Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

femke

Groente- en fruitpakketten
« Gepost op: 27 mei 2003, 13:45:02 »
In de "wat eten we vandaag"-draad verwijzen sommigen naar hun wekelijkse biologische groentetas. Ik zit erover te denken om ook zo´n abonnement te nemen, en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Hebben jullie de vitatas of de odin tas? Welke variant? bevalt het?
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2004, 11:43:00 door Annemieke »

Offline Helena

• 159
  • Geslacht: Vrouw
Re:Groentetas?
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2003, 15:06:32 »
Hoi,

Ik heb het kleine groente-abonnement van Odin, dat wil zeggen dat er groente inzit voor 1- tot 2-persoonshuishoudens. Deze tas kost €7,- per week.
Mij bevalt het abonnement erg goed. Je krijgt regelmatig groente die praktisch niet meer verkrijgbaar is bij de groenteboer/supermarkt, zoals pastinaak, zilversteel, raapsteel, maar natuurlijk ook "gewone" groente, zoals andijvie, sla, bietjes en wortels.

Soms krijg je groente waar je het bestaan niet van wist en daar moet je dan toch wat mee. Gelukkig heeft Odin een perfecte site waar de meest heerlijke recepten (bijna altijd vegetarisch) op staan.

Ik vind het absoluut een aanrader!!

Van leven ga je dood

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2003, 15:11:14 »
Kun je ook aangeven welke groenten je niet lust?

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Helena

• 159
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2003, 15:19:16 »
Nee, dat gaat niet.
Meestal lust ik de groente die er in zit, maar ik ben dan ook wel een echte herbivoor! Héél soms zit er iets in dat ik niet lust, zoals vorige week rabarber. Daar heb ik vervolgens een taart van gemaakt en aan mijn ouders gegeven. Champignons en andere paddestoelen gaan ook linea recta naar mijn ouders.
Verder is alles in het afgelopen half jaar op mijn eigen bord beland.
Van leven ga je dood

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2003, 15:22:14 »
Ok. Dat dacht ik al. Gelukkig zijn er bij ook niet veel groenten die ik echt niet lust. Ik kan er zo even snel maar drie bedenken: zuurkool, rabarber en bieten. Vooral die laatste...  :pukey:

Hoeveel krijg je ongeveer per groente (in grammen of zo)? Mijn verloofde en ik eten namelijk vreselijk veel groenten...meer dan wat gemiddeld is, geloof ik.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

ellen

« Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2003, 15:22:34 »
Zelf heb ik 1 keer een eenpersoonstas uitgeprobeerd. Dat was de Vitatas met groente en fruit. Ik vond het heel weinig en matig voor het geld dat ik moest betalen. Ook omdat ik heel vaak niet thuis eet en eigenlijk groenten eruit niet wil (bijv sla), vind ik het niet zo handig.

Vrienden van me hebben de tweepersoonstas (alleen groenten). Die bevalt hun goed. Er zit wel meer dan voldoende in. Daarom mag ik zo vaak komen eten :)

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 27 mei 2003, 15:31:19 »
Stel nou dat ik inderdaad toch wel drie dagen per week thuis zou eten en zo'n tas koop. Zou het dan kunnen dat er in mijn tas van deze week 1 bloemkool zit, zodat ik drie dagen bloemkool eet?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Helena

• 159
« Reactie #7 Gepost op: 27 mei 2003, 15:45:13 »
Ja, dat zou kunnen als je niet zo'n hele grote eter bent. Maar mijn ervaring is, dat de bloemkool die in de 1-persoonstas zit, niet van een erg groot formaat is. Ik denk dat er gemiddeld zo'n 1,5 kilo groente in de kleine tas zit. Soms meer, als er pompoen en/of bloemkool inzit, soms minder als je bijna alleen maar bladgroente hebt (zoals deze week: rode sla, andijvie, chinese kool, 2 koolrabi's). Er zitten in ieder geval altijd 4 soorten groente in.
Van leven ga je dood

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #8 Gepost op: 27 mei 2003, 19:22:29 »
Nog een vraagje: mag je als je een abo neemt zelf je ophaaldag vaststellen?

Enne...ik heb gezien dat ze bij Odin (die overwegen we op dit moment) een aktie hebben: "Abonnee werft abonnee". Heeft iemand zin om ons als nieuw abonnee te werven? Uiteraard willen mijn verloofde en ik best iemand aan een presentje helpen (en van die korting zijn wij ook niet vies!)

