Vegatopia Forum

Diepvriesfruit

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Miriam

Diepvriesfruit
« Gepost op: 20 juli 2006, 14:09:25 »
Weet iemand waar je diepvriesfruit kan kopen?

(ik weet het, niet zo lekker als vers, maar wel heel handig om over de cruesli-met-yoghurt of door een smoothie te gooien + blijft lang goed + hoeft het niet meer schoon te maken + vrijwel net zo gezond als vers = makkelijker om vaak/veel fruit te eten)

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2006, 21:45:59 »
AH heeft zomerfruit, of frambozen, of bosvruchten ofzo in de vriezer. ander fruit weet ik niet... misschien bij andere supermarkten. bio misschien ookw el ergens, maar dat weet ik niet. in de koeling kan je bij meeste supermarkten wel wat vinden, maar dat is dus niet diepvries
Za Zemiata!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2006, 22:24:25 »
Nederland is niet zo goed in diepvriesfruit. Grote AH's hebben het, en grote biowinkels ook.
,,,,فلافل

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2006, 22:56:15 »
Misschien is het handig om zelf vers fruit te kopen en een voorraadje in de vriezer aan te leggen?

Zijn  eigenlijk alle soorten fruit geschikt om in te vriezen?
Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik heb nu een overschot watermeloen, dus wellicht is het tijd voor een vriesexperiment...

Stiekem toch een banaan!

Miriam

Re:Diepvriesfruit
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2006, 23:05:40 »
Stom is dat, aangezien bijv. in de VS ongeveer alle soorten fruit diepgevroren verkrijgbaar zijn...

Zelf invriezen is een goed idee, maar dan moet ik het alsnog schoonmaken  :-\ maarre heeft iemand verstand van het invriezen van fruit?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2006, 23:37:49 »
Super de Boer heeft het 's zomers ook wel eens.

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2006, 11:52:01 »
Stom is dat, aangezien bijv. in de VS ongeveer alle soorten fruit diepgevroren verkrijgbaar zijn...

Zelf invriezen is een goed idee, maar dan moet ik het alsnog schoonmaken  :-\ maarre heeft iemand verstand van het invriezen van fruit?
Als je het wilt gebruiken voor smoothies en shakes, kun je zacht fruit gewoon schoonmaken en in bakjes of zakjes invriezen. Het wordt dan wel een blok, je kunt dan niet een kleine hoeveelheid ervan afhalen. Als je wilt dat het er nog mooi uit ziet of als je individuele porties wilt kunnen pakken, moet je het uitspreiden op een plastic snijplank en dan zo los invriezen, als de vruchten bevroren zijn kun je van de snijplank halen en ze in zakjes doen, ze houden dan hun vorm zolang ze bevroren zijn en ze blijven los, zodat je elke keer zelf kunt bepalen hoeveel je er van uit de vriezer wil halen. Let wel op: na ontdooien wordt het meeste fruit een natte kledder. Kersen houden zich heel goed, aardbeien, bessen en frambozen iets minder. Meloen heb ik nog nooit geprobeerd.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #7 Gepost op: 21 juli 2006, 12:22:14 »
Ik wel, maar voor gebruik in smoothies e.d. dus ik weet niet hoe het zich houdt als je het ontdooit. Wordt ook een natte kledder denk ik. Banaan en perzik e.d. is ook makkelijk in te vriezen. Druiven ook.
Volgens mij kun je praktisch alles wel invriezen, het wordt alleen niet allemaal even mooi als je het ontdooit.

Miriam

Re:Diepvriesfruit
« Reactie #8 Gepost op: 21 juli 2006, 19:16:19 »
Aangezien het dan toch ik het donkere gat van slokdarm en maag gaat verdwijnen maakt uiterlijk niet zoveel uit, maar het moet wel eetbaar blijven en geen ranzige smurrie worden... hoe zit dat? (hmm... kan het natuurlijk ook gewoon zelf proberen  ;))

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #9 Gepost op: 22 juli 2006, 06:33:03 »
Hey Miriam!

