Vegatopia Forum

Suizend geluid in m'n oor

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Odd Eye

Suizend geluid in m'n oor
« Gepost op: 18 september 2006, 15:50:51 »
Hallo iedereen, ik ben 4 weken geleden vegetariër geworden. Na een week of 2 kreeg ik last van lichte hoofdpijn en een licht gevoel in m'n hoofd. Ik kreeg ook last van een soort van suizend geluid in m'n oor, net alsof ik te lang naast een harde luidspreker heb gestaan. Ik dacht dat ik gewoon iets had opgelopen, maar het is nu nog steeds niet over. Ik heb toen op internet gezocht en ik vond ergens dat je een suizend geluid in je oor kan krijgen door een gebrek aan vitamine b12. Maar ik slik elke dag een voedingssuplement en op het etiket daarvan staat dat er 300% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine b12 in zit. Ik weet nu echt niet wat de oorzaak is van mijn klachten. Kan iemand mij helpen?

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2006, 15:59:04 »
Wellicht komen die klachten van een overmaat aan voedingssupplementen?
Ik zal zulks niet eerder innemen dan wanneer vaststaat dat ik werkelijk ergens een tekort van dreig op te lopen. Maar zelfs B12 zit bij mij nog ruim in de veilige zone, na bijna 15 jaar vegetarisme en betrekkelijk gering zuivelgebruik.

Overigens ontstaat B12-tekort niet van de ene dag op de andere, daar gaan jaren overheen. Dus als je nog slechts een paar weken vegetarisch eet, kan je dat normaalgesproken rustig uitsluiten.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2006, 15:59:44 door Tarz@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2006, 16:36:04 »
4 weken is inderdaad kort. Misschien is er wel helemaal geen verband. Misschien zet je je Mp3-speler of Ipod of wat er verder is te hard of heb je de ziekte van Meniere. Ik noem maar wat te binnen schiet.
de tuin: dat ben ik

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2006, 16:38:32 »
Het ligt er een beetje aan op welke manier je vegetarier bent geworden. Als je van de ene op de andere dag heel anders bent gaan eten (van aardappelen, groente, vlees naar iedere dag curry en pasta bijvoorbeeld!) kan je lichaam hieraan moeten wennen. Als je alleen je vlees weg laat, maar verder precies hetzelfde eet, kan het zijn dat je te weinig of niet de juiste dingen eet. Is je eetpatroon erg veranderd?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2006, 09:37:50 »
Het lichaam kan soms wonderlijk reageren en is per mens erg verschillend. Dat gezegd hebbende: maar suizen in de oren.....ik kan iig niet bedenken wat dat met voeding te maken kan hebben.
Mijn vreselijke vooroordeel (ook door de nickname) is intussen: Odd eye luistert heavy metal op volume maximaal of iets anders wat niet te hebben is  :O
Mozart, jongen, waar die allemaal niet goed voor is: ik las recent verschillende onderzoeken.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2006, 09:41:30 door lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Odd Eye

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2006, 10:24:46 »
Hey, ik luister nooit naar heavy metal. En je kan wel last van je gehoor krijgen als je bepaalde stoffen niet binnen krijgt. Je moet gewoon even wat research doen.

Ik heb trouwens gewoon een afspraak gemaakt met de dokter waar ik vandaag langs ga.

MoNsTeR

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2006, 02:37:27 »
Ik geloof dat als je Veganist bent je wel B12 er bij moet gooien en de dosering dan moet liggen op 10000% adh, omdat je lichaam dan de goed hoeveelheden opneemt. Over dosering voor een goede dosering, zeg maar. (geloof ik) En ik heb ook al jaren suizende geluiden in mijn oren, maar dat komt toch echt door werken in heel veel lawaai en concertjes en spelen met de band. O ja, en te hard de cd aan in de auto. Daar helpt geen 10000 pillen met 10000 adh meer tegen. ;D

trouwens, wat was de uitspraak van de dokter? :pil:
« Laatst bewerkt op: 21 september 2006, 02:40:04 door MoNsTeR »

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2006, 09:38:51 »
en de dosering dan moet liggen op 10000% adh,

Adh heet niet voor niets zo.
Waarop baseer je het idee dat je (zo zwaar) zou moeten overdoseren?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

MoNsTeR

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2006, 13:47:59 »
en de dosering dan moet liggen op 10000% adh,

Adh heet niet voor niets zo.
Waarop baseer je het idee dat je (zo zwaar) zou moeten overdoseren?


