Vegatopia Forum

Favo kookboek

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Favo kookboek
« Gepost op: 19 augustus 2008, 22:19:35 »
Ik weet niet of dit onderwerp hier hoort, maar wat is het kookboek waar je het meest uit kookt?
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Favo kookboek
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2008, 07:05:09 »
Geen boek maar een site: webchef. Daar tik ik ter inspiratie de ingredienten wel eens in waarmee ik wil koken. Vervolgens kook ik nooit de suggestie van de chef maar ik doe er wel ideeen op.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2008, 11:31:03 »
Op dit moment Vegan with a Vengeance, omdat ik die net nieuw heb en alles wat ik er uit maak heerlijk is. Maar ik krijg binnenkort weer een nieuw kookboek, dus we zullen zien... (tot mijn schande maak ik ook best veel dingen uit de Allerhande, trouwens)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Favo kookboek
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2008, 11:36:28 »
Heb veel recepten gemaakt uit de Vegatarische stamppotten en ovenschotels-kookboek van AH. Makkelijk en lekker en je hebt er nooit veel ingredienten voor nodig. Maar de laatste tijd heb ik er niet vaak iets van gemaakt.

Allerhande of de AH-site bekijk ik ook vaak. Of andere sites, zoals die van Annemieke, Vegatopia natuurlijk of als ik een recept via Google vind (via ingredienten of soort recept (bijv couscoussalade). Soms combineer ik er ook gewoon twee of meer.

Verder heb ik redelijk wat boeken, waar ik zo af en toe wat uit maak. Bijvoorbeeld Vegan with a vengeance. En natuurlijk het Vegatopiakookboek!
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2008, 11:39:20 door LL de Ling »

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2008, 13:12:47 »
Ik kijk ook erg vaak op de AH-site. Gemakszucht, want je kan daar zo makkelijk zoeken op een bepaals ingrediënt. Ik maak ook regelmatig wat uit 'veggie hoofdgerechten' van Worldfood en uit diverse andere kookboeken die ik hier heb staan.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Favo kookboek
« Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2008, 13:26:01 »
Ik kook amper meer uit kookboeken, het is tegenwoordig vooral koken uit repertoire voor mij.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2008, 15:14:44 »
Ik heb  nog maar iets van drie kookboeken, maar dan ga ik voor het grote vegetarische kookboek. Is zal/oranje met asperges op de voorkant. Meestal zoek ik recepten op internet of haal ik ze uit tijdschriften van de supermarkt.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2008, 15:15:35 »
Ik heb  nog maar iets van drie kookboeken, maar dan ga ik voor het grote vegetarische kookboek. Is zal/oranje met asperges op de voorkant. Meestal zoek ik recepten op internet of haal ik ze uit tijdschriften van de supermarkt.


ps: Vegetarisch vanaf de wieg wil ik nog wel hebben om lekkere dingetjes strakjes voor dochterlief te maken.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Favo kookboek
« Reactie #8 Gepost op: 20 augustus 2008, 15:25:30 »
maar dan ga ik voor het grote vegetarische kookboek [...] met asperges op de voorkant.
De bekende Könemann...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Favo kookboek
« Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2008, 15:30:08 »
maar dan ga ik voor het grote vegetarische kookboek [...] met asperges op de voorkant.
De bekende Könemann...

Wie heeft het niet? (Ik heb het boek al eens 3 keer op een verjaardag gekregen, kon het gelukkig ruilen...). Maar ik heb er echt nog nooit iets uit gemaakt. Nooit.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #10 Gepost op: 20 augustus 2008, 15:40:26 »
Er is een toetje/taart-iets, met een bodem van koekjes, kokos en kersen, dan een geel laagje en dan een laagje chocola: heeeeeel lekker, en ik heb het vaak gemaakt voor de mensa van de studentenvereniging.
Incidenteel ook wel andere dingen er uit gemaakt. Ik krijg bijna zin om hem nu te gaan doorbladeren, maar ga toch uit eten vanavond ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Favo kookboek
« Reactie #11 Gepost op: 20 augustus 2008, 16:04:51 »
maar dan ga ik voor het grote vegetarische kookboek [...] met asperges op de voorkant.
De bekende Könemann...

Wie heeft het niet?
Ik!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #12 Gepost op: 20 augustus 2008, 16:12:36 »
maar dan ga ik voor het grote vegetarische kookboek [...] met asperges op de voorkant.
De bekende Könemann...

Wie heeft het niet?
Ik!



Zie je ze vaak voorbijkomen op het werk?
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2008, 16:12:55 door Hizikigrrrl »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Favo kookboek
« Reactie #13 Gepost op: 20 augustus 2008, 16:15:47 »
Net vaak genoeg om 'm wel te kunnen hebben.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #14 Gepost op: 20 augustus 2008, 16:19:54 »
zo'n Hongaarse schotel, die erin staat is toch wel een gerecht dat ik regelmatig maak.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Favo kookboek
« Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2008, 18:45:44 »
Ik kook amper meer uit kookboeken, het is tegenwoordig vooral koken uit repertoire voor mij.

Ragout van linzen, prei en courgettes uit Claudia Roden.
,,,,فلافل

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2008, 19:51:13 »
Ik kook amper meer uit kookboeken, het is tegenwoordig vooral koken uit repertoire voor mij.

Ragout van linzen, prei en courgettes uit Claudia Roden.


 ;D
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Favo kookboek
« Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2008, 20:18:41 »
Ik kook amper meer uit kookboeken, het is tegenwoordig vooral koken uit repertoire voor mij.

Ragout van linzen, prei en courgettes uit Claudia Roden.


 ;D
En ik dacht dat vrouwen zo goed waren in het lezen van subtiliteiten... :nooo:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Favo kookboek
« Reactie #18 Gepost op: 22 augustus 2008, 12:31:39 »
Op dit moment Vegan with a Vengeance, omdat ik die net nieuw heb en alles wat ik er uit maak heerlijk is. Maar ik krijg binnenkort weer een nieuw kookboek, dus we zullen zien... (tot mijn schande maak ik ook best veel dingen uit de Allerhande, trouwens)


Vegan with a vengeance& the asian vegan kitchen, zo nu en dan afgewisseld met 2 boeken van Rose Elliot
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2008, 12:32:57 door Djooiss »
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo kookboek
« Reactie #19 Gepost op: 22 augustus 2008, 13:01:10 »
Volgens mij mis ik een hoop doordat mijn engels niet zo goed is dat ik een Engels recept kan volgen. Best jammer :(

Ik heb trouwens wel een Duits vegetarisch kookboek, maar dat ik daar vaak uitgekookt heb,nee
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2008, 13:03:39 door animal lover »
Vegetariër, die flirt met het veganisme.