Vegatopia Forum

Dierlijk slachtvet in voeding (ook in onze?)

Offline Vega-Robbie

• 144
  • Geslacht: Man
Dierlijk slachtvet in voeding (ook in onze?)
« Gepost op: 02 augustus 2006, 23:43:15 »
In welke mate kunnen we de ingredienten-opgave vertrouwen. Lees eens op de site van dierlijk vetsmelter SMILDE..: http://www.gebrsmilde.nl/content/markten
edit Vega-Robbie dd 25 nov 2008: webadres is gewijzigd naar Koninklijk, dus via http://www.royalsmilde.nl

Heb ergens gelezen dat men levert aan industriele bakkerijen.

Weten jullie in welke mate je de ingredienten-opgaven op bijv. brood kunt vertrouwen? Mag er een klein percentage dierlijk vet in zitten, zonder dit te hoeven vermelden?
« Laatst bewerkt op: 25 november 2008, 23:06:29 door Vega-Robbie »

Jippia

Re:Dierlijk slachtvet in voeding (ook in onze?)
« Reactie #1 Gepost op: 05 september 2006, 07:57:31 »
Ik heb geen idee, maar ik vraag het mij ook wel eens af en ook met betrekking tot het voer dat ik mijn cavia's geef. Je hoort soms van die nare verhalen. Ik ben bang dat het inderdaad meer gebruikt wordt dan wij weten.

Mirjam

judaluce

« Reactie #2 Gepost op: 07 september 2006, 19:20:29 »
De E-nummers 472e en 482e, die vaak in brood zitten als broodverbetermiddel/emulgator, kunnen idd. dierlijk zijn (varkensvet vooral).
Ik heb eens gemaild naar Albert Heyn om te vragen of het bij hen in de broden dierlijk, plantaardig of synthetisch is, maar daar konden ze geen eenduidig antwoord op geven, het ligt aan de dagprijs welke ze die dag erin doen....
« Laatst bewerkt op: 07 september 2006, 19:22:22 door judaluce »

Daniel

« Reactie #3 Gepost op: 08 september 2006, 12:47:22 »
...het ligt aan de dagprijs welke ze die dag erin doen....
:nosmile:

Waarschijnlijk weten ze het zelf niet: ze kopen die E-tjes ergens aan en voor de rest zal het hen waarschijnlijk een worst wezen waar het van gemaakt is.
Die E-nummers waar jij het over hebt zijn naar het schijnt vrijwel altijd plantaardig, maar da's geen zekerheid voor mij. Ik koop mijn brood altijd in de Bioshop, waar men mij heeft verzekerd dat er geen broodverbeteraar of ander mogelijk dierlijk spul in zit.