Mailtjes naar alpro+antwoorden. sindsdien helaas niets meer van gehoord.
Beste, ik had graag de herkomst van de toegevoegde vitamine
D3 in uw margarine gekend. KLopt het dat dit uit visolie gehaald wordt?
Hartelijk dank
Lore D'hont
"BIZ Info_be.alpro" <info_be.alpro@vandemoortele.com> wrote:
Geachte mevrouw Dhont,
Bedankt voor het vertrouwen dat u in onze producten stelt. De vitamine D3 gebruikt in onze producten is afkomstig van schaapswolvet. Het is uiteraard dierlijk maar dit heeft te maken met de standaardformulatie bij de bereiding van margarines.
Als alternatief kan u kiezen voor Provamel smeren en bakken waar er enkel vitamine D2 (plantaardig) aan toegevoegd wordt.
Indien er nog vragen zijn dan mag u altijd contact opnemen met ons.
mvg,
Nathalie van Hal
Diëtiste
Beste mevrouw Van Hal
Ik begrijp dat de toevoeging van D3 een standaardprocedure is bij margarine. Maar soms kan het veel opleveren om iets anders te doen dan de anderen.
Er is in de reguliere supermarkt een margarine (die ook voor bakken en braden kan gebruikt worden) beschikbaar die D2 gebruikt. Ik kan u ervan verzekeren dat dat veel gekocht wordt door vegetariërs en veganisten. Niet iedereen ziet het zitten om naast een supermarkt nog een biowinkel te bezoeken voor een margarine, die dan nog veel duurder is dan een gewone margarine wegens bio.
Ik moet u helaas ook vertellen dat Alpro een weinig positief imago heeft gekregen bij vegetariërs en veganisten doordat bekend raakte dat de D3 van dierlijke afkomst bleek, ondanks de slogan '100% plantaardig'. Ik weet dat dit reglementair is gezien de minieme hoeveelheid dierlijke bestanddelen maar voor een strikte vegetariër of veganist is enkel puur 100% plantaardig aanvaardbaar. Gelieve dit niet als een kritiek te zien, ik vertel u enkel wat de reacties van uw ex-consumenten zijn.
met vriendelijke groeten
Lore D'hont
Geachte mevrouw Dhont,
Uw mail werd doorgegeven aan de productmanager en er zal worden nagegaan of er eventueel iets kan aan gedaan worden.
De andere Alpro producten zijn wel volledig plantaardig dus ook volledig geschikt voor veganisten.
mvg,
Nathalie van Hal
Diëtiste