Vegatopia Forum

Hasselt

Offline Brent

• 600
  • Geslacht: Man
Hasselt
« Gepost op: 02 februari 2005, 08:00:49 »
Ik ben gisteren met de collega's gaan eten bij "sardegno di Angelo", een Italiaans restaurant in Hasselt. Ik kreeg uiteindelijk een lauwe pizza met rauwe tomaat,ajuin en één reepje paprika. :pukey: Ze hadden misschien ergens gehoord dat vegetariërs alleen maar rauwkost eten? De bediening was trouwens ook vrij bot.

Offline Brent

• 600
Re:Hasselt
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2006, 17:24:34 »
Gisteren verjaardagsetentje bij Café Latino in Hasselt. (www.cafelatino.be) Verschillende vegeopties. Ik nam zelf de taco's gevuld met Braziliaanse groenten en guacamole.
Achteraf nog mojito's en caipireinha's  :kwijl:

Offline Brent

• 600
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2007, 10:13:51 »
Restaurant Mexico in Hasselt. Over hun naam hebben ze echt geen nachten  nagedacht. Het is dus Mexicaanse keuken. Ze hebben een stuk of 8 vegaopties op de kaart staan dus die mag wel mee op het vegatopia restaurantlijstje staan. Ik at deze keer chili sin carne. Nog een pro: de porties zijn megagroot. Zelfs ik kreeg niet alles op.

Offline Nick

• 578
« Reactie #3 Gepost op: 08 juni 2007, 15:05:21 »
Deze week bij De Levensboom in Hasselt.
Alhoewel het hoofdgerecht heel lekker was zonk het in het niet bij het zàlige dessert! Een zogezegde tiramusi, helemaal niet gelijkend op een échte maar heerlijk!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Brent

• 600
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2007, 17:57:56 »
Alhoewel het hoofdgerecht heel lekker was zonk het in het niet bij het zàlige dessert! Een zogezegde tiramusi, helemaal niet gelijkend op een échte maar heerlijk!

Wij gaan ook wel regelmatig bij Rikske eten. Altijd wel lekker, al zijn de porties wel vrij magertjes, maar da's Rik ook tuurlijk.

Offline Nick

• 578
« Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2007, 13:30:20 »

Wij gaan ook wel regelmatig bij Rikske eten. Altijd wel lekker, al zijn de porties wel vrij magertjes, maar da's Rik ook tuurlijk.
Ja, dat is waar, in vergelijking met bv. De Bron krijg je weinig voor je geld.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Brent

• 600
« Reactie #6 Gepost op: 21 juni 2007, 09:20:10 »

Ja, dat is waar, in vergelijking met bv. De Bron krijg je weinig voor je geld.

Jammer wel dat Rik ook vis serveert, maar ja, we zullen maar niet teveel klagen want het is zowat het enige vegetarische restaurant in Hasselt en omstreken.

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2008, 11:49:52 »
Gisteren met het vriendje gaan eten in de Florian (italiaans georiënteerd restaurant) in Hasselt, BE.

Ruime vegetarische keuze, mèt keuze op het suggestiebord. O.a. lasagne met paddestoelen, pasta met pesto en mozarella, ... Ik nam een slaatje met warme brie.
(vriendje nam tagliatelli met paddestoelen en kip)

Grote hoeveelheden op je bord en voor een goede prijs. (zowat alle hoofdgerechten kosten 11 euro). Ook heb je de keuze voor verse (+2 euro)/gewone pasta.

Superrestaurant!! Heb er trouwens ooit eens pisang- en batida-ijs gegeten >> MMMmm!! (en tipsy achteraf ;))

Offline IneN

• 873
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2008, 14:15:35 »
Hier het verslag van mijn verjaardagsetentje (ook vriend, zus van vriend, en broer van vriend waren jarig, dus etentje met zijn familie)...

Vrijdagavond, in Pizza Pasta e Basta.

Zoals de naam zegt, er is enkel keuze uit pizza en pasta. (waar ik niet zo voor ben, maar ik had het restaurant niet gekozen, wel de zus van mijn vriend, die al uitgebreid rekening had gehouden met mijn vegetarisme).

Wel een héél ruime keuze; zo'n 20 pastagerechten (ongeveer 5 vegetarische, maar volgens mij kan je de niet vegetarische, ook zonder vlees vragen) en zo'n 35 pizza's (zeker 7 vegetarische, en met pizza's kan je altijd wat switchen, plus je kan er zelf je eigen pizza samenstellen!!).

Als amuse waren er olijfjes en brood met balsamico IN olie (ziet er heel speciaal uit trouwens, en was heel erg lekker).

Als voorgerecht kwamen er (voor 7 personen) 2 grote borden met tomaat-mozarella, rucola, pesto-blokjes (had ik nog nooit gegeten, en ze waren heerlijk!), en nog een schare aan vlees en vis (waar ik dus niet verder op in ga :)).

