Vegatopia Forum

Crisis in de Horeca

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Crisis in de Horeca
« Gepost op: 02 september 2008, 18:21:51 »
Paul Gelders van GaultMillau voorspelt binnenkort talrijke faillissementen bij restaurants, vooral die net onder de absolute top.
Dat vermoeden lijkt me terecht. Veel meer mensen gaan uit eten dan vroeger, maar ook het aantal restaurants is erg gestegen. Bovendien let de cliënt meer op zijn centen en vermijdt apéritifs,  digestifs, onbetaalbare kasteelwijnen en andere duurmakers. Ook qua prijs-kwaliteit van de gerechten zoekt men het scherpste van de snee.
Het is een onvermijdelijke evolutie, die je een sanering zou kunnen noemen, maar prettig voor de betrokkenen en hun leveranciers is het niet.
In dit onheilsklimaat gaat Chef Bellings (overigens ook al eens failliet gegaan) nu in een Gordon Ramsay-achtig programma op VTM goede raad geven aan slabakkende restaurants.
« Laatst bewerkt op: 02 september 2008, 18:22:40 door karl »

Re:Crisis in de Horeca
« Reactie #1 Gepost op: 02 september 2008, 18:50:05 »
Sla moet ook helemaal niet gebakken worden. :)
« Laatst bewerkt op: 02 september 2008, 18:50:20 door Compli@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline greet

• 2.671
« Reactie #2 Gepost op: 02 september 2008, 19:14:55 »
in de krant vandaag: de comme chez soi geeft korting op zijn wijnen.
solden tot -30%

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #3 Gepost op: 02 september 2008, 19:18:19 »
Sla moet ook helemaal niet gebakken worden. :)

Wel hoor.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Kiwi

« Reactie #4 Gepost op: 02 september 2008, 19:28:29 »
 :yes:

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 03 september 2008, 09:42:41 »
in de krant vandaag: de comme chez soi geeft korting op zijn wijnen.
solden tot -30%

Wijnen werden vroeger ook dikwijls veel te duur verkocht en moesten de recette goed maken. Dat kon toen het aanbod schaars was en vooral uit exclusieve Franse wijnen bestond. Nu er een (over-)
aanbod van wereldwijnen is, en iedereen ook regelmatiger wijn drinkt en wijn als iets minder exclusief wordt beschouwd, zijn hoge prijzen (x 3,5 of 4 de inkooppprijs) niet meer verantwoord.
Als je ziet hoe betaalbaar goede wijn (zonder grote namen) geworden is lijkt me een prijs van 16 tot 20 euro voor een eenvoudige wijn op restaurant toch mogelijk. Je komt echter vele zaken tegen waar men pas start vanaf 25 euro.
Er valt ook iets voor te zeggen om (terug) meer bier te drinken bij het eten, er wordt beweerd dat dit terug in opmars is, en in elk geval de brouwerijen werken er aan.

« Reactie #6 Gepost op: 03 september 2008, 21:28:14 »
« Laatst bewerkt op: 03 september 2008, 21:29:34 door Compli@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner