Vegatopia Forum

Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mjets

Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Gepost op: 29 november 2006, 16:18:26 »
Zojuist de nieuwe pate geprobeerd van tartex (een van de 5 nieuwe smaken, zo blijkt) en ik moet zeggen: SOEPADOEPA helemaal WAUWIE, echt ERUG lekker. Was niet zo heel erg dol op hun producten maar dit is er echt niet mee te vergelijken. Nou ja, misschien helemaal geen nieuws maar voor mij wel en ik moest het even kwijt. Zie ook: http://www2.tartex.de/index-nl.html

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2006, 21:11:41 »
Oe :) , op basis van zonnebloempitten. Dat is al veel beter dan die muffe sojameuk van ze.
Ik ga het zeker proberen. Thanx!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2006, 23:04:28 »
Ik heb gekeken laatst maar ik zag alleen iets anders nieuws van Tartex wat er niet zo leuk uit zag.
,,,,فلافل

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #3 Gepost op: 30 november 2006, 12:00:36 »
Alles wat ik tot nu toe van tartex heb geprobeerd (iets met tomaat, iets met champignons en iets met knoflook/kruiden) vond ik echt ontzettend vies. Is deze ècht lekker?
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

mjets

Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2006, 12:16:38 »
Alles wat ik tot nu toe van tartex heb geprobeerd (iets met tomaat, iets met champignons en iets met knoflook/kruiden) vond ik echt ontzettend vies. Is deze ècht lekker?

ha ha... ja muffe zooi die tartex... maar JA ik vind deze ècht HEEL lekker: bakje in 1 x leeglepelend lekker. Ik moest denken aan een kruidige India'se kipkerriesalade maar dan zonder de kip en zonder de mayo.... en dat mis je dan ook geen seconde..... ra ra... raar maar waar...

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2006, 12:22:21 »
Nou, dan zal ik 'm toch maar eens proberen.... wordt vervolgd!
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #6 Gepost op: 30 november 2006, 17:40:23 »
Bedankt voor de tip! Ziet er ogenschijnlijk al wat smakelijker uit. Binnenkort dus even naar de bio-winkel!  :)
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

mjets

Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #7 Gepost op: 30 november 2006, 18:46:04 »
Ik heb gekeken laatst maar ik zag alleen iets anders nieuws van Tartex wat er niet zo leuk uit zag.

Vorige week had mijn natuurvoedingswinkel deze bakjes ook nog niet op de plank, misschien iets wat echt net nieuw is??? Ga de andere smaakjes eens testen.... wordt vervolgd
« Laatst bewerkt op: 01 december 2006, 14:51:12 door mjets »

Offline Bee

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #8 Gepost op: 01 december 2006, 14:31:36 »
Ik ben dól op Tartex-pateetjes!  :D

Nou ja, op sommige dan. Ik heb gemerkt dat dat echt heel nauw luistert wat betreft persoonlijke smaak. Die met champignons vind ik niet te eten, maar de groene peper- en pesto-paté vind ik heerliljk! Gelukkig hebben ze bij onze natuurwinkel van die kleine bakjes, kun je mooi uitproberen (want oei, wat is dat spul duur!).

Ga snel kijken of deze er ook is!  :hungry:

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #9 Gepost op: 02 december 2006, 15:40:18 »
ik had laatst de tartex met kerrie-madrassmaak en het deed me idd erg denken aan een fijngemalen kipkerrie salade... maar erg lekker!

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #10 Gepost op: 04 december 2006, 01:51:25 »
Ow dat klinkt wel erg lekker! Zodra ik weer in Nederland ben (nog 4 weekjes te gaan) dan ga ik even langs de natuurwinkel! Bedankt voor de tip!

katje

Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #11 Gepost op: 04 december 2006, 13:57:54 »
oe, het Pavlow-effect hierzo.

