Vegatopia Forum

Meeneemvoedertips?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Meeneemvoedertips?
« Gepost op: 03 maart 2008, 08:58:00 »
Buiten pastasalade, wraps, aardappelsalade, fruitsalade... heeft iemand nog goeie tips aangaande meeneem avondeten?

 Mijn vriend gaat 3 avonden per werk aansluitend vanuit het werk naar school, een fatsoenlijke maaltijd schiet er dan vaak bij in ( er is niks meer, of hij vergeet weer door te geven dat hij wil eten en eet dan maar een lunchpakket) en ik heb graag dat hij goed eet, zeker nu hij zo'n enorm slechte weerstand heeft en randje burn-out zit. Nu geef ik hem het liefst zelf wat mee maar mijn fantasiebron raakt een beetje leeg.

Hij heeft geen magnetron tot zijn beschikking en ook geen koeling ( dus dat wordt leuk van de zomer)

Mijn dank is groot!
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Sam

  • ******
  • 7.169
Re:Meeneemvoedertips?
« Reactie #1 Gepost op: 03 maart 2008, 10:06:49 »
Couscous salade, kun je veel groente indoen en door de cous-cous is het toch een vullende salade.
Thermosfles met maaltijdsoep, blijft goed heet tot het avondeten
Koude pannekoeken  :hungry:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.601
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Meeneemvoedertips?
« Reactie #2 Gepost op: 03 maart 2008, 10:12:23 »
Hmmm, zonder koeling of magnetron zijn de mogelijkheden wat beperkt. Voor drie dagen in de week lijkt het me dan de moeite waard een magnetron voor een eurootje of dertig, veertig bij de Aldi of de Lidl te scoren...

Verdere ideeën:
- Griekse salade met pitabrood
- Couscoussalade met Arabisch brood en yoghurtsaus
- Broccoli-kaasquiche (kun je ook goed koud eten)

Wanneer het warmer wordt, worden de mogelijkheden beperkter. Zweetkaas is in ieder geval niet lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Meeneemvoedertips?
« Reactie #3 Gepost op: 03 maart 2008, 11:43:06 »
Bedankt voor de tips!

Dan te bedenken dat we vorig weekend mijn magnetron aan mijn jongste zusje hebben gegeven....had lief misschien beter mee naar zijn werk kunnen slepen :S Weet niet overigens niet of het kan, een magnetron op het werk. Zal het vanavond eens vragen.

Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Selly

  • *****
  • 30.782
Re:Meeneemvoedertips?
« Reactie #4 Gepost op: 03 maart 2008, 14:25:07 »
heel veel quiches en ook groenten-clafoutis zijn lekker om koud te eten.
Sperzieboontjes salade met kidneybonen, aardappel en pestodressing is ook lekker.
Sushi kun je ook goed koud meenemen, inclusief van die gevulde tofuzakjes, maar is natuurlijk wel wat werk voor jou om te maken.
Pieks huzarensalade lijkt me ook wel wat.
Loempia's in rijstpapier (dus die niet gefrituurde dingen, maar de 'rauwe loempia's kan ook, eh als je het niet kent zie bv hier maar dan zonder eng seafood.
In de zomer koude soep zoals komkommer-dillesoep of gazpacho
Mexicaanse maaltijdsalade
Surinaams broodje tofu/tempeh gaat ook goed, dus pistoletje (dan zou ik bruin doen) met pittig gebakken hele kleine stukjes tempeh en tofu, en surinaamse sambal. Daarbij ook Surinaams gebakken kousenband er op, of kousenband (of sperziebonen) op een apart broodje.
Vegetarische salade nicoise, met sperziebonen, kappers, gekookt ei, aardappel
Zelfgemaakte veggie seitanbroodjes (met bladerdeeg).
Veggie kerriesalade
Bladerdeegflapjes met spinazie en andere vullingen. Indien het minder vet moet: samosa's met linzen, aardappel, wortel, doperwt en een lading specerijen.
Broodjes met gebakken rooktofu, zuurkool en een klein beetje mayo.
Op vegan lunchbox en vegetarian lunchbox staan vast ook goede tips.
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2008, 14:26:21 door Selly »
,,,,فلافل

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Meeneemvoedertips?
« Reactie #5 Gepost op: 03 maart 2008, 14:30:51 »
Couscous salade, kun je veel groente indoen en door de cous-cous is het toch een vullende salade.
Thermosfles met maaltijdsoep, blijft goed heet tot het avondeten
Koude pannekoeken  :hungry:

Ik heb eens pannekoeken ín een thermosfles meegenomen, op skivakantie (met een aantal zotte vriendinnen). Warm bleven ze niet. Helaas :)

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Meeneemvoedertips?
« Reactie #6 Gepost op: 04 maart 2008, 09:51:27 »
Bedankt voor de inspiratie, geweldig!

Vandaag heeft hij couscoussalade, een punt van de schorsenerentaart en een stuk of wat cupcakes mee, dus het begin is gemaakt.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Selly

  • *****
  • 30.782
Re:Meeneemvoedertips?
« Reactie #7 Gepost op: 04 maart 2008, 13:55:33 »
oh ja, muffins kunnen ook hartig. Bv polentamuffin met mais en paprika, erg lekker.
,,,,فلافل

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Meeneemvoedertips?
« Reactie #8 Gepost op: 04 maart 2008, 20:21:04 »
ik heb wel eens een halve pizza van de dag ervoren meegenomen naar het werk (dubbelvouwen als ie nog warm is, dan plakken de zijden aan elkaar en kun je het dus makkelijk eten als een boterham), heerlijk!

heeft hij wle de beschikking over een waterkoker? dan zou hij van die pasta/risotto/noodles kunnen meenemen in zo'n zak die al gekruid zijn en waar alleen water bij hoeft; aangevuld met wat salade is het vrij compleet, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2008, 20:23:38 door Gabs »

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Meeneemvoedertips?
« Reactie #9 Gepost op: 05 maart 2008, 15:16:39 »
en ik heb graag dat hij goed eet, zeker nu hij zo'n enorm slechte weerstand heeft en randje burn-out zit. Nu geef ik hem het liefst zelf wat mee maar mijn fantasiebron raakt een beetje leeg.

 :heart:

Guacamole's ter plek op brood doen met wat zout en peper is misschien ook wel wat. Niet heel erg compleet, maar in ieder geval wat voedingsstoffen en makkelijk meenemen.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Meeneemvoedertips?
« Reactie #10 Gepost op: 06 maart 2008, 16:50:19 »
Wat een geweldig goeie ideeen allemaal. Meneer was er zelf ook erg over te spreken toen ik het vertelde, zo zie je maar hoe handig zo'n forum kan zijn  :thumbsup: voor jullie!

Enne...laat hij nu dol zijn op (verse) guacamole!!

Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Meeneemvoedertips?
« Reactie #11 Gepost op: 12 april 2008, 22:07:18 »
een Maaltijd thermosfles kan handig zijn: Linkje

kan je dus ook rijst, met groente enzo in doen, nadeel is wel dat je voor je werk moet gaan koken....