik het aan hun geven.
Maar, zo niet, ik zou het weggooien. Of terugbrengen. Ja ik zou het terugbrengen.

Kiwi

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2005, 11:56:08 »
Ja ik zou het terugbrengen.  

Zodat zij het daar kunnen weggooien. :P

engeltje

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2005, 12:00:17 »
zit iets in ja.
Dat terugbrengen kan met een taart met gelitine die je verkeerd hebt gekocht en thuis pas op de doos hebt gekeken, maar zo met een stukje vlees ofzo gaat de vuilnisbak in.

Miezemiez

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2005, 12:05:38 »
Ja ik zou het terugbrengen.  

Zodat zij het daar kunnen weggooien. :P

ja haha dat zal best, maar ik ga het niet in mijn vuilnisbak gooien, dan heb ik het gevoel dat ik het 'geaccepteerd' heb dat ik het gekregen heb, en ik wil toch ff een statement afgeven  :afro:

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2005, 12:14:58 »
Ja ik zou het terugbrengen.  

Zodat zij het daar kunnen weggooien. :P

ja haha dat zal best, maar ik ga het niet in mijn vuilnisbak gooien, dan heb ik het gevoel dat ik het 'geaccepteerd' heb dat ik het gekregen heb, en ik wil toch ff een statement afgeven  :afro:
Ik zou ook zo reageren. De meeste cafetariahouders regearen ook wel begripvol. Hier in het Noorden kun je bijna bij alle snackbars eierballen krijgen. Meestal is die zonder vlees. Af en toe komt het voor en dan geef ik hem terug en krijg dan zelfs een kaassoufflé terug.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

SanderV

Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2005, 12:48:57 »
Heb bij de Chinees (de plek bij uitstek om "per ongeluk" toch vlees te krijgen) een reuzeloempia met vlees gekregen. Eerst de halve loempia gesloopt om mezelf hiervan te overtuigen, de andere helft weer netjes ingepakt en aan een vleeseter gegeven. Volgende keer bij dezelfde Chinees te kennen gegeven dat ik hier niet zo van gediend was (op een nette manier) en een heel bakje vega-loempiaatjes gratis gekregen :D . Mijn ervaring is: gewoon zeggen dan hebben ze er meestal wel begrip voor. Ik zou het in ieder geval nooit opeten.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2005, 12:53:20 »
Heb bij de Chinees (de plek bij uitstek om "per ongeluk" toch vlees te krijgen) een reuzeloempia met vlees gekregen. Eerst de halve loempia gesloopt om mezelf hiervan te overtuigen,

Da's altijd wel lastig, sommige dingen lijken op vleesstukjes maar zijn het niet. Of toch wel.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Wat doe je als je per ongeluk vlees krijgt
« Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2005, 13:58:26 »
Eet je de frikadel dan toch op of gooi je'm weg en is het dier voor niks gestorven?

Dat beest wordt er echt niet minder dood van als ik het wél opeet, dus ik zou het gewoon weggooien. 't Is niet zo dat ik er mezelf een plezier mee zou doen als ik het zou opeten ofzo, dus voor niks gestorven is het wat mij betreft hoe dan ook.
Ik wil vega bananenschuimpjes.