Vegatopia Forum

Poll

Lacto, ovo of toch iets anders?

Veganist
37 (13.6%)
Lacto-ovo-vegetarier
148 (54.4%)
Lacto-vegetarier
13 (4.8%)
Ovo-vegetarier
12 (4.4%)
Totaal-vegetarier
16 (5.9%)
Fruitarier
0 (0%)
Pescotarier
31 (11.4%)
Iets anders
15 (5.5%)

Totaal aantal stemmen: 90

Wat voor vega ben jij?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat voor vega ben jij?
« Gepost op: 15 maart 2004, 21:14:56 »
Daniel vroeg zich af wat voor type vegetariers er hier allemaal rondlopen, vandaar deze poll.

1. Een veganist eet en gebruikt niets dierlijks.
2. Een lacto-ovo-vegetarier eet geen vlees en vis, wel melk en eieren.
3. Een lacto-vegetarier eet geen vlees en vis en eieren, wel melk.
4. Een ovo-vegetarier eet geen vlees en vis en melk, wel eieren.
5. Een totaal-vegetarier eet geen vlees, vis, melk, eieren, maar gebruikt wel leer bijvoorbeeld.
6. Een fruitarier eet alleen plantaardige dingen die vrijwillig uit een boom/struik zijn gevallen.
7. Een pescotarier eet geen vlees, wel vis.

« Laatst bewerkt op: 15 maart 2004, 21:16:59 door Hizikigrrrl »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Re:Wat voor vega ben jij?
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2004, 21:24:13 »
veganist gebruikt geen leer

Misstries

« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2004, 21:26:59 »
wel wol?? :devil:

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2004, 22:11:03 »
Ik ben formaggio-biscotti veganist. Waarom staat dat er niet bij in de poll?
Vertaling: Ik streef naar veganisme maar kan niet van de kaas en de koekjes afblijven
 ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2004, 22:31:03 »
Hihi.
En ik ben dan een lacto-vegetarier, behalve dat ik geen melk drink, maar alleen kaas eet.

Conclusie: zelfs vegetariers zijn niet in hokjes te stoppen.
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2004, 22:32:18 door Annemieke »

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2004, 22:35:58 »
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2004, 22:49:53 »
Ik ben een slappe vegetarier. Geen vlees en vis, wel eieren (Eko) en melkproducten (niet biologisch), wel leer (schoenen, schoenen, schoenen!), wol enzo. En ook gelatine :-[. Ik ben te dol op puddinkjes en te zoete snoepigheid om daar op te willen letten.

Maar verder ben ik wel heel lief en aardig enzo.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2004, 23:15:13 »
Leer is toch niet vegetarisch? Want er is een dier voor gedood.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8 Gepost op: 16 maart 2004, 00:18:15 »
Nog net geen full-time vegetarier, maar dan is het wel biologisch over het algemeen of scharrel en ja soms ook niet dus.
Geen vis, varkensvlees, gelatine, wel graseieren en -boter, kaas en oa een supplement van visolie.
Mijn schoenen zijn zo goedkoop dat het wel nep moet zijn en ik heb een neplerenjurkje. Gebruik wol en geitewollen sokken (proud of it!)
Verder probeer ik e-nummers uberhaupt zoveel mogelijk te ontlopen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2004, 00:54:06 »
Ik heb lacto-ovo-vegetariër ingevuld. Ik eet geen dier, maar wel melk- en ei-producten en ook honing. Ik gebruik wel leer, maar alleen voor schoenen, omdat ik het best lastig vind om (vooral sport-) schoenen te vinden zonder leer (die dan wel ook nog leuk en hip zijn  ::)) en geen zijde. (En ik heb twee leren riemen, die ik al tien jaar ofzo heb en niet nu ineens ga weggooien.) Wol n.v.t., ik koop eigenlijk alleen maar katoen of synthetisch, geloof ik, niet heel bewuste keuze overigens.

Ik gebruik geen producten met gelatine erin of andere dingen die duidelijk een stukje dier zijn, behalve wel eens kaas met dierlijk stremsel, en dingen met lecithine (ik weet eigenlijk nog niet precies wat dat is).

