Vegatopia Forum

Vegetariėr uithangbord van bontwinkel

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Gepost op: 25 augustus 2006, 19:31:09 »
De Vlaamse mediafiguur Phaedra Hoste is het nieuwe gezicht van de bontketen Pelsland. Ze is vegetariėr en daarom draagt ze enkel bont van dieren uit de vleesindustrie (konijn, schaap etc). Dit staat ook zo op de website van Pelsland.

Voor mij is de logica ver zoek. Als vegetariėr ben je toch tegen de vleesindustrie en op deze wijze steunt deze openlijk. 'De dieren zijn toch al dood' is hier geen argument, want dan kan je ze net zo goed opeten. Voor lederen schoenen is niet altijd een alternatief binnen handbereik, maar voor bont wel. Bont is een luxeproduct, schoenen niet.

Pelsland verkoopt wel alle soorten bont, ook degene die Phaedra niet wenst  te dragen. Ze het uithangbord voor de hele winkel en niet enkel voor konijnenbont. Volgens mij beseft ze niet dat ze in de maling genomen wordt. Pelsland wil niets liever dan dat dierenrechtenactivisten ophouden met hen lastig te vallen en bont als 'iets natuurlijks' gaan beschouwen. Nu het hen gelukt is om een zogenaamde dierenrechtenactiviste voor hun kar te spannen, gaan ze nog sterker naar voren brengen ze ethisch correct zijn en hun klanten gaan zich nog arroganter gaan gedragen. In mijn ogen is Phaedra geen vegetariėr meer maar iemand die om een of andere reden geen vlees eet.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

karenvh

Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2006, 12:00:50 »
Beste Sven,

Ik respecteer je mening, maar ik ben niet helemaal akkoord.
Vegetarier zijn betekent niet altijd dat je tegen de hele vleesindustrie bent. Dat is meestal wel zo, maar niet altijd. Dus je laatste zin klopt dan weer wel.
Uw redenering wat de schoenen betreft is ook niet helemaal juist. Er zijn synthetische alternatieven met hopen. Als je tegen bont bent en je wil volledig consequent zijn (ik zeg niet dat dat moet), moet je ook geen leren schoenen/boekentas/... dragen.

Ik kan je wel volgen dat ze het gezicht wordt van heel de winkel - dus ook van andere soorten bont. Dus de uitleg die ze geeft is maar een flauw excuus in die zin.

Je moet wel weten dat ik (-30 jaar) graag bont draag en ik vind niet dat ik (wij) me als bontliefhebber(s) ons arrogant gedragen.

Voor de rest mag je weten dat ik zeer bewust met milieu e.d. omga. En overigens eet ik bewust enkele vleesloze maaltijden per week en dat is mijn bijdrage in die zin. Ik wil zo een klein steentje bijdragen.

Ik weet dat er inderdaad alternatieven zijn voor bontjassen, maar ik vind bont nu eenmaal de max.
Ik stel voor dat iedereen een beetje voor zichzelf uitmaakt wat kan en niet. Want ik ben er zeker van dat iedereen dingen doet waarmee anderen niet akkoord gaan. Ook jij. Als er over de schreef wordt gegaan dan moet er natuurlijk gehandeld worden. Met bont vind ik het al bij al nog meevallen.
groetjes
kvh