Je hebt helemaal gelijk: Amerika is het walhalla voor frozen fruit

Ik woon op dit moment hier, en echt je kunt hier ALLES krijgen! De reguliere en biologische variant! Denk dat ik het persoonlijk wel erg ga missen als ik terug ben in Nederland. IK maak hier bijna elke dag een smoothie met bevroren fruit en soy milk! Erg lekker!

Ik denk dat er inderdaad niks anders op zit dan zelf een middag in de keuken te gaan staan en allerlei soorten fruit gaan wassen, snijden en invriezen! Maargoed dan heb je wel wat he! Succes ermee!

Paula

Re:Diepvriesfruit
« Reactie #10 Gepost op: 22 juli 2006, 20:40:03 »
Hier hebben ze diepvriesfruit.
www.ijskoning.nl

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #11 Gepost op: 23 juli 2006, 18:35:00 »
niet bio maar wel diepvries:
aankomende/deze week bij C1000 diepvries frambozen in de aanbieding
Za Zemiata!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #12 Gepost op: 23 juli 2006, 22:46:09 »
de meeste diepvriesproducten-aan-huis-bezorger heeft ook diepvriesfruit; bijvoorbeeld de eismann, bofrost...

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #13 Gepost op: 24 juli 2006, 08:43:10 »
Bij de Makro kun je grote zaken bevroren fruit kopen: frambozen, tropisch fruit, bosvruchten, bosbessen, etc. Moet er natuurlijk wel een Makro in de buurt zijn. En je moet er een pas van hebben (of iemand kennen die...).
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Sharon

  • **
  • 56
  • Geslacht: Vrouw
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2006, 16:16:46 »
Zelfs bij de Aldi ligt bevroren fruit in de vriezer... Ik zie dat spul altijd in alle winkels hier liggen.. Maar had nooit de behoefte om het te kopen. Nu heb ik een blender, dus jullie hebben me op een idee gebracht.
Shopaholic-sharon gaat even naar de supermarkt. Want de kick van vers fruit blenden is er al een beetje af.

moby

Re:Diepvriesfruit
« Reactie #15 Gepost op: 20 mei 2013, 13:27:34 »
Diepvriesfruit vind je in de natuurwinkels zoals Ekoplaza en de Natuurwinkel, in Brabant kun je het tegenwoordig ook online bestellen bij Bioo.nl

Offline Myka

  • **
  • 36
  • Geslacht: Vrouw
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #16 Gepost op: 20 mei 2013, 19:57:31 »
Ik heb het bij de Ekoplaza en de AH gewoon in de vriezer zien liggen. Niet heel veel keuze, maar ik gebruik het wel eens voor gebak, toetjes en smoothies. Het ontdooit wel erg slap (vooral bosvruchten), dus voor zo opeten heb ik voorkeur voor vers.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #17 Gepost op: 20 mei 2013, 22:03:18 »
Ik heb het bij de Ekoplaza en de AH gewoon in de vriezer zien liggen.

Ja, maar deze draad is uit 2006 (en door Moby opgehaald) in 2006 was het nog anders  :)
,,,,فلافل

Offline Myka

  • **
  • 36
  • Geslacht: Vrouw
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #18 Gepost op: 21 mei 2013, 07:42:19 »
Ik heb het bij de Ekoplaza en de AH gewoon in de vriezer zien liggen.

Ja, maar deze draad is uit 2006 (en door Moby opgehaald) in 2006 was het nog anders  :)

Oh haha ik zie het nu pas, dan is mijn reactie niet echt nodig  ;D

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Diepvriesfruit
« Reactie #19 Gepost op: 22 mei 2013, 12:09:25 »
Aanvulling: ook bij de Plus verkopen ze tegenwoordig diepvriesfruit. Een smoothie van diepvries kers, diepvries aardbei en appelsap hebben wij vrijwel altijd 'op voorraad'. Mmm!
Groetjes, Antje