Ik vind ab-so-luut dat er een rookverbod moet komen. Ik vind het asociaal dat mensen roken in een restaurant. Mijn neus gaat ervan dicht zitten, ik proef het eten minder goed en mijn kleding en haren ruiken na zo'n avond altijd naar die rooklucht. En, het feit blijft dat roken ongezond is! Als meeroker rook je van elk pakje één sigaret écht mee, terwijl ik dat helemaal niet wil. Ik heb in de horeca gewerkt en was toen heel vaak verkouden. Ik ben ervan overtuigd dat dit kwam doordat ik een groot gedeelte van de avond in de rook moest werken.
Ook heb ik heb net zoveel recht op een gezellige, en vooral gezonde, avond als rokers!
In Nederland lopen wij idd achter qua rokersbeleid in de horeca. Tijd om hier wat aan de veranderen.
Ik denk dat het met de terugloop van omzet wel meevalt. Er zijn nu vast een heleboel mensen die niet in de Horeca komen vanwege het roken (bv door astma, uit principe), dus die komen dan weer wél. En de rokers kunnen over het algemeen wel even 2 uurtjes zonder een peuk, kijk maar naar de bios.