Vegatopia Forum

Thais vegetarisch in Amsterdam

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Thais vegetarisch in Amsterdam
« Gepost op: 24 januari 2003, 14:28:11 »
Ik heb echt een geweldige aanrader. Toen ik nog vleeseter was kwam ik er al wel eens, maar ik heb nu ontdekt dat Thai Food aan de kloveniersburgwal (tegen nieuwmarkt aan) echt geweldige vegetarische schotels heeft!  :D Geweldig! Je kan daar eten: het is heel klein, niet gezellig aangekleed, maar je zit wel meteen in de keuken, je kan ook afhalen! Ideaal!
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2005, 21:58:17 door Sånder »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Apraxia

• 992
Re:Thais vegetarisch in Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2003, 03:14:45 »
Heb je gevraagd of ze er vissaus inpleuren zoals bij veel Thaise restaurants?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2003, 13:33:00 »
ik heb gevraagd hoe 'vegetarisch' het was: ze zeiden 'geheel' vegetarisch!
Die loempia's HEERLIJK

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #3 Gepost op: 04 februari 2003, 22:38:11 »
Oh ik ben vandaag weer bij de Thai geweest. Het heet 'thai food' (ja lekker makkelijk  :thumbsup: ) en ze hebben afgezien van die vegetarische schotel waar ik het eerder over had ook nog een aparte vegetarische kaart! Geweldig... helaas kwam ik hier wel achter nadat ik dezelfde (ook wel vegetarische) schotel (en loempiaatjes) had besteld als de vorige keer. Dus die moet ik nog uitproberen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 07 september 2004, 22:53:46 »
ik ben laatst weer bij White Elephant op de van Woustraat 3 geweest. Leuke tent. Ze hebben een stuk of 5 vegetarische hoofdgerechten. Ik ben erg weg van de hartige kokossoufle, maar andere gerechten zijn ook lekker. Ze zijn hier net wat origineler dan bij andere thais, ook wat duurder, maar voor de vegetarische hoofdgerechten valt dat weer mee: 13 euro ongeveer.
Je krijgt ook een vegetarische amuse.
,,,,فلافل

Corrupted

« Reactie #5 Gepost op: 08 september 2004, 17:01:05 »
Daar bij de nieuwmarkt/kburgwal zitten toch verschillende Thai's naast elkaar? Jij bedoelt die kleine waar ze tofu wokken op een meter van je tafel? Leuke tent ja, lekker eten, en ik kreeg gratis extra rijst. Ze hebben verschillende vegan dingen.

En die vissaus overal, dat waren toch vooral Japanners :)
« Laatst bewerkt op: 08 september 2004, 17:01:58 door Corrupted »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #6 Gepost op: 08 september 2004, 20:54:18 »
dat is de kleine Bird op de zeedijk 77. Het is er vaak erg vol en warm. Ietsje duurder maar nog steeds niet duur en veel ruimer is de grote Bird er tegenover: Zeedijk 72. Best leuk om snel een hapje te eten, niet origineel, maar nix mis mee.
Ze hebben ook een site www.thai-bird.nl
,,,,فلافل

Corrupted

« Reactie #7 Gepost op: 09 september 2004, 17:33:26 »
Nee, ik bedoel echt diegene op de nieuwmarkt/kburgwal hoor, die waar keuken, balie en tafels in een ruimte zo groot als een studentenkamer bij elkaar zitten. Twee deuren verder op de Nieuwmarkt zit ook nog een Tai namelijk.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8 Gepost op: 09 september 2004, 18:35:16 »
Nee, ik bedoel echt diegene op de nieuwmarkt/kburgwal hoor, die waar keuken, balie en tafels in een ruimte zo groot als een studentenkamer bij elkaar zitten. Twee deuren verder op de Nieuwmarkt zit ook nog een Tai namelijk.

oh ja die op het hoekie?
,,,,فلافل

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #9 Gepost op: 10 september 2004, 08:24:29 »
als je vanaf de kloveniersburgwal komt en dan aan de kant van de gracht (de 'damzijde'  ipv 'jodenbree' zijde, zelfde kant als het bushuis, bekend?) naar de nieuwmarkt loopt dan zit het vlak voor het plein. Met een knal geel uithang bord 'thai food' of 'thai fast food' ofzo. het zit idd op een soort hoekje, bij een steegje...
lekker duidelijk  ???

Offline Ona

• 271
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2004, 09:33:26 »
ik ben laatst weer bij White Elephant op de van Woustraat 3 geweest. Leuke tent. Ze hebben een stuk of 5 vegetarische hoofdgerechten. Ik ben erg weg van de hartige kokossoufle, maar andere gerechten zijn ook lekker. Ze zijn hier net wat origineler dan bij andere thais, ook wat duurder, maar voor de vegetarische hoofdgerechten valt dat weer mee: 13 euro ongeveer.
Je krijgt ook een vegetarische amuse.

The White Elephant is inderdaad geweldig. Een stuk verderop op de van Woustraat zit Khorat Thai. Die is minstens evengoed en erg mjummie. Ze doen niet veel voor elkaar onder maar het scheelt toch gauw zo'n 4 euries. Ook echt een aanrader dus!

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #11 Gepost op: 17 maart 2005, 21:40:52 »
Oh ik ben vandaag weer bij de Thai geweest. Het heet 'thai food' (ja lekker makkelijk  :thumbsup: ) en ze hebben afgezien van die vegetarische schotel waar ik het eerder over had ook nog een aparte vegetarische kaart!