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Helena

• 159
« Reactie #9 Gepost op: 27 mei 2003, 21:48:14 »
Nee, helaas kan je niet zelf je ophaaldag vaststellen. Maar als je van te voren wilt weten op welke dag je tas klaar staat, moet je even kijken op  http://www.odin.nl/nl/index.htm, button "afhaalpunt" aanklikken en je postcode intypen. Je krijgt dan het dichtstbijzijnde afhaalpunt mét de afhaaldag te zien.

En evt. wil ik je wel opgeven  ;)
Van leven ga je dood

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #10 Gepost op: 27 mei 2003, 21:56:25 »
Bedankt.

De afhaaldag hier is woensdag. Eigenlijk komt dat best slecht uit...
Maar goed, ik ga er even over nadenken en overleggen met mijn lief.
Dan gaan we op vakantie (anders gaan we tijdens de proefabo, da's niet zo handig). Als we dan besluiten dat we wel willen testen, stuur ik je wel even een privébericht en dan mag jij ons opgeven.
Bedankt voor het aanbod.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Helena

• 159
« Reactie #11 Gepost op: 27 mei 2003, 21:58:18 »
Goed hoor, ik hoor het wel.
Van leven ga je dood

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #12 Gepost op: 27 mei 2003, 23:49:46 »
ik ett een 1 persoonsgroententas met zijn tween in maximaal 2,5 dag op.
In Amsterdam hoef je geen abonnement te nemen maar schaft de natuurwinkel er gewoon een stel aan en die kun je kopen. Misschien is dat in andere (grote) plaatsen ook zo?
,,,,فلافل

femke

« Reactie #13 Gepost op: 28 mei 2003, 10:55:45 »
Welke heb jij dan (Odin of Vita), en bij welke natuurwinkel verkopen ze die losse tassen? Ik heb dat namelijk bij diegene bij mij in de buurt nog nooit gezien, maar ik zal er eens naar vragen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14 Gepost op: 28 mei 2003, 13:54:51 »
Odin.
BIj Natuurwinkel op de Weteringschans. Op dinsdag en ik geloof donderdag zijn ze er. Je moet wel voor 12.00 uur komen, anders heb je kans dat ze op zijn.
,,,,فلافل

Offline Viz

• 395
« Reactie #15 Gepost op: 31 mei 2003, 18:50:35 »
Odin.
BIj Natuurwinkel op de Weteringschans. Op dinsdag en ik geloof donderdag zijn ze er. Je moet wel voor 12.00 uur komen, anders heb je kans dat ze op zijn.

ohw, das een handige tip :)
'fish are friends, not food!'

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #16 Gepost op: 14 juli 2003, 11:49:31 »
Een goed begin in het halve werk, zullen we maar zeggen...  :(

Weken geleden ben ik dus opgegeven voor een proefabo voor de Odin-tas. Helemaal niets gehoord, terwijl het aanstaande woensdag in zou moeten gaan.

Dus ik heb net even met de winkel (ophaalpunt) gebeld. De man had wel wat gehoord, maar moest toch maar even een extra tas bestellen en hij wist niet eens welke tas (welk formaat) ik gekozen had!

Nou, dat begint lekker. Ik hoop dat het niet zo blijft, anders loop ik binnenkort weer gewoon mijn groenten uit te zoeken bij de Appie...

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline animal lover

• 592
« Reactie #17 Gepost op: 22 juli 2003, 16:43:28 »
Had odin,maar beviel me op een gegeven moment niet meer zo goed. Heel vaak hetzelfde, of er zat van iets heel veel in of heel erg weinig.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

TerrorTofuSojaSatan

« Reactie #18 Gepost op: 27 september 2003, 17:13:08 »
Tijdens de open eco-boerderijdagen zijn Toof en ik bij de boerderij ' De witte Raaf'  langsgeweest. Heel mooi gelegen op landgoed ' Singraven'  verbouwt deze boer zeer kleinschalig allerlei groente direct bestemd voor de consument. De hele boerderij ademde nog de sfeer van hippie-idealisme uit :) :heart:
Zijn groentetassen zijn bij een groot aantal afhaalpunten in Twente af te halen. Je weet dan zeker waar al je groente vandaan komen :) Een proefabonnement nemen kan ook. Kijk op http://www.ekoraaf.nl/
Helaas is het voor mij zelf te ver en Toofje is gloof ik niet bijster gemotiveerd... maarja... In ieder geval een boer die steun verdient! :)

TerrorTofuSojaSatan

« Reactie #19 Gepost op: 27 september 2003, 17:49:35 »
Jaaaaaaaaaaaah juich!
Toofje neemt een groente én fruit abo bij de Witte Raaf! :D (naja, wij samen dan)
Mijn propaganda heeft toch nog gewerkt! :)  ;D