Vegatopia Forum

Vega zijn tegenwerken

Offline Hausfrau

• 704
  • Geslacht: Vrouw
Vega zijn tegenwerken
« Gepost op: 05 juni 2006, 15:03:25 »
Het nichtje (12) van mijn man wil graag vegetariƫr zijn, maar mag niet van haar ouders.
Waarom niet? Omdat ze verschrikkelijk slecht eet. Alleen patat kan met enthousiasme gegeten worden (en dan te bedenken dat ze bang is dat ze dik wordt  ::)) en verder met moeite een paar boterhammen per dag en een klein beetje avondeten. En zij vinden dus dat ze anders niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijg.

Ik heb gezegd dat ik het daarmee eens ben. Ik heb aangegeven dat het belangrijk is genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen en dat als zij laat zien verantwoord te kunnen eten haar ouders er dan geen bezwaar meer tegen kunnen hebben.

Goeie motivatie? Hoe staan jullie daar tegenover?

(overigens daalde de motivatie wel toen ik zei dat vegetariĆ«rs ook gelatine proberen te vermijden en dat dat veel in snoep zit  ;D)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Mariek

• 3.972
Re:Vega zijn tegenwerken
« Reactie #1 Gepost op: 05 juni 2006, 17:22:54 »
Een neefje van mij vindt het een vervelend idee dat hij dode dieren eet, maar hij eet verder ook heel slecht (groente en fruit komt er amper in). Mijn tante was erg bang dat ik aan tafel uitgebreidt uit de doeken ging doen waarom ik geen vlees eet en hem zo op ideeen zou brengen.

Het is heel belangrijk dat een kind wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, dus als dat met vlees moet omdat iets groens er ook al niet in komt, dan moet dat maar. Mijn oppaskind van 11 is twee jaar geleden vegetarier geworden en dat mocht alleen als zij zou beloven dat ze keurig alles zou eten wat ze verder voor haar neus kreeg. Die eet dan ook zonder morren volkorenpasta met grote brokken groente, maar dat zou mijn neefje nooit naar binnen krijgen.
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2006, 17:23:19 door Zusje »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #2 Gepost op: 05 juni 2006, 17:32:05 »
Ik vind dat allemaal geen tegenwerken, hoor. Dat is niet aanmoedigen om een reden. Allereerst al omdat het niet jouw kind is.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Gwennepen

« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2006, 08:14:33 »
Toen ik zwanger was van m,n oudste zei mijn schoonvader;Nu is het toch wel afgelopen he,met die flauwekul.(vegetarisme) ???

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #4 Gepost op: 06 juni 2006, 08:40:01 »
Toen ik zwanger was van m,n oudste zei mijn schoonvader;Nu is het toch wel afgelopen he,met die flauwekul.(vegetarisme) ???
Dus nu is het afgelopen met die flauwekul dat je met het kleinkind bij je schoonouders op bezoek gaat? :P
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #5 Gepost op: 06 juni 2006, 09:31:12 »
Als een kind op haar twaalfde al bang is om dik te worden zou ik daar ook eens een lichtje op werpen.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #6 Gepost op: 06 juni 2006, 10:15:26 »
Als een kind op haar twaalfde al bang is om dik te worden zou ik daar ook eens een lichtje op werpen.
Da's redelijk normaal toch? Zo rond je twaalfde kom je opeens enorm aan, en dat is natuurlijk schrikken.

Ik schrok ervan, maar at wel gewoon, maar minder snoep (en tot grote schrik van mijn familie bleek ik ook geen gebak te eten, maar dat kwam omdat ik slagroom gewoon vies vond).
Mijn nichtje werd door haar turnleraar verteld dat ze veels te zwaar was, en wilde op een radicaal dieet (totdat haar moeder haar van turnen afhaalde).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Gwennepen

« Reactie #7 Gepost op: 06 juni 2006, 11:31:39 »
Dus nu is het afgelopen met die flauwekul dat je met het kleinkind bij je schoonouders op bezoek gaat? :P

Haha nee hoor.Ik laat ,m gewoon lekker kletsen.Het is voor de rest een fantastische opa maar heeft een paar tamelijk rechtlijnige opvattingen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #8 Gepost op: 06 juni 2006, 14:19:19 »

Dat was ook mijn eerste gedachte.