:bonk: t heet helemaal geen thai food, maar Raan Phad Thai, t zit op kloveniersburgwal nr. 18.
Ik zal binnenkort nog even een recensie schrijven voor de restaurantgids.

Offline Ona

• 271
« Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2005, 17:14:48 »
Gisteren bij Bird (Thais restaurant, niet de snackbar) gegeten. Ik heb daar al 1 keer eerder gegeten. Eigenlijk was ik van plan om te gaan koken maar aangezien we overdag op een terrasje op de nabijgelegen Nieuwmarkt zaten en het gewoon veeeeeel te warm was hadden we besloten om naar onze favo Thai in die buurt te gaan. We moeten namelijk met enige regelmaat naar de Thai. Verslavingen moet je onderhouden nietwaar. ;)

Vriend had: Geroosterde tofu met Thaise basilicum en pepertjes.
Ik had: Gemengde groenteschotel met cashewnoten.

Het had weer een erg hoog mjum-gehalte. :P En vriendlief is nogsteeds overtuigd vageterier.
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2005, 17:17:01 door Ona »

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2006, 12:57:39 »
Nou ja, niet meer vandaag, maar zaterdag. Bij Rakang, een Thais restaurantje in Amsterdam. Net voor wij weggingen kwam presntator Danny Rook informeren of er een tafeltje vrij was, maar hij werd nog een kwartiertje de kou ingestuurd, waar niemand minder dan topvisagist Leco Zadelhof op hem stond te wachten. Die hebben toch niks met elkaar? Leco was toch met de broer van de vriendin van dat meisje van Zusje Voogd? En dat meisje was dan weer zwanger van die broer van haar vriendin. Van de vriend van Leco dus, die... eh, nou ja... Over het eten. Hè, nu even geen tijd meer voor. Later!

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2006, 17:19:52 »
Het was heel aardig, al ben ik er ook weer niet superenthousiast over. Het begon heel goed met mini-loempiaatjes met een verrukkelijk zoete saus, maar daarna kwam er een noedelsoep die zo godvergeten heet was dat je amper nog wat anders proefde. Het was dat ik zag dat het toch echt glasnoedels waren die erin zaten, anders had ik gezworen dat het rode-peper-bami was. De pittige salade met komkommer, paprika en tahoe (en nog 't een en ander, maar wat dat was ben ik vergeten), was weliswaar ook vrij heet, maar het drukte niet alle andere smaken weg. De roergebakken groenten in sojasaus waren heel oké; het roomijs met gebakken banaan en honing was super.

Foul Smelling Pig

« Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2006, 22:16:28 »
Owww, ik ben dol op Thais...

Hoewel Amsterdam voorzien is van een ruime hoeveelheid Thaise eetgelegenheden wil ik jullie attenderen op een erg prettig Thais restaurant iets buiten Amsterdam. De gelegenheid in kwestie zit in Haarlem en heet Phang-Nga Bay. Er is een ruime keuze uit zeer uiteenlopende vegetarische hoofdgerechten die allemaal even mjummie zijn. De ananas-mango-lychee schotel of de in bananenblad gestoomde groenten in groene curry springen er wat mij betreft helemaal uit. Qua voorgerechten is de keuze wat minder (twee soepjes en tofusate meen ik uit m'n hoofd). En dat gefrituurde ijs, owwww...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16 Gepost op: 12 juni 2006, 11:19:15 »
Gisteren geweest bij Me Naam Naan in de Koningsstraat in A'dam (Nieuwmarkt buurt). Op het miniterras groene curry gegeten, erg lekker, helemaal zoals ie hoort te zijn.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17 Gepost op: 24 november 2006, 16:12:01 »
Woensdag in White Elephan in Amsterdam in de Van Woustraat gegeten. Opeens stond niks veggie's meer op de kaart. Wat bleek: er was een aparte veggie kaart. Maar.... daar was er maar 1 van en die bekeek een ander, kon ik 15 minuten gaan zitten wachten.
De groene curry was lekker, maar ik weet niet, het leek wel of er vissaus in zat, maar dat is toch niet echt goed voor te stellen, als je helemaal een aparte veggie lijst hebt doe je dat toch niet.
Merkwaardig.
En eerder was ik nog wel zo lyrisch over White Elephant.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18 Gepost op: 31 januari 2007, 22:37:29 »
Rode curry (er was geen veggie groene) bij Sawaddee Ka aan de Amsterdamse Overtoom. Lekker.
Wel had ik weer t idee dat er vissaus door heen zat, maar laatst had ik dat ook al bij een andere goede Thai, dus ik denk toch dat het een kruid is, uit het feit dat er wel groene curry was, maar niet in veggie variant, nam ik aan dat die groene niet veggie was, en dat ze daar dus heel goed doorhadden wat ze wel en niet aan veggies moeten serveren.
Zelf binnenkort maar weer eens curry maken om te kijken of ik dan ook iets geks proef.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #19 Gepost op: 27 september 2007, 14:20:08 »
Gister bij Sawade Ka op de Amsterdamse Overtoom. De Groene curry was van de kaart. Eigenlijk wel goed ook, want ik neem zowat altijd Groene curry bij Thaise restaurants, om dan vervolgens te vermoeden dat er miniscule hoeveelheden vissaus in de currypasta zitten.
Nu dus es Rode curry genomen, met knapperige groenten en tofu. Lekker was die  :D
« Laatst bewerkt op: 27 september 2007, 14:20:42 door Selly »
,,,,فلافل