Gisteravond heeft Geerhartje mij in aanraking gebracht met de geneugten van het aardappeldeeggerecht Gnocchi. Ik, als Belgische, had hier natuurlijk nog nooit van gehoord; wij hebben immers ook nog steeds geen aardbeien in blik en kersen kosten bij ons 10 euro de kilo. Geerhartje wijdt dit - de aardbeien, Geerhartje zelf heeft dit van de kersen ingevoegd - niet aan onze goede smaak, maar aan het feit dat de conserve nog niet op punt staat in Belgi - waar staat in godsnaam het tremateken, of hoe hiet da, die verdomde qwerty-borden - e en ik geloof hem. Maar nu, desondanks ik nog veel te zeggen heb over hoe goor aardbeien in blik wel zijn, had ik het over Gnocchi, allerminst goor maar in de 100 procent koosjere versie van de landgoedwinkel van Marienwaerdt wel pokkeduur. Zodus vroegen wij ons af of ener onder u, veganistisch zijnde, toevallig op de hoogte is van de aardappeldeeggerechten van de AH. Daar verkopen ze het immers ook en Geerhartje meent zich te herinneren van ene fabrikant waarvan de naam begint met Della of Del en ik vindt afkappingsteken ook niet maar wel de puntjes gevonden, hierbij wil ik duidelijk maken dat ik het dus had over België en Mariënwaerdt dan wel Mariënwaardt of mogelijk zelfs Mariënwaard. Maar dus del - afkappingsteken - a; wat mij inderdaad beter Italiaans lijkt, zoals u allen hoogstwaarschijnlijk ook al opgemerkt had. Wat nu de zaak is met Gnocchi - afkappingsteken - s van ons aller appie is dat er melkzuur in vervat zit. Melkzuur is zoals u allen wel weet niet altijd 100 procent koosjer. Is er nu geen gnocchiliefhebber onder u nogal krap bij kas of onbekend met de landgoedwinkel van Mariënwaerdt, doch de reinste zonde maar wellicht niet bij de deur, die bij de fabrikant die dus genaamd is iets dat begint met /dεla/ - fonetisch schrift (ten onder gegaan in het overzetten van Word naar forum) -; geïnformeerd heeft naar de herkomst van dit melkzuur, of zelfs gewoon een andere, goedkope bron van gnocchi - afkappingsteken - s weet, de Italiaanse Aldi of zo, die wel 100 procent koosjer is, laat het aub weten, want mijn Geerhartje heeft mij ontzettend verslingerd aan dit aardappelgerecht gemaakt. Bij voorbaat dank.