Dank jullie wel! Hier kan ik wel iets mee!
Met portobello, cantherellen, shi take heb ik nog niet geëxperimenteerd. Heeft iemand een geschikt recept met die paddestoelen voor een vleesvervanger met beet?
Ik dacht ook: ik ga eens proberen die paddestoelen in lucifertjes te snijden, ze te bakken en dan weer aan elkaar te lijmen (wat zou ik daarvoor kunnen gebruiken als ei uitgesloten is?)
... lekker gebakken tempé, ... , dan zeer heet frituren ... het is dan heerlijk knapperig, maar de vleesbeet is het nog niet helemaal.
Ik heb tempé altijd gebakken in een koekenpan. Ik ben benieuwd of het anders smaakt als ik het frituur. Bedankt! Ik ga dat proberen.
Zelf seitan maken en dan in de oven doen in plaats van koken.
De Seitan die ik gemaakt had door het te koken was erg sponzig, nogal als brood. Bedankt voor je tip het in de oven te doen. Dat ga ik proberen. Hoe lang en bij welke temperatuur moet de seitan dan in de oven, heb je daar enig idee over?
... 'k geloof ook niet dat ik hem erg mis, die vleesbeet....
Het gaat me ook niet om de "vleesbeet", maar om de tast die voedsel geeft. Ik vind dat een aspect van voedsel dat te weinig aandacht krijgt naast smaak, geur en kleur van voedsel. De tast, mondgevoel kan zoveel aspecten hebben: zacht, hard, soepel, elastisch, knapperig, taai, sappig, droog, ruw, glad, enz.