ziet er erg smakelijk uit, k ga hem binnenkort ook eens proberen

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #12 Gepost op: 05 december 2006, 15:23:51 »
Nou ik heb hem geprobeerd: niet helemaal mijn smaak maar duizend maal beter dan die droge meuk die ik van tartex gewend ben.  :D Ik heb nu ook die met olijf en die met basilicum in de koelkast liggen, straks eens zien of ik die lekkerder vind....
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

mjets

Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #13 Gepost op: 06 december 2006, 13:20:25 »
Nou ik heb hem geprobeerd: niet helemaal mijn smaak maar duizend maal beter dan die droge meuk die ik van tartex gewend ben.  :D Ik heb nu ook die met olijf en die met basilicum in de koelkast liggen, straks eens zien of ik die lekkerder vind....

oef... door het oog van de naald ;D
maar eh... die champignonenversie (Chantharellen)... GEEN aanrader :'( ....brrrr snap niet wat daar nieuw aan is, volgens mij alleen een nieuwe verpakking. Hou mijn hart vast als je de olijf met basilicum open gaat maken.... Nu heb ik nog de aubergineversie in de koelkast... we houden contact?!

mjets

Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #14 Gepost op: 07 december 2006, 14:24:34 »
Nou ik heb hem geprobeerd: niet helemaal mijn smaak maar duizend maal beter dan die droge meuk die ik van tartex gewend ben.  :D Ik heb nu ook die met olijf en die met basilicum in de koelkast liggen, straks eens zien of ik die lekkerder vind....

oef... door het oog van de naald ;D
maar eh... die champignonenversie (Chantharellen)... GEEN aanrader :'( ....brrrr snap niet wat daar nieuw aan is, volgens mij alleen een nieuwe verpakking. Hou mijn hart vast als je de olijf met basilicum open gaat maken.... Nu heb ik nog de aubergineversie in de koelkast... we houden contact?!

Hmm....  :( ook de aubergine versie is weer van dat "ouderwetse" paté-erige tartex beige muffe smurrie.... Geloof dat ik een voorzichtige conclusie ga trekken: zolang ze geen paté maken vind ik het heerlijk. Dus de on-Paté crème  „Zongedroogde tomaten & Vandouvan" gaat absoluut in mijn voorraadkast (is nu in de aanbieding bij de Natuurwinkel) maar de rest mogen ze wat mij betreft lekker in hun haar smeren. Of is de olijf ook not-paté-like???

mjets

Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #15 Gepost op: 07 december 2006, 14:25:34 »
Ik heb gekeken laatst maar ik zag alleen iets anders nieuws van Tartex wat er niet zo leuk uit zag.
Ze hebben ook zo'n light serie, blijkt... nog niet geprobeerd, jij wel?

sanneisabelle

Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #16 Gepost op: 08 december 2006, 12:49:41 »
Wauw Mjets wat een goede tip!
Ik heb hem gekocht en inderdaad hij is heerlijk.
Leuk om eens wat nieuws hartigs op brood te kunnen doen.
Ik had vorige week al heerlijke pate van een vriendin gekregen uit Hongarije, maar deze is ook erg goed.
Ik heb ook de creme pate cantharellen gekocht, maar die maak ik pas later open, heb nu zoveel open staan, maar daar ben ik ook benieuwd naar, ben namelijk gek op gebakken cantharellen op witbrood.
Nou als je weer een goede tip hebt, laat je maar horen.

Groetjes Sanne

sanneisabelle

Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #17 Gepost op: 09 december 2006, 20:18:07 »
de cantharellen vind ik erg tegenvallen.
die heeft niet die lekkere luchtige cremige structuur van die zongedroogde tomaten vandouvan tartex.
En een vrij overheersende smaak.
Heeft iemand de andere nieuwe smaken al geprobeerd?

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #18 Gepost op: 13 december 2006, 11:49:39 »
Ik ben duidelijk geen tartex-mens. Zowel die met olijf als die met basilicum waren te nat.... jaja, het bestaat! Ik houd het voortaan maar weer gewoon bij jam  :P
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.233
Re:Tartex: Paté crème „Zongedroogde tomaten & Vandouvan“
« Reactie #19 Gepost op: 14 december 2006, 12:02:26 »
[nitwit] Wat is Vandouvan eigenlijk? [/nitwit]
Ik wil vega bananenschuimpjes.