Vegatopia Forum

Maharaja - Nijmegen

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Maharaja - Nijmegen
« Gepost op: 04 februari 2008, 15:06:05 »
Binnenkort opent Maharaja in Nijmegen.

Ik kwam er langs fietsen en de site belooft veel goeds. Ben benieuwd. Ik denk dat ik in de eerste week al wel langs ga met de kortingsbon ;)
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2008, 13:48:37 door Sander »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re:Maharaja - Nijmegen
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2008, 09:50:33 »
Vandaag is het dan officieel echt zo ver, de opening werd natuurlijk uitgesteld, hopelijk vandaag niet. Ik ga er na het sporten naar toe met Momo, die hier ooit wel eens kwam.
« Laatst bewerkt op: 05 maart 2008, 10:31:31 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #2 Gepost op: 06 maart 2008, 10:13:15 »
Gisteren dus bij Maharaja geweest. Het is gevestigd in een oude winkel, dus de entree is een beetje maf. Er is een enorme schuifdeur die automatische opengaat als je binnenkomt. Hoewel het de openingsavond was, was er wel plek om te zitten. Het tafeltje moest nog wel afgeruimd worden. Geen probleem.
De kaart was een curieuze mix van Hollands (stamppot), Indiaas, Mexicaans en Surinaams en Chinees.(maar wel alles vegetarisch!) We namen beiden roti. Prima eten, maar wel weinig. (en een tikkeltje droog). Omdat het niet zo veel was, wilde ik nog een toetje. We vroegen wat cassave was, want we konden er geen toetje bij voorstellen. De serveerster vond het wel grappig dat wij dat vroegen, want we waren niet de eerste. Het was ook geen toetje, maar het waren cassavecrackers. Foutje in de kaart. Dan maar een bananasplit. Lekker ouderwets.

Conclusie, ik ga er denk ik niet snel meer eten, want echt gezellig is het niet. Maar voor afhaaleten is het prima. Ik zal er zeker wel vaker iets halen, ik ben erg benieuwd naar het Indiase eten.
« Laatst bewerkt op: 06 maart 2008, 10:14:20 door LL de Ling »

Sofia

« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2008, 15:05:02 »
Ah, dus ze zijn eindelijk open? Een half jaar geleden woonde ik in die straat en was wel benieuwd, heeft wel lang geduurd dan, voordat ze open gingen.

Misschien binnenkort een keertje wat gaan eten..  :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2008, 21:38:08 »
Vandaag heeft mijn vriend wat gehaald. Prima eten, met kouseband, tofu en nepkip. Ze zijn wel raar daar. Ineens flink duurder geworden en de studentenkorting vermeld op de site ging niet op, want er kwamen pas 1 april studentenmenu's.

Wel kregen we korting want hij was er zeker van dat hij mijn vriend kende ... Ach ja, het was ok, maar mag nog steeds wel iets meer zijn.

Carin

« Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2008, 22:58:16 »
Afgelopen donderdag hebben we heerlijk veganistich gegeten bij Maharaja in Nijmegen. :)
Er zijn ontzettend veel veganistische gerechten en verder enkele vegetarische gerechten op de kaart. Vreemd vind ik het dat er op de  site geen V achter de naam staat.
Weet iemand wat hiervan de reden is?

Daarnaast nog een leuk wetenswaardigheidje over dit restaurant. We zijn in maart hier wezen eten. Het eten was toen al goed. Nu hebben ze een nieuwe kook in dienst die kan geweldig koken. Soms kom je dergelijke koks tegen maar deze man die kookt alsof hij tovervingers heeft.

Kiwi

« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2008, 18:09:09 »
Vreemd vind ik het dat er op de  site geen V achter de naam staat.
Weet iemand wat hiervan de reden is?

Nee, waarschijnlijk gewoon vergeten. Ik heb het nu aangepast, bedankt voor de melding. :)
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2008, 18:09:25 door Kiwi »

Offline Purplehippie

• **
  • 60
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 01 december 2008, 14:32:10 »
Inmiddels is er wel studentenkorting (heb vorige week een kortingsbon gekregen na een etentje): 10 of 15% eraf, best de moeite waard.
Het eten blijf ik er ook heerlijk vinden, ben sowieso erg fan van Indiaas eten, dus een restaurant waar ze èn Indiaas eten serveren, èn alle gerechten vegetarisch zijn, èn alles ook nog eens heel erg goed bereid is èn in flinke porties kan, kan bij mij niet meer stuk :)
Oh, en veel kan ook op verzoek veganistisch worden bereid, extra pluspuntje voor iemand die zuivel e.d. probeert te mijden.
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Offline Dick

