Vegatopia Forum

Sushi

ona catalan

Sushi
« Gepost op: 09 februari 2005, 22:09:20 »
Het is echt niet moeilijk hoor! Gewoon inderdaad wat rijst en groentetjes (niet te veel!) in norivellen rollen en doorsnijden! Wel strak oprollen anders lazeren de sushi uit elkaar.

:o  lazeren? "gewoon wat rijst en groentetjes?? sorry, om een leuke tafel met sushi te maken komt toch echt wel wat meer bij kijken hoor..
als je het goed wil doen teminste. ik word altijd een beetje verdrietig als ik een trosje schots en scheve maki rolls, zonder gari en wasabi en met gewone ongekruide rijst voor mn neus gekwakt krijg...

het spijt me als ik klink als een freak.. ik HOU gewoon van t spul.. en vind t met nonchalance niet samengaan

edit J@n: quote-reparatie
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2005, 12:49:40 door J@n »

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Sushi
« Reactie #1 Gepost op: 09 februari 2005, 22:14:04 »
gewone ongekruide rijst
Uh... Er gaan geen kruiden door sushirijst! Een beetje rijstazijn en wat suiker.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

ona catalan

« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2005, 09:19:55 »
gewone ongekruide rijst
Uh... Er gaan geen kruiden door sushirijst! Een beetje rijstazijn en wat suiker.

rijstazijn, mirin suiker en zout doe ik altijd. dat noem ik kruiden.. ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2005, 14:26:06 »
:o  lazeren? "gewoon wat rijst en groentetjes?? sorry, om een leuke tafel met sushi te maken komt toch echt wel wat meer bij kijken hoor..
als je het goed wil doen teminste.

Ik ben niet nonchalant met sushi. Het is echter gewoon niet zo heel moeilijk om lekkere sushi te maken.
Ik weet niet precies uit welke draad je mijn quote hebt, maar dat was vast geen antwoord op iemand die precies van a tot z een handleiding voor sushi vroeg, want ik voorkomende gevallen ben ik (en andere forum bezoekers) ook niet te beroerd om specifiekere tips te geven. Er staat trouwens ook een sushirecept ergens in het kookforum.
De bezoekers van de fingerfoodworkshop hebben een uitgebreide receptuur die ik en Bart hebben geschreven om zelf sushi te maken gehad. De sushi die Sam, Marcello en de introducee van Marcello aan de hand daar van maakten was ook niet schots en scheef.
,,,,فلافل

Kiwi

« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2005, 14:35:32 »
Je quote is uit deze draad, uit het kookboekenforum.

En de sushi die ik bij de kookworkshop op heb zag er inderdaad prachtig uit, het waren gewoon kleine kunstwerkjes!  :worshippy:

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2005, 17:27:41 »
zout
'tuurlijk gaat er zout bij rijst. Dat is vanzelfsprekend. Welke barbaar kookt zijn rijst nou zonder zout?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aiko

« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2005, 17:29:18 »
Euh...

Izzy

« Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2005, 18:56:38 »
Eh, dan zijn Aziaten barbaren.  ;)

ona catalan

« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2005, 20:09:42 »
als je het goed wil doen teminste.

Ik ben niet nonchalant met sushi. Het is echter gewoon niet zo heel moeilijk om lekkere sushi te maken.
Ik weet niet precies uit welke draad je mijn quote hebt, maar dat was vast geen antwoord op iemand die precies van a tot z een handleiding voor sushi vroeg, want ik voorkomende gevallen ben ik (en andere forum bezoekers) ook niet te beroerd om specifiekere tips te geven. Er staat trouwens ook een sushirecept ergens in het kookforum.
De bezoekers van de fingerfoodworkshop hebben een uitgebreide receptuur die ik en Bart hebben geschreven om zelf sushi te maken gehad. De sushi die Sam, Marcello en de introducee van Marcello aan de hand daar van maakten was ook niet schots en scheef.

ik geloof inderdaad dat ik iets te heftig reageerde... iemand vroeg inderdaad in het kookboeken forum of't niet erg moeilijk was sushi te maken..
een paar keer heb ik baksels voorgeschoteld gekregen (in een restaurantje op een festival) dat voor sushi door moest gaan, toen stond ik sneu te kijken...als ik sushi ga eten verwacht ik wel dat t met een beetje geduld en aandacht gemaakt wordt. dat verwacht ik in ieder geval als ik t zelf maak. ik ben zeker geen expert ofzo, integendeel. maar voor mij is sushi maken hard mn best doen en het de volgende keer nog beter  willen ;)

ona catalan

Re:vegetarische sushi
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2005, 20:10:53 »
zout
'tuurlijk gaat er zout bij rijst. Dat is vanzelfsprekend. Welke barbaar kookt zijn rijst nou zonder zout?
"ongeazijnde rijst"
zo beter? :)