Heb ik eens ergens gelezen, en als het geschreven staat is het waar hè.  ;)

Er is al een discussie gaande over B12 zag ik, daar wordt het geloof ik ook aangehaald.



Odd Eye

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2006, 20:37:59 »
trouwens, wat was de uitspraak van de dokter? :pil:

Hij heeft m'n oren nagekeken en zei dat ze een beetje rood en opgezwollen waren van binnen als gevolg van een verkoudheid.  Moet vanzelf over gaan heeft ie gezegd.

Ik had hem ook nog gevraagd over een tekort van vitamine b12 en ijzer en hij zei dat die tekorten pas na een langere periode merkbaar zijn. Je kan overigens wel suizende geluiden in je oren krijgen door een tekort aan vitamine b12.

vegame

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #10 Gepost op: 26 september 2006, 12:58:18 »
Komt goed uit, deze thread!
De laatst tijd heb ik (8 jaar veg) duidelijk last van suizende oren. Inmiddels al zeker een maand of 3. Kan de ouderdom zijn (in ieder geval zeker geen heavy metal of koptelefoon..).
Ik zal de proef op de som nemen en weer eens braaf vitamine B-complex pilletjes slikken, kijken of dat uitmaakt.
Wordt vervolgd :-)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #11 Gepost op: 26 september 2006, 13:34:01 »
Kan de ouderdom zijn (in ieder geval zeker geen heavy metal of koptelefoon..).

Ouderdom  ???
Eind 20  ???
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #12 Gepost op: 26 september 2006, 13:37:09 »
Kwestie van deduceren en elimineren, lijkt me.

When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth. ;D
« Laatst bewerkt op: 26 september 2006, 13:37:26 door Tarz@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #13 Gepost op: 05 oktober 2006, 21:10:43 »
Ik weet zelf niks over een verband tussen voeding en suizen in je oor. Maar een kennis (overigens geen vegetarier) van mijn moeder heeft van de een op de andere ook last gekregen van oorsuizen, en dat is gewoon een officiele ziekte, die helaas niet overgaat. Dus wie weet heb je daar wel last van. Ik hoop het niet voor je, want het is echt heel naar voor die man om hier mee te leven, en kan me ook erg goed voostellen dat het voor jou ook erg vervelend is!

Ben benieuwd wat de dokter zegt!
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2006, 21:11:32 door Anna »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #14 Gepost op: 05 oktober 2006, 21:39:25 »
Dat zal Meniere zijn.
de tuin: dat ben ik

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #15 Gepost op: 05 oktober 2006, 21:55:13 »
Heey ja, dat klinkt me wel bekend in de oren, denk dat je gelijk hebt! Zo triest voor die man, kan me niet voorstellen hoe erg zo iets je dagelijks leven beinvloed!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #16 Gepost op: 05 oktober 2006, 22:28:35 »
Wordt vaak erg onderschat. Het is er in gradaties, maar degenen die veel klachten hebben, zijn behoorlijk gehandicapt. Van moeten spugen bij een aanval en flauw vallen en weet ik wat al niet meer.
En je zult maar altijd een geluid in je oor hebben. Ik word dan gek, vrijwel zeker.
Odd Ear is geloof ik alweer vertrokken?
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2006, 22:30:02 door lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #17 Gepost op: 06 oktober 2006, 12:45:21 »
Mijn moeder heeft altijd een piep in haar oor (tinnitus oid), maar daardoor hoort ze een heleboel andere dingen niet meer.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #18 Gepost op: 06 oktober 2006, 12:55:23 »
(tinnitus oid)

Zoiets heb ik ook. Niet in zware mate, maar af en toe wel hinderlijk als je rustige muziek wil luisteren of naar de (vogel)geluiden in het bos of zo.
Maar tinnitus is een verzamelnaam waar je vrij weinig aan hebt, heb ik gemerkt. Over het algemeen is de remedie: er mee leren leven. :-\
Ik hoop maar dat het niet erger wordt. Want dan ga ik er inderdaad wel gek van worden.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #19 Gepost op: 11 oktober 2006, 16:33:42 »
Ik heb al tien jaar een piepje in mijn oor. Vanaf mijn 45ste ongeveer. De dokter zei, dat het te maken had met te harde muziek in mijn jonge 20 en 30 jaren. Je komt er inderdaad niet meer van af. Gelukkig is het heel zacht op de achtergrond.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken