Vegatopia Forum

Hoe maak ik op de eenvoudigste manier linzensoep

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zjest en Zjaar

Hoe maak ik op de eenvoudigste manier linzensoep
« Gepost op: 24 juni 2007, 11:59:13 »
De vraag zegt het zelf al :Hoe maak ik op de eenvoudigste manier linzensoep die toch lekker is maar waar ik niet te veel tijd en moeite in  moet stoppen 8)Wat mag ik doen wat niet en welk ingrediënt mag er zeker niet in ontbreken..Hebben jullie tips  

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoe maak ik op de eenvoudigste manier linzensoep
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2007, 12:03:54 »
Als ik één ingredient moet noemen is dat citroensap. Serieus.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Zjest en Zjaar

Re:Hoe maak ik op de eenvoudigste manier linzensoep
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2007, 12:08:01 »
Als ik één ingredient moet noemen is dat citroensap. Serieus.

serieus,echt??
Heu,een paar druppeltjes dan toch of gewoon eens goed 1 maal in de citroen knijpen of wat

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoe maak ik op de eenvoudigste manier linzensoep
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2007, 12:28:43 »
Serieus.

Wat linzensoep zonder meer nodig heeft is ui, knoflook, peper of rode peper, en iets zuurs. Dat kan citroensap zijn, maar bijvoorbeeld ook (balsamico-)azijn, net afhankelijk van wat de andere ingredienten zijn. Dat voeg je op het laatst en naar smaak toe.

Gebruik je bruine linzen, dan gaan het zout en de eventuele tomaten er pas tegen het einde in, anders blijft het velletje taai.

Wat voor de rest goed werkt met linzensoep is komijn, tijm, wortel en spinazie (kort laten slinken bovenop de soep vlak voor het opdienen). Munt is trouwens ook geen vreemde. Zusje maakt wel eens linzensoep en doet dat dan met munt en limoensap.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe maak ik op de eenvoudigste manier linzensoep
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2007, 13:14:46 »
In deze soepdraad staan ook aan aantal recepten voor linzensoep onder andere van Christiaan (3e pagina): linzensoep voor beginners, met suggesties.  :)

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe maak ik op de eenvoudigste manier linzensoep
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2007, 15:07:13 »
Ik gooi er altijd van alles in: knoflook, komijn, karwij, koriander, wat blokjes aardappel, een beetje tomatensaus, een bouillonblokje, en als je een restje van het eten van gisteren hebt (bijvoorbeeld bonen of groente) kan dat er ook prima doorheen. En natuurlijk linzen! (ik ga deze week proberen of het lekker is om het voor de helft met linzen en voor de andere helft met spliterwten te doen... ik heb van allebei namelijk nog maar een klein beetje).
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.