Vegatopia Forum

DBF

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

proud-veggie

DBF
« Gepost op: 11 maart 2007, 17:21:11 »
Wat zijn jullie meningen eigenlijk over het dierenbevrijdingsfront?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:DBF
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2007, 17:25:18 »
Dat het lang geleden is dat ik die afgestoft heb.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2007, 17:26:30 »
Wat bedoel je daarmee?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:DBF
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2007, 17:39:52 »
Om mild te blijven: het zijn een stelletje misleide individuëen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2007, 17:40:47 »
Een jongen die ik ken bevrijd dieren uit laboratoria. Ben je daar ook tegen? Ik vind dat namelijk super, want die dieren lijden daar en ze worden op die manier bevrijd en komen bij mensen terecht die voor ze zorgen.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2007, 17:41:35 door proud-veggie »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:DBF
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2007, 17:53:14 »
En ik maar denken dat die arme dieren gewoon buiten terechtkwamen en vervolgens doodgingen omdat het nou eenmaal geen wilde dieren zijn.

Maar ik vind het sowieso een korte-termijn oplossing. Deze dieren zijn dan uit het laboratorium, maar daar komt de volgende dag gewoon een nieuwe lading binnen en de onderzoekers krijgen zo ook niet echt het idee dat die dierenliefhebbers hele toffe gasten zijn met een hart voor de wetenschap die iets willen doen tegen b.v. verschrikkelijke ziekten. Dus ik vermoed dat het niet bijdraagt tot het onderzoek van diervriendelijker testmethoden.
Supercalifragilisticexpialidocious!

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2007, 18:24:42 »
Wat vind de rest van het dierenbevrijdingsfront? Zijn er ook aanhangers?

Harry

Re:DBF
« Reactie #7 Gepost op: 11 maart 2007, 18:28:49 »
Het geeft waarschijnlijk een enorme kick om dieren te bevrijden, maar ik betwijfel of het de meest effectieve manier is om wat te doen aan het dierenleed van proef- en fokdieren.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:DBF
« Reactie #8 Gepost op: 11 maart 2007, 20:52:52 »
Een jongen die ik ken bevrijd dieren uit laboratoria.

grootpraat... 100% zeker dat die dat niet doet. Over zulke dingen vertel je niet.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:DBF
« Reactie #9 Gepost op: 11 maart 2007, 20:57:52 »
En ik maar denken dat die arme dieren gewoon buiten terechtkwamen en vervolgens doodgingen omdat het nou eenmaal geen wilde dieren zijn.

Nertsen laten ze o.a. los. Maar andere dieren, zeker uit de proefdierindustrie die laten ze niet los. Nertsen kunnen redelijk overleven. Hoewel een groot deel natuurlijk van de deiren die ontnappen met die hulp doodgaan.

Citaat
Maar ik vind het sowieso een korte-termijn oplossing.  

Het red levens individueel, maar op lange termijn moet sowieso de gedachtengang van de mensen ook verandert worden. Anders blijf je bezig met individuen redden....

Verder vind ik dat als je ergens voor staat dat je dat met open vizier moet doen! Waarom jezelf laten afschilderen als terroristen... die gelegenheid moet je de tegenstanders niet geven. Sta ergens voor, doe dat masker af ...

Stem op de Partij voor de Dieren

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #10 Gepost op: 11 maart 2007, 21:34:02 »
Een jongen die ik ken bevrijd dieren uit laboratoria.

grootpraat... 100% zeker dat die dat niet doet. Over zulke dingen vertel je niet.


Misschien liegt hij, misschien ook niet. Ik ga ervan uit dat hij niet liegt aangezien ik hem al bijna 3 jaar in mijn msn heb. Niet dat het verder wat uitmaakt.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2007, 21:34:30 door proud-veggie »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:DBF
« Reactie #11 Gepost op: 11 maart 2007, 21:35:10 »
Het geeft waarschijnlijk een enorme kick om dieren te bevrijden, maar ik betwijfel of het de meest effectieve manier is om wat te doen aan het dierenleed van proef- en fokdieren.

Mee eens.
Om nog maar te zwijgen hoeveel deze mensen het imago van het vegetarisme beschadigen.

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #12 Gepost op: 11 maart 2007, 21:40:05 »
Het geeft waarschijnlijk een enorme kick om dieren te bevrijden, maar ik betwijfel of het de meest effectieve manier is om wat te doen aan het dierenleed van proef- en fokdieren.

