Falafel: yeah... maar die knoflooksaus... moet ik geen afspraken meer hebben de rest van de dag, mensen schrikken soms van de nabevingen van mijn knoflooksaus
Guacamole vind ik warm niet lekker... en het moet warm zijn
Warm turks brood met olijven is een goed idee, dan maak ik van die olijven een tapenade, en dan nog even onder de grill!
Worstjes op broodjes is ook een goed idee. Kan ik ook in een lapje bladerdeeg rollen natuurlijk, ook lekker weinig werk. Seitanbroodjes: koop ik weleens bij Shakies, zal eens kijken of de natuurwinkel die hier ook heeft, liefst houdbaar. Weet jij dat Annemieke?
Die griesmeelpap daar moet ik erg om lachen... volgens mijn vader moet griesmeelpudding zo dik zijn dat je er plakken van kunt snijden, om ze dan te bakken in ruim boter. Misschien wel lekker als toetje!
Geroosterd witbrood met witte bonen in tomatensaus is ook lekker natuurlijk, met gebakken vegoworstjes. Ik denk dat ik het weekend wel doorkom
Vegan champignonragout:
Bakje champignons in dunne plakjes snijden en bakken in een klont plantaardige margarine. In een mengbeker 2 grote eetlepels bloem, een half glas sherry of heel glas droge witte wijn, teentje knoflook, half glas water even met de staafmixer tot een glad mengsel frutten en bij de champignons doen (je kunt ook op de traditionel manier een roux maken maar dat vind ik teveel werk...). Aan de kook brengen, het wordt een dikke saus. Op smaak brengen met zout, veel verse peper, klein beetje nootmuskaat, dan sojaroom er doorheen roeren. Hier vlakt de smaak wat van af dus misschien nog een beetje bijkruiden. De saus moet erg dik blijven dus niet te veel room er tegelijk bij doen. Ik vind deze ragout lekker in pasteibakjes of in uitgeholde waldkorn bolletjes uit de oven.