E-nummers die dierlijk zouden kunnen zijn vermijd ik niet per se. Zijn er E-nummers die zeker dierlijk zijn (als in: er moet een dier voor dood)? Die wil ik eigenlijk niet.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Fabian

« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2004, 02:57:58 »
Ik heb weliswaar veganist ingevuld maar ik moet zeggen dat ik bij gelegenheden toch wel eens een uitzondering maak. Als ik bij anderen eet wil ik niet te veeleisend zijn en als ik in een restaurant terecht komt met een paar mensen en helemaal veganistisch blijkt niet mogelijk dan ben ik ook pragmatisch. Ben dus eigenlijk een parttime-vegetariër, maar dan anders..... :)

Kiwi

« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2004, 07:25:59 »
Ik heb lacto-ovo-vegetariër ingevuld. Ik eet geen vlees of vis, wel eieren en zuivelproducten. En soms ook wel dingen waar dieren voor zijn gedood, zoals niet-vegetarische kaas en snoepjes e.d. met gelatine. Hier let ik nog te weinig op. :-[
Verder heb ik ook leren schoenen, idd zoals Calimero al schreef omdat deze het leukst en meest comfortabel zijn,  maar zal ik bijvoorbeeld nóóit een leren jas kopen.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2004, 10:47:29 »
ik zal zo lacto-ovo-vegetarier invullen, omdat ik dat bijna ben
alleen als ik bij familie eet, die het al raar vinden dat ik geen vlees eet, en echt niets anders kunnen bedenken dan vis, dan eet ik wel eens vis, maar dat is 1 keer per jaar ofzo
ik vertel ze wel allemaal dat ik normaal geen vis eet (liever geen vis eigenlijk, maar dat is zo lullig als ze speciaal voor jou vis hebben gekocht)
waarschijnlijk scheelt het dat mijn hele familie katholiek is, en dat in de traditionele vasten, je geen vlees mocht eten, maar wel vis, dan ga je gewoon een onderscheid maken
Supercalifragilisticexpialidocious!

Elsbeth

« Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2004, 11:16:41 »
Ik snap dat je je onder durk voelt staan om vis te eten als je familie het speciaal voor je koopt. Ik ga ook niet zeuren als mensen kaas kopen of iets met kaas maken, door te zeggen dat het niet vegetarisch gestremd is. Maar vis zou ik níet eten. Als je het elke keer braaf blijft eten als ze het je voorzetten, kopen ze het de volgende keer zo weer. Gewoon weigeren heeft denk ik meer nut, zien ze meteen dat je er toch niks mee doet. Probeer het eens, zou ik zeggen!
Zelf ben ik lacto-ovo-vegetarier.
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2004, 11:17:22 door Elsbeth »

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #14 Gepost op: 16 maart 2004, 11:23:21 »
ik vind het zo zielig voor ze, dan gaan ze speciaal voor mij naar de winkel
een bijkomend probleem is, dat ik vegaburgers gewoon echt vies vind, en het is heel moeilijk om mijn familie te laten geloven dat het geen kwaad kan als ik een dagje alleen maar groenten eet

maar ik blijf t ze vertellen, en het dringt ook wel heel langzaam door, geloof ik

boris

« Reactie #15 Gepost op: 16 maart 2004, 11:24:00 »
ik zal zo lacto-ovo-vegetarier invullen, omdat ik dat bijna ben
alleen als ik bij familie eet, die het al raar vinden dat ik geen vlees eet, en echt niets anders kunnen bedenken dan vis, dan eet ik wel eens vis, maar dat is 1 keer per jaar ofzo
ik vertel ze wel allemaal dat ik normaal geen vis eet (liever geen vis eigenlijk, maar dat is zo lullig als ze speciaal voor jou vis hebben gekocht)
waarschijnlijk scheelt het dat mijn hele familie katholiek is, en dat in de traditionele vasten, je geen vlees mocht eten, maar wel vis, dan ga je gewoon een onderscheid maken

Elsbeth

« Reactie #16 Gepost op: 16 maart 2004, 11:25:58 »
ik vind het zo zielig voor ze, dan gaan ze speciaal voor mij naar de winkel
Vind je het niet eerder zielig voor de vissen? Wat ik bedoel te zeggen is: vis gewoonweg afslaan is waarschijnlijk veel effectiever dan elke keer zeggen dat je het eigenlijk niet eet, maar het wel eten. Als je laat zien dat je het écht niet eet (en dat je dan dus ook écht niet dood gaat), overtuigd ze denk ik veel sneller.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #17 Gepost op: 16 maart 2004, 11:27:45 »
Anders neem je de volgende keer wat voor jezelf mee en laat je dan ook van tevoren weten. Iets met kaas bijvoorbeeld, of tofu.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #18 Gepost op: 16 maart 2004, 11:29:37 »
ja, maar dan zit je niet fijn aan tafel

mijn familie woont in limburg, ik in amsterdam
zo vaak zie ik ze niet, en als ik ze wel zie, heb ik geen zin om ruzie met ze maken

overigens vind ik vissen niet zielig, ik vind overbevissing wel slecht, maar dat is vanwege de oceanen, en  niet vanwege de vissen :-[

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #19 Gepost op: 16 maart 2004, 11:31:15 »
Anders neem je de volgende keer wat voor jezelf mee en laat je dan ook van tevoren weten. Iets met kaas bijvoorbeeld, of tofu.
ja, dat vind ik wel een goed idee
zoiets wilde ik ook wel gaan doen met langere logeerpartijtjes, het leek me voor iedereen de meest prettige oplossing