Vegatopia Forum

Vega! van Lorna Sass

Offline Yessica

• 703
  • Geslacht: Vrouw
Vega! van Lorna Sass
« Gepost op: 29 november 2002, 21:01:00 »
Dit boek zag er echt heel leuk en kleurrijk uit. Het zijn recepten zonder zuivel en ei. Kent of heeft iemand het? Het leek me wel een leuk kerstkado! (voor mezelf ;) )

Vega!
meer dan 40 verrukkelijke recepten zonder vlees, vis, zuivel & cholesterol

Lorna Sass
Uitgeverij Gottmer/H.J.W. Becht
Prijs:  € 17,90
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2003, 20:14:22 door J@n »

Offline Dick

• 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Vega! van Lorna Sass
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2002, 21:24:00 »
Gek, ik weet zeker dat dit boek hier al eerder heeft gestaan. Deze topic is lijkt wel verwijderd.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Yessica

• 703
Vega! van Lorna Sass
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2002, 21:28:00 »
Ik dacht dat het ook wel genoemd zou zijn, maar ik zag het echt niet staan.

Offline Dick

• 517
    • plenty food
Vega! van Lorna Sass
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2002, 21:30:00 »
Maar niet getreurd, ik had er nog een kopie van.

Vega!, een nieuw Nederlandstalig veganistisch kookboek is tijdens Vega-Beurs 2002 met korting verkrijgbaar.

Lezers van Gezond Idee! weten het natuurlijk al lang maar ook voor alle anderen: er is zojuist een nieuw veganistisch kookboek in de boekhandel verschenen! Het tweede na 'De Veganistische keuken' van Ben Klok en, omdat dat laatste boek alleen nog door de NVV gedistribueerd wordt, momenteel het ENIGE Nederlandstalige veganistische kookboek dat gewoon in elke reguliere boekhandel verkrijgbaar is.
Het betreft het boek 'Vega!' van Lorna Sass. In het Nederlands vertaald en uitgegeven door Uitgeverij Gottmer, ISBN: 9023011139.
Dit boek zal worden geïntroduceerd tijdens de door de Werkgroep Wereld Veganisme Dag (www.wereldveganismedag.nl) georganiseerde VEGA-BEURS 2002, op 2 november in Utrecht.
Tijdens de beurs is het boek, bij inlevering van de actie-coupon uit Gezond Idee! nr. 55, verkrijgbaar bij de speciaal voor dat doel ingerichte stand van Boekhandel De Rooie RAt uit Utrecht (www.rooierat.nl) voor EUR 15,- i.p.v. de normale winkelprijs van EUR 17,90.
Dus wie al overwoog om naar de beurs te komen en ook overwoog om met de coupon uit GI! naar de boekhandel te gaan, dit is dé gelegenheid om twee vliegen in één klap, eh... voor zwaar lichamelijk letsel te behoeden.

Tot 2 november, HS.

O en voor mensen die (nog) niet geabonneerd zijn op GI!: er gaan geruchten dat de NVV tijdens de beurs gratis proefnummers meebrengt...

Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Apraxia

• 992
Vega! van Lorna Sass
« Reactie #4 Gepost op: 29 november 2002, 21:55:00 »
Ik heb het, tis een leuk trendy boek.
Daar houden we van
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Jan

• 413
    • http://www.vegatopia.com
Vega! van Lorna Sass
« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2002, 22:07:00 »
Verwijderd omdat dit forum bedoeld is voor recensies van kookboeken. Niet voor aankondigingen waar je 't voordelig kunt kopen.
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Miriam

Vega! van Lorna Sass
« Reactie #6 Gepost op: 21 december 2002, 08:37:00 »
De goede Sint heeft het mij kado gedaan

Ook voor de 'beginner' een heel goed boek, omdat het zeer uitgebreid ingaat op de basisvoorraad (zonder al te uitheemse ingrediënten) waar je op terug zou moeten kunnen vallen, met ook daarvoor een aantal recepten.

Daarnaast is het erg mooi vormgegeven, met foto's waarvan je gaat watertanden: een aanrader! (hoewel ik ook zeker het boek van Ben Klok: De Veganistische Keuken niet wil vergeten! vanwege de smakelijke recepten, duidelijke uitleg en originele ideeën. O.a. alternatieve zuivel, snacks en sauzen. Met index, lijst van voedingsstoffen, zuur- en basevormende voedingsmiddelen).

Wemba

Vega! van Lorna Sass
« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2002, 01:16:00 »
Ik vind Lorna Sass een van de beste kookboeken schrijvers. Dit is niet mijn favoriete boek van haar, maar toch beter dan de meeste veganistische boeken die er te verkrijgen zijn.
Behalve recepten geeft Lorna Sass altijd heel veel kooktips, wat elk boek van haar waardevol maakt.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vega! van Lorna Sass
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2003, 14:31:33 »
Leukleuk. Ik heb het boek gisteren van een certain lieve meneer gehad (en dat terwijl ik niet van kadootjes hou haha) en het ziet er leuk uit, ook van binnen ;)

De auteur is zelf toch vega... en ze schrijft onder andere voor the New York Times en voor the vegetarian times

mirte

« Reactie #9 Gepost op: 28 februari 2003, 11:26:09 »
Ik heb het boek en het is erg hip maar wel leuk.
De "pompoen met spinazie en marokkaanse kruiden" was heerlijk evenals de "zoete polenta met walnoten". Het zijn geen standaard recepten die je in elk kookboek terug vindt en daarom zeker een aanwinst. Enige nadeel vond ik de prijs; je krijgt relatief weinig recepten voor bijna 20 euro.

Offline maud

• 373
« Reactie #10 Gepost op: 09 mei 2003, 17:02:06 »
Het heeft misschien mooie plaatjes maar ik vind de gerechten veel te ingewikkeld en veel werk!

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2003, 09:52:16 »
Ziet er idd leuk uit, maar iets te überhip in mijn simpele ogen. Heb hem nu al een tijdje maar er nog niks uit gekookt, zal vanavond eens kijken of het me lukt.
:witch2:

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #12 Gepost op: 13 mei 2003, 00:07:37 »
Kwam een kortingsbon voor dit boek tegen in n.b. het tijdschrift van het ziekenfonds(dat was nog maar kort geleden onvoorstelbaar m.i.!) Ik denk dat ik het ga kopen...niet dat ik veganist zal worden, maar vegetarismeverlater af en toe...
de tuin: dat ben ik

Wemba

« Reactie #13 Gepost op: 04 juli 2003, 04:03:43 »
De auteur is zelf toch vega
Niet meer. Ze eet nu vis.

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #14 Gepost op: 04 juli 2003, 10:45:22 »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline animal lover

• 592
« Reactie #15 Gepost op: 06 september 2004, 18:40:05 »
Ik heb hem besteld ;D Lijkt me een heel mooi boek met veel nieuwe ideeën. Het is niet zo dat ik veganist wil worden,maar zo af en toe veganistisch eten kan geen kwaad.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.