Vegatopia Forum

Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Gepost op: 02 oktober 2003, 12:52:25 »
Maar zouden jullie dan niet afknappen op iemand (waarop je in eerste instantie verliefd word, zonder dat je (haast) nog wat wist over hem), waarvan achteraf blijkt dat het iemand is met pedofiele gevoelens, of moorddadige gevoelens of gewoon geestelijk gehandicapt is?

« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2003, 13:42:35 door Annemieke »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #1 Gepost op: 02 oktober 2003, 12:56:51 »
Enfin Draakje, en nu even een andere parallel graag!

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #2 Gepost op: 02 oktober 2003, 13:01:19 »
Enfin Draakje, en nu even een andere parallel graag!
waarom?

Ik gaf even aan dat de meeste mensen best kunnen kiezen om niet met een vleeseter te willen leven. Net zo goed als mensen niet zo graag met bovenstaande types te willen leven.

Maar een wil van iemand kan denk soms makkelijk boven gevoel uitsteigen.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #3 Gepost op: 02 oktober 2003, 13:22:37 »
Maar zouden jullie dan niet afknappen op iemand (waarop je in eerste instantie verliefd word, zonder dat je (haast) nog wat wist over hem), waarvan achteraf blijkt dat het iemand is met pedofiele gevoelens, of moorddadige gevoelens of gewoon geestelijk gehandicapt is?

Pedofiele gevoelens: geen probleem.
Moordadige gevoelens: de meeste mensen hebben die wel.
Geestelijk gehandicapt: dat valt meteen wel op.

Een gebrekkig normbesef zou wel een probleem zijn. Bij mijn laatste vriendin vond ik dat eigenlijk ook een beetje, maar we hebben toch anderhalf jaar wat gehad.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #4 Gepost op: 02 oktober 2003, 13:26:48 »
Pedofiele gevoelens: geen probleem.
Moordadige gevoelens: de meeste mensen hebben die wel.
Geestelijk gehandicapt: dat valt meteen wel op.
Het ging maar even als idee, die voorbeelden, maar je kan de lijst nog wel even uitbreiden.
Geestelijk gehandicapt hoeft toch niet meteen op te vallen?

Elsbeth

« Reactie #5 Gepost op: 02 oktober 2003, 16:03:18 »
Maar een wil van iemand kan denk soms makkelijk boven gevoel uitsteigen.

Ligt eraan hoe 'gevoelig' je bent. Ik vind hetgeen dat jij nu schrijft persoonlijk nogal kil klinken. Gevoelloos eigenlijk. De vader van Dutroux houdt ook nog van hem. Gevoel kan je, mijns inziens, niet sturen. Je kan het uiteraard wel proberen, maar dan zul je jezelf tegenkomen.

Miss Megalomaniac

« Reactie #6 Gepost op: 08 oktober 2003, 12:23:07 »
Nou, ik zou toch niet zo snel verliefd worden op iemand zonder principes.  Ik kan er namelijk niet goed tegen dat mensen niet nadenken voor ze iets eten, en daarom zal ik never nooit op een vleeseter verliefd worden, of hij moet heel snel zijn leven beteren. Het is toch ook heel normaal (zie anti-rook reclame overheid) dat je afknapt op iemand die rookt, waarom dan niet op iemand die vlees eet, ook dat stinkt!! >:(  

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #7 Gepost op: 08 oktober 2003, 12:33:20 »
Zoals je het nu zegt, staat er 'ik kan niet verliefd worden op iemand die niet mijn principes heeft'. Bedoel je het ook zo?

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #8 Gepost op: 08 oktober 2003, 12:43:09 »
Zal wel saai worden, als je het altijd maar met elkaar eens bent.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #9 Gepost op: 08 oktober 2003, 13:07:10 »
hmm, ik denk wel dat je principes een beetje met elkaar moeten kloppen, als iemand over bepaalde dinegn echt heel anders denkt als jij is dat denk ik wel een afknapper

ik persoonlijk ben echt zo geschokt als iemand bewust iets op de grond gooit, dat ik daarna nooit meer verliefd op die persoon zou kunnen worden (was eerst zelfs heel erg verliefd op iemand, een jaar lang, tot het moment dat ie een peuk op de grond gooide, vanaf dat moment vond ik hem alleen nog maar lekker  :-[)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Miss Megalomaniac

« Reactie #10 Gepost op: 08 oktober 2003, 13:08:51 »
Ik hoef het niet overal met hem eens te zijn, alleen wat betrefd vleeseten........
Ik snap vleeseters namelijk nooit zo, en heb het idee dat veel van hen helemaal niet over het eten nadenken, dat ze dat niet doen is hun probleem, en ik ga niet iedereen op andere gedachtes proberen te brengen, maar ik denk niet dat ik verliefd wordt op zo'n gedachteloos type, daar kan ik het de rest van mijn leven niet mee uithouden hoor!!