• 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
« Reactie #8 Gepost op: 08 februari 2009, 23:46:36 »
Pas geleden hier zeer lekker (veganistisch) gegeten, zeer schappelijke prijzen en een zeer fijne bediening.
Wij waren met zijn zessen, vooraf, hoofdgerecht, bijgerechten en drankjes (thee, koffie, fris, alcoholvrije wijn en alcoholvrije bier) voor totaal €  121, =.
De entree is wel vreemd maar nu wel wel mooi gemaakt. De eerste meters van de zaak mag namelijk niet van de gemeente gebruikt worden om te eten.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Carin

« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2009, 12:15:21 »
1 maart waren we voor de deur maar toen was het restaurant gesloten en het bordje open hing op de deur.

Bestaan ze nog wel?

Offline Dick

• 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2009, 17:31:42 »
1 maart waren we voor de deur maar toen was het restaurant gesloten en het bordje open hing op de deur.

Bestaan ze nog wel?

I.v.m. vakantie zijn zij van 1 maart tot 1 april 2009 gesloten!
Staat op de website.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Purplehippie

• **
  • 60
« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2009, 13:49:11 »
Ja, daar kwamen wij ook achter toen we al watertandend voor een dichte deur stonden :( Lijkt me financieel een riskant iets, je zaak een hele maand dichtgooien...
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2009, 22:15:01 »
Vrijdag ben ik met een vriendin in Nijmegen (we gaan naar Doornroosje! Voor 't eerst :D); ik heb zo'n vaag vermoeden dat het Maharaja gaat worden, maar we bekijken 'r nog even.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13 Gepost op: 30 maart 2009, 10:02:23 »
O leuk! Maharaja zit wel in het centrum, terwijl Doornroosje er wat uit zit. (weet je waarschijnlijk al, maar voor de zekerheid).  Let dus wel op de tijd en op vervoer (als je met OV gaat, zou ik een OV-fiets pakken).

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #14 Gepost op: 30 maart 2009, 20:10:34 »
Ha, bedankt voor de tips!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Purplehippie

• **
  • 60
« Reactie #15 Gepost op: 08 april 2009, 13:16:05 »
Ik ga vanavond Maharaja afhalen, heb nu al trek ;)

Offline Madelief

• **
  • 32
« Reactie #16 Gepost op: 15 april 2009, 20:30:46 »
Hopelijk waren ze (van de Maharaja) toen al terug van vakantie, want ze waren dicht tot 8 april.

Een vraag voor de mensen die er al hebben gegeten, wat moet ik me voorstellen bij 'vegetarische kip'?

Kiwi

« Reactie #17 Gepost op: 15 april 2009, 20:45:06 »
Ze waren dicht tot 1 april, las ik hier. :P
Vegetarische kip is waarschijnlijk gemaakt van gluten (geheel plantaardig dus) en lijkt qua uiterlijk, smaak en textuur op echte kip.

Offline Madelief

• **
  • 32
« Reactie #18 Gepost op: 16 april 2009, 16:29:35 »
Op de site van de Maharaja zelf stond 8 april, maar doet er verder ook niet toe. :)

Ben benieuwd, binnenkort maar eens proberen. Ik wist niet zo goed of ik moest denken of het in de buurt kwam van Quornstukjes of wat anders.

Offline Purplehippie

• **
  • 60
« Reactie #19 Gepost op: 19 april 2009, 17:37:51 »
Ze zijn weer open :) De vegetarische kip bij Maharaja is idd zoals Kiwi beschrijft. Als je ooit zo'n vegetarische 'halve haan' bij een toko hebt zien liggen, dan weet weet je wat ermee wordt bedoeld. Het heeft zelfs nep-kippenvel (dus van die puntjes) en scheurt net zoals echte kip langs een soort van vezelstructuur. Het klinkt nu misschien een beetje ranzig, maar het smaakt echt heel erg lekker, vooral omdat het echt 'bite' heeft, iets wat een tofublokje toch vaak mist. Overigens hebben ze ook vega-garnalen, maar het is voor mij te lang geleden dat ik garnalen heb gegeten om te kunnen beoordelen of die echt erop lijken. Wel ook erg lekker iig. Mgoed, dat ik fan ben van Maharaja was geloof ik al duidelijk  ;)