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2006, 16:54:23 »
Die Phaedra Hoste vind het blijkbaar nodig om bont te dragen. Het overgrote deel van de mensen (vegetariėrs en vleeseters) vind het echter onnodig. Wat iedereen nodig of onnodig vindt mag hij/zij natuurlijk lekker zelf weten (zoals Karen ook zegt) maar dan moet je het ook niet erg vinden als je daar raar op aangekeken wordt. Vegetariėr zijn en bond dragen is een weinig voorkomende combinatie want de meeste bontliefhebbers geven niet al te veel om dieren en dan kunnen ze met het eten van vlees ook geen problemen hebben (mits ze het lekker vinden). We kennen de redenen van Phaedra voor haar vegetariėr-zijn niet, dus echt oordelen kun je niet. Ik denk dat het beter was dat zij als bonddraagster nooit had moeten laten weten dat ze óok vegetariėr is. Door bekend te maken vegetariėr te zijn treden BN'ers (of BB'ers) op een positieve manier in het nieuws, maar daar is hier door die 'randactiviteit' geen sprake van.  Ik geloof ook niet dat zij voor meer klanten bij Pelsland gaat zorgen, want iedereen verstaat onder 'ethisch correct' weer wat anders en dat verandert niet zomaar als iemand beweert dat je dode dieren best verder mag verwerken. Veel mensen zullen juist zeggen dat je als je een dier doodt je er het beste zoveel mogelijk van gebruik moet maken (huid, beenderen etc.) Niet dat ik die mening deel maar het is niet zo dat Phaedra plotseling een heel nieuwe visie heeft bedacht waardoor bont dragen opeens veel acceptabeler is geworden.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2006, 22:05:43 »
Je moet wel weten dat ik (-30 jaar) graag bont draag en ik vind niet dat ik (wij) me als bontliefhebber(s) ons arrogant gedragen.

Dat komt omdat bontdragers gewoon een stel domme mensen zijn, die verder niet bewust kunnen en willen nadenken.

Als een vegetarier vegetarier is voor de dieren, dan is bont echt totaal niet te verantwoorden. Dan ben je erg dubbel bezig naar mijn mening.

Citaat
Voor de rest mag je weten dat ik zeer bewust met milieu e.d. omga. En overigens eet ik bewust enkele vleesloze maaltijden per week en dat is mijn bijdrage in die zin. Ik wil zo een klein steentje bijdragen.
Een klein steentje.. een grote is zeker te zwaar voor je.. daarnaast maak je met dat beetje vlees niet eten echt niet veel goed. Bont is ook milieuvervuilend.

Citaat
Met bont vind ik het al bij al nog meevallen.

Hoezo vind je het meevallen? Draag je alle soorten bont? Weet je hoe dat bont er is gekomen?
Stem op de Partij voor de Dieren

karenvh

Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2006, 14:07:24 »
Beste Draakje,

Citaat
Dat komt omdat bontdragers gewoon een stel domme mensen zijn, die verder niet bewust kunnen en willen nadenken.
Hoe wil je nu begrip verkrijgen als je je zo plat uitdrukt?
Het zegt veel over jezelf.
Ga jij bepalen wanneer iemand bewust nadenkt? Dat vind ik pas arrogant - dat jij, jij alleen, de norm wil leggen. Misschien eigen je jezelf dat recht toe omdat je bijkbaar heel actief bent op dit forum. Maar dat maakt op mij totaal geen indruk.
Dan kan ik vééééél meer begrip opbrengen voor de reactie van Gretz.
Citaat
Als een vegetarier vegetarier is voor de dieren, dan is bont echt totaal niet te verantwoorden. Dan ben je erg dubbel bezig naar mijn mening.
Wie zegt immers dat ik vegetarier ben voor de dieren? Ik vind mezelf ook geen vegetarier. Misschien eet ik minder vlees uit milieu-overwegingen? Of gewoon omdat ik het niet altijd nodig vind. Een maaltijd is voor mij ook geslaagd zonder vlees.
Ik ben dus helemaal niet dubbelzinnig bezig!
Tussen bont dragen en vlees eten, maken jullie een link vanwege Phaedra Hoste, en daar kan ik, zoals in mijn vorig bericht heb gemeld, begrip voor opbrengen. Ze wordt symbool voor bont dragen en daar hoort ook bont bij van dieren die niet gegeten worden. Maar in mijn geval is er geen link: ik eet soms vlees, soms niet, en ik draag graag bont. Ik ga daar ook geen dubbelzinnige statements over rondspreiden, en ik ben geen BV.
Citaat
Een klein steentje.. een grote is zeker te zwaar voor je.. daarnaast maak je met dat beetje vlees niet eten echt niet veel goed.
Nogmaals, respecteer toch eens een andere mening! Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn bijdrage lever? Ik gebruik héél bewust mijn fiets en het openbaar vervoer. Het water dat in mijn huis wordt gebruikt is gedeeltelijk regenwater,... Doe jij dat bv.? Spoel jij na elk toiletbezoek thuis door met drinkwater? Ik weet het niet en zelfs al wist ik het, dan nog heb ik me niet te moeien met uw engagement. Is dat er - des te beter, indien niet: ook goed. Misschien zou ik je ook willen overtuigen, maar dan op een respectvolle manier en niet met schelden of zo. Dat is bijzonder onvolwassen en polariseert elke discussie.