Als hoofdgerecht at ik penette alla rucola: tricolore penne met look, verse tomaten, mozarella en parmezaan.
Het eten was lekker, maar ik merkte (bij iedereen trouwens) op dat er heel weinig saus over de pasta lag (eigen aan de italiaanse keuken, maar ik ben er geen fan van ;)).
Ook dacht ik bij tricolore penne, drie kleurtjes penne te krijgen, maar het was enkel de gewone (geen groene of rode penne). Maar goed.
(en nog iets; zijn tomaten -behalve gedroogde- niet altijd vers? :))

De pizzas waren gigantisch en zagen er (bij het lichtelijk gebrek aan saus op de pasta) ongelofelijk goed (en beter dan de pasta) uit!!
Mijn vriend kreeg de zijne in ieder geval niet op, en dat wil al wat zeggen ;)

Als nagerecht namen we tiramisu, die ik niet zo erg lekker vond, hij was nogal droogjes (mijn oma kan beter, maar dat is kwestie van smaak, denk ik).

Bij het eten werd er superlekkere witte wijn geschonken, wat het geheel nog beter maakte.
Ook het restaurant zelf was ingericht zoals ik het graag heb, beetje kitsch (met lusters en veel wit en 'kristallen' glazen enz) en toch modern.
De bediening was vriendelijk en heel erg bereidt uit te leggen wat de gerechten inhielden (vb. 'wat is hartelijke tomatensaus' enz).

Er werd niet meer op mijn vegetarisme ingegaan (helaas werd er wel nog gepraat over jagen, wat mij serieus op de zenuwen werkte na een tijdje, aangezien maar 1 persoon van het gezelschap jager was, en het over het algemeen een zielig gebeuren is).
Al bij al werd het een zeer geslaagde (beetje tipsy) avond.

Aanrader als je van pizza en pasta houdt, maar ik ga er denk ik (om die reden), niet meer terug.

http://www.pizzapastabasta.be/index2.html
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2008, 14:25:03 door IneN »

Offline IneN

• 873
« Reactie #9 Gepost op: 07 mei 2008, 20:45:54 »
Vegetariër-vriendelijke restaurants in de hoofdstad van Limburg...

Ik ben een beetje uitgekeken op het eeuwige (maar wel lekkere en met goede cocktails !) Cafè Latino en ben op zoek naar restaurants in Hasselt met (een aantal)  leuke vegetarische opties.

Aangezien het stilaan naar de zomer toeloopt en ik dan weer veel vaker in mijn thuisbasis te vinden zal zijn (ipv in Antwerpen), hoor ik graag alle tips en tricks van de vegetarische Hasseltse restaurantbezoeker! Laat maar komen, ik ben benieuwd!

(En De Levensboom ken ik al ... :) ).

Offline IneN

• 873
« Reactie #10 Gepost op: 07 mei 2008, 21:14:24 »
Met een beetje Google-zoeken vond ik er nog eentje (een nieuwe zelfs!): Villa Kakelbont, Zuivelmarkt 58, Hasselt.

Veggie restaurant 'met een beetje kip en vis'.
Daar gaan wij volgende week eens eten!! :)

Offline Brent

• 600
« Reactie #11 Gepost op: 08 mei 2008, 19:57:40 »
Met een beetje Google-zoeken vond ik er nog eentje (een nieuwe zelfs!): Villa Kakelbont, Zuivelmarkt 58, Hasselt.

Veggie restaurant 'met een beetje kip en vis'.
Daar gaan wij volgende week eens eten!! :)

Ah ben ook een Hasselaar en kakelbont dat ken ik nog niet. Ben eens benieuwd of het wat is.

"Pirosa" is een restaurant vlakbij het stadhuis die werken met verse mediterrane producten. Heb daar al lekker gegeten.

www.pirosa.be

Heb op de kaart gekeken van exquisa, daar hebben ze ook een aantal vegagerechten. Maar ze zijn al volgeboekt tot juli zei Stephie toen ik wou reserveren.  :-\

Café Latino daar kom ik ook wel eens, aan het station heb je "Mexico" is goedkoper dan Latino maar misschien iets minder verfijnd.

Iemand al bij Taratata in de dorpsstraat gaan eten? Heb net op de site gezien dat ze ook een vegamenu hebben.
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2008, 20:01:02 door Brent »

Offline IneN

• 873
« Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2008, 12:46:33 »
Zaterdagavond gegeten bij De Geletterde Mens in Hasselt. 2 vegetarische slaatjes en ook verrassende vegetarische pasta's.
Ik nam de vegetarische salade 'groentebijters' en vroeg er bij het bestellen meteen fetakaas bij omdat ik daar al de hele middag zin in had.

Het werd een machtige salade van veel soorten sla, halfgedroogde tomaatjes, peulen, boontjes, schijfjes-met-sneetjes-in worteltjes, broccoli - en bloemkoolstronkjes, en èrg lekker gebakken stukjes quorn. Een verrassend lekkere (en veel te grote) salade. Ook de vinaigrette die er apart bij geserveerd werd (dat vind ik altijd aangenaam), was overmate lekker :)

Zowel vriendje al ik hadden een nogal overvol gevoel bij het buitengaan, terwijl we beiden maar de helft van onze maaltijd naar binnen speelden.

Gezien de grote porties een zeer vriendelijke prijs: 12,5 voor de salade (en rond de 13 euro voor een vegetarische pasta).

Aanrader!

(Ik kwam bovendien ook voorbij Villa Kakelbont, maar ben er uiteindelijk niet gaan eten. De stoelen zagen er niet erg comfo uit en vriendje 'vertrouwde de keuken niet' ;) Achja, ik ga er wel eens met een vriendin).

Offline IneN

• 873
« Reactie #13 Gepost op: 12 mei 2008, 13:03:45 »
Ik wilde ook in Exquisa gaan, maar de (twee) vega-opties zijn eigenlijk niet zo mijn ding, dus ga ik dat maar laten.

Ben gisteren voorbij Villa Kakelbont gewandeld, naar de kaart, die aan de deur ophangt, gekeken, even naar binnen gestaard, en weer doorgewandeld. Het zag er allesbehalve gezellig uit (naar mijn mening dan) en nogal ... Tja, hoe zeg je dat. Niet vuil, maar... Niet netjes :) Ben er dus niet gaan eten, vriendje zag het al helemaal niet zitten.

Tarata is erg duur geloof ik, of niet?

Pirosa ga ik binnenkort eens bezoeken, bedankt voor de tip!

In De Geletterde Mens (zie 'waar aten we vandaag') heb ik zaterdagavond erg lekker gegeten!

Offline Brent

• 600
« Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2008, 08:34:10 »

Ben gisteren voorbij Villa Kakelbont gewandeld, naar de kaart, die aan de deur ophangt, gekeken, even naar binnen gestaard, en weer doorgewandeld. Het zag er allesbehalve gezellig uit (naar mijn mening dan) en nogal ... Tja, hoe zeg je dat. Niet vuil, maar... Niet netjes :) Ben er dus niet gaan eten, vriendje zag het al helemaal niet zitten.

Ben er ook langs gelopen. Ik vond ook dat het nogal een slordige indruk maakte. Wat een ontgoocheling, dan maar weer naar Rikske van De Levensboom.

Zaterdag gaan eten in Café Latino. Ditmaal was ik niet tevreden. Om te beginnen trok de presentatie al op niks, eten was aan de kouwe kant... De Cava was wel lekker, toch iets..

Offline Brent

• 600
« Reactie #15 Gepost op: 03 september 2009, 11:07:59 »
Bar Tre in Hasselt. De Limburgers zullen het nog wel kennen onder de vroegere naam: Al piccolo mondo. Het interieur is mooi geworden, veel vegaopties. Vrienden kozen voor een verse pasta, die kregen een portie waar ik mijn holle kies mee vul.. Dus dan kies je best iets anders.
We hadden een wijn uitgekozen maar men gaf een andere suggestie die zeer goed was. Het restaurant is gelegen in de botermarkt, dat is al een gezellige locatie in Hasselt. We gaan zeker nog eens terug.

Offline IneN

• 873
« Reactie #16 Gepost op: 03 september 2009, 22:09:57 »
Bar Tre in Hasselt. De Limburgers zullen het nog wel kennen onder de vroegere naam: Al piccolo mondo. Het interieur is mooi geworden, veel vegaopties. Vrienden kozen voor een verse pasta, die kregen een portie waar ik mijn holle kies mee vul.. Dus dan kies je best iets anders.
We hadden een wijn uitgekozen maar men gaf een andere suggestie die zeer goed was. Het restaurant is gelegen in de botermarkt, dat is al een gezellige locatie in Hasselt. We gaan zeker nog eens terug.

Wat koos jij?

Offline Brent

• 600
« Reactie #17 Gepost op: 04 september 2009, 09:50:30 »

Wat koos jij?

penne sorrentina, pasta met tomatensaus, zwarte olijven, mozzarella..

Offline Brent

• 600
« Reactie #18 Gepost op: 19 december 2009, 10:24:48 »
Gisteren gaan eten bij "de goei goesting" in Hasselt
www.degoeigoesting.be

Er stond alleen maar één vegetarisch degustatiegerecht op de kaart:  Vegetarische ravioli met een nage van bospaddestoelen,geparfumeerd met truffel
Daar heb ik dan maar een hoofdgerecht van laten maken. Dit was geen hoogvlieger: pasta overcooked, zeer waterige, smakeloze saus...

Wel een pluspunt: we konden er een fles clos d'Opleeuw bestellen, een Limburgse wijn die niet zo makkelijk te verkrijgen is.

Maar als vegetariër zou ik hier vooral wegblijven.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #19 Gepost op: 19 december 2009, 16:53:26 »
Gisteren gaan eten bij "de goei goesting" in Hasselt
www.degoeigoesting.be

Er stond alleen maar één vegetarisch degustatiegerecht op de kaart:  Vegetarische ravioli met een nage van bospaddestoelen,geparfumeerd met truffel
Daar heb ik dan maar een hoofdgerecht van laten maken. Dit was geen hoogvlieger: pasta overcooked, zeer waterige, smakeloze saus...

Maar als vegetariër zou ik hier vooral wegblijven.

Op mijn verlanglijstje in Hasselt staat de "Preuverie", dat vele vegetarische gerechten heeft.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2009, 16:56:58 door karl »