Vegatopia Forum

Levensreddend gebak

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
Levensreddend gebak
« Gepost op: 29 juli 2006, 10:21:16 »
Het is een trend in voedingsland om gezonde(re) producten te ontwikkelen. En dus dachten ze bij Het IJs van Columbus in Amstelveen: waarom zouden bankbetbakkers dat niet ook doen? Het is immers een uitgemaakte zaak dat Nederland steeds minder gebak koopt uit angst om dicht te groeien en dicht te slibben en dat is natuurlijk geen fijne ontwikkeling. Dus is de markt rijp voor Gebak Light!

De Amstelveners ontwikkelden een nieuw soort gebak op basis van vruchtenmousse dat maar 70 kilocalorieën bevat. Dat is weinig, zo benadrukken ze, want in een appeltje zitten er maar net iets minder. En het doorsnee-taartje dat we tot nu toe bij feestelijke gelegenheden nuttigden, liet de kcal-teller tot dik 200 uitslaan.

Respect dus voor de banketbakkers uit Amstelveen! Ook omdat ze zich niet alleen bekommeren om onze lijn, maar ook nog eens het beste voor hebben met onze gezondheid. Zo stoppen ze in hun gebak "ingrediënten die hebben bewezen een positieve werking te hebben op het menselijk lichaam."

Kaneel verwerkten ze erin opdat we geen diabetes oplopen, dat onze glucosehuishouding er netjes uit blijft zien en dat het met de cholesterol in ons lichaam mooi bergafwaarts gaat. En ook heel fijn: groene thee, dat niet alleen korte metten maakt met cholesterol, maar ook ons metabolisme versnelt, waardoor afvallen makkelijker wordt.

En dat allemaal voor maar € 0,99 per stuk. Het gezonde gebak is vooralsnog uitsluitend verkrijgbaar bij het IJs van Columbus in Amstelveen, bij Zapp & zo op de Vrije Universiteit in Amsterdam en bij Echte Bakker Nijkamp in Holten.

O ja, of het ook smaakt? We hebben geen flauw idee. Wie gaat er eens proeven? Er zijn vier smaken verkrijgbaar: Banana Beach, Forest Fruit, Ice Tea Lemon en Tropical Paradise.
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2006, 10:25:04 door J@n »

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Levensreddend gebak
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2006, 10:27:46 »
Het is een trend in voedingsland om gezonde(re) producten te ontwikkelen.
Om overal te pas en on te pas extra vitamines en andere preparaten in te mikken en calorieën uit te halen zodat het als gezond gemarket kan worden, bedoel je.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Harry

« Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2006, 10:28:24 »
Ik rijd op de terugweg wel over Holten. Voor mijn gezondheid doe ik alles.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2006, 10:47:40 »
Ik hou het op de yoga taart van Arnold Cornelis
,,,,فلافل

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2006, 11:25:00 »
maar of dit een heerlijk stukje granash (damn hoe schrijf je dit) kan vervangen???

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2006, 14:30:59 »
Nou ben ik vast een zeikerd ( :O), maar als ik gebak eet, dan wil ik ook één hele grote bonk caloriën ( ???) wegwerken. Daar eet ik toch gebak voor  ;D
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2006, 17:20:27 »
Inderdaad, caloriën zijn half the fun!
Sin chile, no tiene chiste!

Aiko

« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2006, 22:00:05 »
En het extra sporten de tweede helft?

Harry

« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2006, 09:43:38 »
Nou ben ik vast een zeikerd ( :O), maar als ik gebak eet, dan wil ik ook één hele grote bonk caloriën ( ???) wegwerken. Daar eet ik toch gebak voor  ;D
Maakt dan eens arretjescake, daar gaat een heel pak diamantvet in.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2006, 10:30:32 »
En het extra sporten de tweede helft?

Waarom extra sporten?

De rest bestaat uit het rechtvaardigen van het schuldgevoel als de chocolade over je tong smelt om een lichte prikkeling achter in je keel achter te laten (hello sugar). Om daarna het bordje nog maar eens extra af te likken...