En ja, ik weet dat mijn bontjas er enkel is, mits de dood van enkele dieren. En sorry, maar voor mij persoonlijk weegt het gevoel van zalig bont dragen absoluut meer door. Ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt.

Maar ik wou hier op het forum gewoon laten zien dat er naast het stereotiepe beeld van ouw madammen met nen bontjas, ook jonge 'iets bewustere' vrouwen graag bont dragen.

Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2006, 14:21:21 »

Draakje wordt de bontmantel uitgeveegd. ;D
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Gwennepen

Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2006, 14:28:11 »
En nog wel door een bontmuts! ;)

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2006, 16:37:42 »
het stereotiepe beeld van ouw madammen met nen bontjas
Haha, daar zong Urbanus nog over. ;D

En Karen, het is dapper dat je je verdedigd (is beter dan de mensen die zich helemaal niet kunnen verdedigen), maar ik denk dat het veel zin heeft om deze discussie voort te zetten. Ik denk niet dat jij op dit forum bent gekomen om eindeloos te discussiėren met mensen die geen bont dragen. Zoek voor die vleesloze maaltijden eens naar de recepten op de site, dat lijkt me een veel leuker idee!

karenvh

Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #8 Gepost op: 31 augustus 2006, 17:12:30 »
hey Gretz,

Het is niet mijn bedoeling om jullie van gedachte  te doen veranderen.
Of toch wel een beetje : ik vraag gewoon een beetje meer begrip en respect, ook al ga je niet akkoord met het feit dat ik graag in bont rondloop. Da's alles.
En ja ik zal eens in de receptjes snollen  ;)!

Offline Sam

  • ******
  • 7.155
Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2006, 17:39:26 »
Sorry Karen, voor begrip en respect voor bont dragen moet je nu eenmaal niet op een vegetariers forum zijn. Voor bijna alle vegetariers (en een groot deel van de vleeseters) is bont alleen de max als het gaat om de verspilling van dierenlevens. Dat jij het de max vindt qua luxe moet je zelf weten, maar niet schrikken als dat hier heel anders gezien wordt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #10 Gepost op: 31 augustus 2006, 20:07:47 »
Hoe wil je nu begrip verkrijgen als je je zo plat uitdrukt?
Het zegt veel over jezelf.  Ga jij bepalen wanneer iemand bewust nadenkt? Dat vind ik pas arrogant - dat jij, jij alleen, de norm wil leggen. Misschien eigen je jezelf dat recht toe omdat je bijkbaar heel actief bent op dit forum. Maar dat maakt op mij totaal geen indruk. Dan kan ik vééééél meer begrip opbrengen voor de reactie van Gretz.

Zo actief ben ik niet meer op dit forum ;) Maar dat terzijde. Ik vraag totaal geen begrip van je. Bont is van het straatbeeld verdwenen, doordat mensen zoals jij zich gaan schamen, want de meeste mensen zijn tegen bont. En dan kan je het nog zo prachtig vinden en 'mode', maar dat is gewoon een egoistische instelling, want je denkt totaal niet aan de levens die er voor verloren gaan, danwel het milieu die daardoor belast wordt.