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #11 Gepost op: 08 oktober 2003, 13:10:26 »
Maar stel nou dat iemand lang erover nagedacht heeft en bewust niet voor een vegetarisch/veganistisch dieet gekozen heeft?

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #12 Gepost op: 08 oktober 2003, 13:13:11 »
Niet alle vleeseters zijn gedachtenloos, hoor.

Mijn verloofde denkt er wel over na, maar hij heeft voor zichzelf bepaald dat hij dus wel vlees eet, ondanks dat hij weet hoe het gemaakt wordt en zo. Hij is dan ook erg consequent en zou waarschijnlijk zelfs onze katten opeten als ze dood waren. Hij zou ze er niet voor slachten (gelukkig).

Aan de andere kant begrijpt en waardeert hij mijn principes in deze wel en past zich dus aan aan mijn eetgewoonten. Op kantoor eet-ie wel vlees in de kantine, maar thuis dus niet.

Ik heb daar geen moeite mee. We kunnen onwijs interessante discussies hierover houden. Dat zou ik missen als mijn partner ook veggie was.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Reactie #13 Gepost op: 08 oktober 2003, 13:44:43 »
Als je dezelfde principes hebt hoeft het heus niet saai te zijn. Ik neem aan dat veggies over nog meer dingen dan alleen het vegetarisme een mening hebben, en dus kunnen ook 2 vega partners leuke discussies hebben over dingen waar ze wel van mening van verschillen.
Ik vind het prima zo met pip. Maar ik hou ook van koken en eten en dan is het wel zo fijn als je altijd vegan kan koken, zonder discussie.
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2003, 13:45:30 door Annemieke »

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #14 Gepost op: 08 oktober 2003, 13:52:36 »
Als je dezelfde principes hebt hoeft het heus niet saai te zijn. Ik neem aan dat veggies over nog meer dingen dan alleen het vegetarisme een mening hebben, en dus kunnen ook 2 vega partners leuke discussies hebben over dingen waar ze wel van mening van verschillen.

Tuurlijk. Maar ik vind nou juist de discussies over dieren, dierenleed en vlees eten en dergelijke zo leuk.

Citaat
Ik vind het prima zo met pip. Maar ik hou ook van koken en eten en dan is het wel zo fijn als je altijd vegan kan koken, zonder discussie.

Even voor de duidelijkheid: wij hebben nooit discussie over het eten of het koken. We eten thuis vegetarisch, klaar. Dat hebben we samen besloten. Lekker makkelijk voor mij dus.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #15 Gepost op: 08 oktober 2003, 13:53:15 »
Och gutoneugmeunig zeg, wat heb ik dáár een gezeik mee gehad. Bedankt Annemieke, ik weet gelijk weer waarom ik in mijn eentje woon. :) (nu ja, met heel lief dochtertje :D )
:witch2:

Miss Megalomaniac

« Reactie #16 Gepost op: 08 oktober 2003, 14:21:37 »
Citaat
Maar stel nou dat iemand lang erover nagedacht heeft en bewust niet voor een vegetarisch/veganistisch dieet gekozen heeft?

Dan nog zal ik er problemen mee hebben, vlees in mijn huis vindt ik al niet zo'n prettig idee, maar om te kussen met iemand die net een bloederig stukje vlees op heeft lijkt mij al helemaal vreselijk.

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #17 Gepost op: 08 oktober 2003, 14:23:24 »
Dan nog zal ik er problemen mee hebben, vlees in mijn huis vindt ik al niet zo'n prettig idee, maar om te kussen met iemand die net een bloederig stukje vlees op heeft lijkt mij al helemaal vreselijk.

Noem me raar, maar ik zie het probleem niet.

Kijk, als je iemand zoent die net vet aan een sigaret heeft lopen zuigen, ja, dat proef je. Blegh!
Idem voor mensen die grote hoeveelheden koffie achterover slaan. Eerst tanden poetsen, dan zoenen.

Maar vlees eten? Daar proef en ruik je niets van, hoor! Ja, of het moet salami zijn...maar dan heb je altijd nog last van de knoflook, niet van het vleesgehalte.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline dorinka

• 741
« Reactie #18 Gepost op: 08 oktober 2003, 14:30:41 »
, maar om te kussen met iemand die net een bloederig stukje vlees op heeft lijkt mij al helemaal vreselijk.

het is een iedeale manier om toch nog vlees te proeven zonder het te eten
:P
Zo.

Offline Sil

• Godswonder
  • 452
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #19 Gepost op: 08 oktober 2003, 16:54:56 »

Ik vind die mensen eigenlijk erger dan mensen die er niet over nagedacht hebben. Wat heb je dan voor slecht ontwikkeld gevoel voor moraliteit?
:koffie: 35, nog steeds veg@