Mee eens.
Om nog maar te zwijgen hoeveel deze mensen het imago van het vegetarisme beschadigen.

Dat is ook waar, mensen die altijd positief tegenover vegetariers stonden hebben dan misschien geen respect voor vegetariers. Maar het gaat ze niet om dingen de veranderen. Ze willen dieren bevrijden en het gaat om het individu. Al heb je 1 dier gered. Dat is al heel goed. Sommige zeggen: je kunt er niets tegen doen, want je stopt de dierproeven er toch niet door, maar je hebt er wel dieren door gered. Als een hele groep mensen gegijzeld zijn en je kunt er ene redden dan zeg je ook niet van laat maar want er zijn nog altijd mensen gegeijzeld.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2007, 21:42:57 door proud-veggie »

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2007, 18:05:37 »
Moord, kindermishandeling en wreedheid tegen dieren zijn immoreel. Onze samenleving stimuleert nu het eten van vlees en de bio-industrie, maar de geschiedenis leert dat de samenleving ook ooit slavernij, kinderarbeid en vele andere praktijken stimuleerde, die nu universeel als fout worden bestempeld.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2007, 18:23:18 door proud-veggie »

Re:DBF
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2007, 18:18:20 »
Uit moreel oogpunt zijn acties die anderen schaden geen zaken van persoonlijke keuze.

Ik zit een minuut of wat naar dit zinnetje te staren, maar ik krijg werkelijk geen flauw idee wat je er mee bedoelt. Je zou kunnen overwegen de politiek in te gaan, je zou het ver kunnen schoppen als je dit soort taal een beetje vlot uit weet te slaan.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2007, 18:23:27 door M@ñiak »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2007, 18:23:57 »
Uit moreel oogpunt zijn acties die anderen schaden geen zaken van persoonlijke keuze.

Ik zit een minuut of wat naar dit zinnetje te staren, maar ik krijg werkelijk geen flauw idee wat je er mee bedoelt. Je zou kunnen overwegen de politiek in te gaan, je zou het ver kunnen schoppen als je dit soort taal een beetje vlot uit weet te slaan.


Is inderdaad een beetje ingewikkeld neergezet :P Ik heb die zin verwijderd. Nadat ik het nalas snapte ik de zin zelf niet meer. :P
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2007, 18:24:57 door proud-veggie »

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:DBF
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2007, 18:28:31 »
Moord, kindermishandeling en wreedheid tegen dieren zijn immoreel. Onze samenleving stimuleert nu het eten van vlees en de bio-industrie, maar de geschiedenis leert dat de samenleving ook ooit slavernij, kinderarbeid en vele andere praktijken stimuleerde, die nu universeel als fout worden bestempeld.


Ik krijg zo het idee dat je deze zin niet zelf verzonnen hebt.

En als je zonodig een dier wilt 'redden', al  is het er maar een: haal dan een kat of een hond uit het asiel. En dan niet die leuke met die zielige ogen, maar dat schurfterige oude beestje dat niemand wil hebben.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2007, 18:28:59 door Zusje »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Re:DBF
« Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2007, 18:30:26 »
Ik krijg zo het idee dat je deze zin niet zelf verzonnen hebt.

 :gossip: Ik wou het al niet zeggen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #18 Gepost op: 13 maart 2007, 18:32:20 »
Ik heb al twee katten. 1 daarvan hebben we gevonden als baby op straat. Ze was volgens de dierenarts nog geen 2 weken oud. Ze was bijna dood en we hebben haar meegenomen. me hebben nu 2 katten en 1 hond. En mijn moeder wil er niet meer dieren bij hebben.

« Laatst bewerkt op: 13 maart 2007, 18:38:44 door proud-veggie »

proud-veggie

Re:DBF
« Reactie #19 Gepost op: 13 maart 2007, 18:35:55 »
Moord, kindermishandeling en wreedheid tegen dieren zijn immoreel. Onze samenleving stimuleert nu het eten van vlees en de bio-industrie, maar de geschiedenis leert dat de samenleving ook ooit slavernij, kinderarbeid en vele andere praktijken stimuleerde, die nu universeel als fout worden bestempeld.


Ik krijg zo het idee dat je deze zin niet zelf verzonnen hebt.

En als je zonodig een dier wilt 'redden', al  is het er maar een: haal dan een kat of een hond uit het asiel. En dan niet die leuke met die zielige ogen, maar dat schurfterige oude beestje dat niemand wil hebben.

Kennelijk interreseerd het je niet. Die wreedheden tegen dieren, anders reageerde je wel niet zo.