Citaat
Wie zegt immers dat ik vegetarier ben voor de dieren? Ik vind mezelf ook geen vegetarier. Misschien eet ik minder vlees uit milieu-overwegingen? Of gewoon omdat ik het niet altijd nodig vind. Een maaltijd is voor mij ook geslaagd zonder vlees.   Ik ben dus helemaal niet dubbelzinnig bezig!

Het gaat over iemand die voor dieren opkomt en icoon wordt van de bontindustrie. Erg dubbel. En gewoon fout, want bont is zeker niet een restproduct.

En dat jij af en toe wat vleesloze maaltijden hebt. Dat is echt niet bijzonder. En dat is zeker geen klein steentje, want het bontdragen maakt de impact weer des te groter.

Citaat
Tussen bont dragen en vlees eten, maken jullie een link vanwege Phaedra Hoste, en daar kan ik, zoals in mijn vorig bericht heb gemeld, begrip voor opbrengen. Ze wordt symbool voor bont dragen en daar hoort ook bont bij van dieren die niet gegeten worden. Maar in mijn geval is er geen link: ik eet soms vlees, soms niet, en ik draag graag bont. Ik ga daar ook geen dubbelzinnige statements over rondspreiden, en ik ben geen BV.

Niet? Je zegt dat je bewust met milieu bezig bent, maar ondertussen gewoon doorgaan met bont? Plus dat je het naar jezelf toe probeert goed te praten ('een klein steentje'). Ik vind het wel erg apart hoor...

Citaat
Nogmaals, respecteer toch eens een andere mening! Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn bijdrage lever? Ik gebruik héél bewust mijn fiets en het openbaar vervoer. Het water dat in mijn huis wordt gebruikt is gedeeltelijk regenwater,... Doe jij dat bv.? Spoel jij na elk toiletbezoek thuis door met drinkwater? Ik weet het niet en zelfs al wist ik het, dan nog heb ik me niet te moeien met uw engagement. Is dat er - des te beter, indien niet: ook goed. Misschien zou ik je ook willen overtuigen, maar dan op een respectvolle manier en niet met schelden of zo. Dat is bijzonder onvolwassen en polariseert elke discussie.

Waarom zou ik respect moeten hebben voor iemand die het totaal niet interesseert hoeveel dieren er nutteloos doodgemaakt worden, zodat jij je mooi voelt, zodat jij je iets beter voelt? En wat je doet moet je zelf weten hoor, maar ga dan niet zo stom zitten goedpraten, met dat je op andere vlakken dingetjes 'goed' doet. Dat maakt het naar mij en naar anderen toe toch echt niet ok, dat je bont graag draagt.

En ja ik ben bewust bezig met milieu, met dieren en mensen.

Citaat
En ja, ik weet dat mijn bontjas er enkel is, mits de dood van enkele dieren. En sorry, maar voor mij persoonlijk weegt het gevoel van zalig bont dragen absoluut meer door. Ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt.
Als je het zou begrijpen, dan zou je geen bont dragen. Het is voor jou niet te begrijpen dat het leed van de dieren niet alleen bij de dieren aankomt, maar ook bij de mensen. Ga zelf maar eens nadenken hoe het voelt als je elke dag nadenkt over de vele levens die gaan verloren door de egoistische instelling van de mens. Denk maar hoe het zou voelen als je elke dag een naaste verliest...

Citaat
Maar ik wou hier op het forum gewoon laten zien dat er naast het stereotiepe beeld van ouw madammen met nen bontjas, ook jonge 'iets bewustere' vrouwen graag bont dragen.

De meeste in grote bontjassen zijn nog steeds oude dames... maar je hebt ook van die jonge dames met bontrandjes op hun jassen of van die vage laarzen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #11 Gepost op: 01 september 2006, 01:13:45 »
De argumenten die wij hier aanhalen zijn ethische argumenten, die van jouw zijn van louter esthetische aard. Ethiek is gebaseerd op rationele argumentatie. 'Ik vind het de max' is zuiver irrationeel/gevoelsmatig en kan nooit een rationeel argument onderuit halen. Bekijk maar een aantal ethische discussies van een hele andere aard, daar gelden dezelfde regels. Bijvoorbeeld in geval van strafzaken heeft het feit dat de dader hetgeen zij/hij gedaan heeft toch wel erg leuk om te doen vond, haar/hem zelden of nooit vrijgepleit.