Harry

« Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2006, 14:52:09 »
Ik wil je je schuldgevoel niet afnemen, maar chocola is heel gezond hoor. Ik dronk al rode wijn voor mijn gezondheid, maar sinds kort heb ik me als taak gesteld dagelijks een beetje zo puur mogelijke chocolade te eten. Ik hoop dat ik de discipline op kan brengen. ;D

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2006, 15:01:41 »
Ik wil je je schuldgevoel niet afnemen, maar chocola is heel gezond hoor. Ik dronk al rode wijn voor mijn gezondheid, maar sinds kort heb ik me als taak gesteld dagelijks een beetje zo puur mogelijke chocolade te eten. Ik hoop dat ik de discipline op kan brengen. ;D

Wellicht kan Poek iets programmeren dat we om half vier ge-PB-t  dat het tijd is voor zeer pure chocola met groene thee, en om vijf dat het tijd is om de rode wijn te decanteren?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Harry

« Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2006, 16:36:24 »
  Mijn vrije radicalen schreeuwen om anti-oxydanten, dus een beetje structuur zou ik wel kunnen gebruiken.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2006, 17:42:31 »
Ik wil je je schuldgevoel niet afnemen, maar chocola is heel gezond hoor.

Chocolade is gezond ja, maar de suiker die erin zit, daar kan ik wat minder tegen. Suikervervangers vind ik ook niet briljant enzo, dus doorgaans blijf ik er netjes vanaf. Maar soms ga ik voor de bijl en dan moet die Ben&Jerry's of een flinke chocoladeganache iets :devil:

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #14 Gepost op: 30 juli 2006, 17:50:39 »
Nu woon ik vlak bij Amstelveen, maar op de site van het ijs van columbus staat dat ze in Amstelveen "zuid" zitten. Niet dat ik er ooit van heb gehoord, maar het klinkt als nét dat ene gedeelte van Amstelveen waar geen metro komt en waar je niet makkelijk kunt komen met het OV.

Ik zal mijn broer er eens op zetten, kijken of hij er al wat van gehoord heeft.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline sersero

• 382
    • Koerdische recepten
« Reactie #15 Gepost op: 31 juli 2006, 12:37:03 »
Citaat
Zapp & zo op de Vrije Universiteit in Amsterdam

studeer je 6 jaar aan de VU, weet je niet waar dat zit...  :-[

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2006, 22:46:35 »
Hmm, overheen gelezen, ook geen idee waar dat zou moeten zitten. Naast papier enzo?

Bart zei trouwens dat er heel veel bakkers zijn met een weinig-caloriën-gebakje, maar dan heet het meestal suikervrij. We zijn nog aan het kijken of we deze week zin hebben om ernaartoe te gaan (hij weet wel waar het is).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #17 Gepost op: 01 augustus 2006, 10:49:30 »

En ja hoor, nog zo eentje die heel bewust anti-oxydanten tot zich neemt. Zo dwing ik mezelf 's avonds ook vaak om nog wat pistachenootjes naar binnen te werken. Vegetariër zijn is best wel zwaar  ::)

Maarreh, gezond gebak... daar heb ik eigenlijk iets op tegen. Gebak is in mijn optiek iets dat je alleen bij feestelijke gelegenheden eet, dus zeker niet dagelijks. Het schuldgevoel dat je eigenlijk iets verschrikkelijk ongezonds naar binnen werkt, is eigenlijk de halve pret - net zoals het incidentele bakje patat-pinda.

Bovendien zullen er legio mensen zijn die door de komst van deze 'gezonde' producten volledig in verwarring raken: naast ongezond gebak is er ook gezond gebak, waar je zo veel van mag eten als je wilt; wit brood heeft geen voedingswaarde, maar wit brood van Blue Band wel; van light cola word je niet dik; in Chupachups zit echt fruit. Zei er iemand Willy Wonka?
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Gabs

• 796
« Reactie #18 Gepost op: 01 augustus 2006, 16:52:35 »
arretjescake (wat wij trouwens narretjes cake of gewoon koude cake noemen) met diamantvet??? ik maak dat met roomboter...

Harry

« Reactie #19 Gepost op: 03 augustus 2006, 15:23:54 »
Nou, de echte banketbakker Nijkamp te Holten verkoopt geen levensreddend gebak, maar zijn broer in Amstelveen doet dat wel. We hebben het moeten doen met levensbedreigende exemplaren. We hebben het ons goed laten smaken en ik ga straks wel even een half uurtje op de crosstrainer. ::)