Vegatopia Forum

Litermaat...

Offline Apraxia

• 992
  • Geslacht: Vrouw
Litermaat...
« Gepost op: 09 juli 2006, 10:01:50 »
Mijn oldskool litermaat is stuk/lek. Nu wil ik een nieuwe maar wel wéér zo een waar je verschillende dingen in kan 'meten' zoals; suiker, meel, rijst, water enzo...

En dan het liefst met zoveel mogelijk streepjes/kleine maataanduidingen. Mijn huidige litermaat is tapstoelopend. Het liefst wil ik zo'n zelfde maar die is zó oud....wrschlk nog ouder dan ik.

Ik heb absoluut geen zin allemaal blokkerachtige zaken af te gaan. Wie weet toevallig bij welke winkel ze die verkopen?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

• 30.783
Re:Litermaat...
« Reactie #1 Gepost op: 09 juli 2006, 10:30:30 »
Ik heb er ooit 1 bij de Hema gekocht. Maar of ze die nog hebben.. Bij de V&D maak je wellicht ook kans. Ik ben toch bang dat je een aantal winkels af moet. Zo'n ding heet trouwens een maatbeker  :)
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #2 Gepost op: 09 juli 2006, 10:38:47 »
Bij "taps toelopen" krijg ik juist het beeld dat het ding nauwer wordt naar boven toe...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #3 Gepost op: 09 juli 2006, 17:18:51 »
He he....dacht al dat "litermaat" brabant zou zijn...na meer dan drie jaar in de randstad wonen ontglipt er toch nog soms een woord wat geen nl's is. Zoals laatst "appelkroos" (klokhuis). Terwijl ik niet eens echt brabants (dialect) spreek.

Enne...over dat tapstoelopend...ik bedoelde dat alstie op zijn kop staat  ;D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Indira

• 520
« Reactie #4 Gepost op: 09 juli 2006, 18:52:39 »
kzou gewoon in keuken zaak of blokker of id kijken..
Za Zemiata!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #5 Gepost op: 09 juli 2006, 19:41:24 »
AH?

Aiko

« Reactie #6 Gepost op: 09 juli 2006, 20:57:43 »
kzou gewoon in keuken zaak of blokker of id kijken..

Bij de blokker hebben ze eentje waar meer dan een halve liter inkan, met een maat voor meel, suiker, water en nogwat, geloof ik. Kleine drie euro. Ik heb 'm ook. Zelfs twee...

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #7 Gepost op: 09 juli 2006, 21:46:22 »
Bij de Plus hebben ze een serie glazen schalen, en ook een mooie maatbeker. Met zegels maar 3 eu :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sharon

• **
  • 56
« Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2006, 16:08:28 »
Ik heb er ooit een bij de wibra gekocht... maar dat is al weer een paar jaar terug.