Bont is van alle tijden. De natuurvolkeren droegen bont omdat het de beste bescherming was tegen koude en regen. Waarom zouden wij dat dan niet mogen doen? Deze volkeren gebruikten wel alles van het dier en er was sprake van wisselwerking tussen mens en dier, een geven en nemen. Deze band tussen mens en dier is vandaag bijna volledig verloren gegaan. Dieren zijn een grondstof geworden waarvan we enkel nog de afgewerkte producten kennen. We trekken ons niets meer aan van het eigenlijke dier en van het 'productieproces' (de behandeling). De vervreemding van het dier zelf en de megalomane bio-industrie die deze vervreemding uitbuit en uitbreidt is voor velen onder ons een doorn in het oog en daarom proberen we minstens de ergste excessen te stoppen. De bontindustrie is daar één van. Bont is vandaag in de Lage Landen niet nodig. Je hebt zelf al aangehaald dat het voor jouw een luxe-product is. Vele vrouwen halen wel aan dat het beste bescherming biedt etc, maar bij de minste regendruppel halen ze meteen hun paraplu boven. Dierenvachten hebben de eigenschap waterdicht te zijn... De eigenschappen van bont worden nooit ten volle gebruikt in deze samenleving. Waarom heb je het dan eigenlijk nodig? Over de onvervangbaarheid van vlees kan je ergens nog debatteren, maar bij bont houdt het wel erg vlug op.
 
Vele bontdragers houden van dit product omdat ze de band met de natuur willen voelen, hetgeen ze missen bij de gewone confectiejassen. Welke band met welke natuur? Een jas die je koopt in een winkel zonder dat je het levende dier ooit echt gezien hebt? De band kan er enkel echt zijn wanneer je de dieren zelf jaagt/kweekt en zelf de mantel vervaardigt. Bij de gedachte alleen al worden ze misselijk.

Het onderscheid tussen bont van eetbare en niet-eetbare dieren wordt door de bontindustrie doorgaans niet gemaakt. Ze gebruiken het argument dat we dieren ook opeten continu om hun verkoop te legitimeren, maar eigenlijk gaat die vlieger niet op. Een jas van omgekeerd schaap wordt door doorgaans als leder beschouwd en niet als bont en ik moet de eerste persoon die een jas draagt van albinokonijn (massaal aanwezig in de vleesindustrie) ook nog tegenkomen. Bij bontjassen is het uitzicht van primair belang, er wordt niet zomaar een marmot of een konijn uit een wei geplukt. Bontjassen die echt aanzien hebben zijn deze van niet-eetbare dieren en die proberen ze met dezelfde legitimatie aan de man te brengen. Het vlees van nersten wordt wel tot veevoer vermalen, maar dit is vooral een kwestie van afvalverwerking. Als er al bont is dat komt uit de vleesindustrie, dan is het zeer beperkt en bestemd voor de goedkopere jassen zonder échte standing - die niet producten waar de bontindustrie rijk van wordt.

Kortom, bont is een luxeproduct dat we niet nodig hebben voor de beschermende eigenschappen ervan. Daarnaast is de band tussen de bontindustrie en de vleesindustrie is veel kleiner dan sommigen denken. Het enige argument voor bont wat overeind blijft is het esthetische argument. Dit is en blijft een persoonlijke mening. Over kleur en smaak valt niet te twisten en daarom moet dit uit elke rationele discussie gehouden worden. We moeten zeker niet zo ver afglijden dat we alles wat iemand leuk vindt zomaar gaan toelaten. Handelingen zijn globaal gezien ethisch verantwoord wanneer beide partijen er geen nadeel van ondervinden of wanneer er sprake is van een noodzaak. Doden uit lijfbehoud is een voorbeeld van zo'n noodzaak. Je gaat geen schade ondervinden wanneer je vandaag de dag in Nederland of Belgiė geen bontmantel draagt. Er zijn alternatieven genoeg. De eskimo van weleer had geen ander alternatief, die vroor wel dood zonder die mantel. Natuurlijk kan je ook niet staande houden dat het dier ervan droomt om een bontmantel te worden. Van gelijkheid tussen mens en bontdier kan geen sprake zijn in de huidige bio-industrie.

Bont is onnodig en onethisch. Het feit dat je het mooi vindt gaat dit nooit kunnen veranderen. Het feit dat je de bus neemt praat het dragen van een bontmantel ook helemaal niet goed. Het staat hier los van.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #12 Gepost op: 01 september 2006, 08:30:42 »
Citaat


 Ga zelf maar eens nadenken hoe het voelt als je elke dag nadenkt over de vele levens die gaan verloren door de egoistische instelling van de mens. Denk maar hoe het zou voelen als je elke dag een naaste verliest...

Jouw jezelf aangepraatte leed, voortkomend over dagenlang mijmeren over de bio-industrie vergelijk je met gevoel van dįg na dįg een naaste verliezen? Man je weet niet waar je over praat en ik wįlg van je!
« Laatst bewerkt op: 01 september 2006, 08:32:15 door bambi »
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Gwennepen

Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #13 Gepost op: 01 september 2006, 10:53:38 »
Dat is nog teveel eer.Laat toch lekker in z,n eigen sopje gaarkoken.

Aiko

Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #14 Gepost op: 01 september 2006, 11:01:56 »
Nou nou, mopperpotjes.

Jullie moeten ook geen berichten lezen langer dan tien regels. Daar ben ik al twee jaar geleden mee gestopt.

Dee

Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #15 Gepost op: 01 september 2006, 11:15:39 »
Zeg zeg, Draak helpt in zijn eentje het imago van de gemiddelde dierenvriend om zeep. Dus daar mag over gemopperd worden!

Aiko

Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #16 Gepost op: 01 september 2006, 11:21:54 »
Dus daar mag over gemopperd worden!

Dat is het imago van een dierenvriend!

(En Nederlanders...)

Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #17 Gepost op: 01 september 2006, 11:44:57 »

Ach ja, waar is Volkert als je hem nodig hebt.... ;D
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #18 Gepost op: 01 september 2006, 14:17:04 »
Dat is nog teveel eer.Laat toch lekker in z,n eigen sopje gaarkoken.

Dat is misschien wel het beste ja. Ik heb een paar keer bijna mijn account maar gedeleted, maar ja, er zijn idd ook veel leuke mensen hier ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

karenvh

Re:Vegetariėr uithangbord van bontwinkel
« Reactie #19 Gepost op: 01 september 2006, 14:56:55 »
Inderdaad, die Draakje doet jullie imago geen goed.
Van zo'n zwart-wit houding, en elke mogelijkheid om ergens commentaar op te geven proberen te ge(mis)bruiken en zo zaken uit z'n context halen (bv. ik wil mijn "bont dragen" helemaal niet goedpraten met op andere vlakken milieubewust bezig te zijn - dat zijn 2 verschillende zaken), getuigt van weinig volwassenheid.
Mister Gaia (MvdB) heeft bij mij ook zo'n uitstraling (ik ken hem niet goed, dus ik kan me vergissen): bij mij werkt zijn houding averechts.
Maar dat kan niet van iedereen gezegd worden. Er worden hier wel zinnige dingen geschreven (o.a. Sven)!
Ik zal wellicht wel bont blijven dragen (vooral een leeterlijk gevoelsmatige kwestie - het is gewoon zalig), maar de ethische gedachten kan ik wel begrijpen. Noem mij daarom "niet correct", oke, maar dat is niemand.
Denk ik toch ;-)
Ik wens jullie allen een goeie zon dit weekend - misschien komt het er toch van, hé!