Vergeet niet dat veel meisjes/mensen denken dat vlees een dikmaker is. Onder het mom van vegetarisme schrappen jonge meisjes dan zo het vlees uit hun dieet.

Dee

« Reactie #9 Gepost op: 06 juni 2006, 14:38:33 »
Ik ben het eens met Fem. Welke twaalfjarige meisjes maken zich geen zorgen over hun lijn? De tijd dat twaalfjarigen nog als echt kindjes met barbiepoppen speelden is toch wel voorbij - denk ik.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #10 Gepost op: 06 juni 2006, 15:00:02 »
Ik niet iig. En ik speelde ook niet meer met barbiepoppen toen ;).

Hoe jonger je begint met je druk te maken over de lijn, hoe groter de kans is dat je boulimia of anorexia krijgt. Zeker als je ook nog eens heel ongezond eet.

Dee

« Reactie #11 Gepost op: 06 juni 2006, 15:30:02 »
Dat zal wel zijn, maar ik wou gewoon even stellen dat een twaalfjarige die bang is om dik te worden niet meteen als onrustwekkend moet beschouwd worden.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #12 Gepost op: 06 juni 2006, 20:43:52 »
Nee, maar van wat Hausfrau schreef, kreeg ik wel zo mijn twijfels.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #13 Gepost op: 06 juni 2006, 21:00:57 »
Ja, wij dus ook. We hebben al flink wat op haar ingeluld. Mij vindt ze ook niet dik en zij draagt op dit moment xxs of nog kindermaten. Haar vriendinnetjes schijnen wel van de mollige categorie te zijn, en daar zal het dan ook vandaan komen.
Maar de tegenstelling: ik ben te dik en een half uur later een bord patat met een hamburger ( ::)) weg te werken heb ik er nog niet in gekregen. :-\

Vlees wil ze trouwens wel echt schrappen vanwege de dieren  :D
Hoor wie klopt daar kinders???

brenda_lelie

« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2006, 11:17:26 »
Mij lijkt het het slimst als die ouders zeggen dat ze vegetarisch voor haar koken maar dat ze dan wel alles moet eten, ze is toch gemotiveerd? Alleen dan kan ze vegetarisch eten.
Mijn zusje mocht om dezelfde reden geen vegetarier worden, ze eet ook niet alle groente. (mijn vader ging echt expres haar lievelingsvlees maken enzo, heel flauw, alleen om haar weer vlees te laten eten) Maar ik vind dat zo'n onzin, het is juist een goed moment om een kind gezond te laten eten omdat het zelf aangeeft andere te willen eten.

denise-bo

« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2006, 18:18:11 »
Ik ben het wel met Brenda- lelie eens... Mijn zoon was nog geen zes toen hij aangaf geen dode dieren meer te willen eten. Ook hij was best een slechte eter. Dat is er alleen maar beter op geworden nu hij geen vlees meer hoeft te eten, inderdaad met het compromis: geen vlees, maar dan wel je groente en de vleesvervangers.  Al 5 jaar houdt hij het goed vol en dat in een gezin waar hij de enige is die vegetarisch eet, ik vind het knap hoor...

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #16 Gepost op: 26 juni 2006, 19:30:29 »
 :thumbsup:

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #17 Gepost op: 10 augustus 2006, 12:50:12 »
Da's redelijk normaal toch? Zo rond je twaalfde kom je opeens enorm aan,
Ja?? Nooit wat van gemerkt.....
Ben jij heel klein ofzo dan?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #18 Gepost op: 10 augustus 2006, 12:53:38 »
Ja, dat wel, maar ik zie het verband niet. Rond je twaalfde krijg je opeens borsten en heupen en billen en kom je dus aan.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #19 Gepost op: 10 augustus 2006, 13:42:57 »
Ik ging alleen maar heel erg de lengte in. De billen, borsten en heupen zijn pas na mijn 18e gekomen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid